Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko ok ottaa alakouluikäinen lapsi mukaan aikuisten tanssitunnille?

Vierailija
19.03.2024 |

tällainen tilanne oli viime viikolla. käyn tunnilla, jossa aikuiset tanssii, harjoittelee koreografioita jne. ohjaaja on todella hyvä ja olen tykännyt. nyt parilla osallistujalla oli mukana lapsia, eli kaksi alakouluikäistä lasta tanssitunnilla. heistä oli jonkin verran häiriötä, vaikkei ne lapset olleet mitään adhd-tapauksia. onko teistä ok tuoda lapsia tuollaiselle tunnille, joka on aikuisille tarkoitettu?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ei ole ok. Mutta olen itsekin vastaavaan syyllistynyt. Mies oli työreissussa toista viikkoa ja lapset olivat olleet kipeitä ja seinät alkoi kaatumaan päälle. Eikä oikein muita hoitajia ollut saatavilla. 8 ja 12 vuotiaat jätin kotin.

Soitin ryhmänvetäjälle, että voisinko ottaa kuusivuotiaan mukaan. Se on ihan sisäsiisti. Olikin sievästi koko ajan siellä sivussa. Oli piirustusvehkeet mukana ja välillä vähän tapaili askelia siellä sivussa itekseen.

Linjaus  tehtiin, että vain tuommoisissa äärimmäisissä tilanteissa voi ottaa muksun mukaan. Sitten yksi rouva toi kolme vilkasta lasta mukanaan, kaksi omaa ja toisen lapsen kaveri! Juoksivat lähes koko tunnin salia ympäri tai päästä päähän ja huusivat. Nainen ei tehnyt mitään rauhoittaakseen tilannetta. Eipä oikein onnistuttu koreoissa tai yhtään missään muussakaan.

Niin se on aina, miten kukin haluaa ymmärtää noi ohjeet. Ymmärsin täysin, kun sen jälkeen haluttiin lapset kieltää kokonaan.

Vierailija
22/49 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ei ole ok. Mutta olen itsekin vastaavaan syyllistynyt. Mies oli työreissussa toista viikkoa ja lapset olivat olleet kipeitä ja seinät alkoi kaatumaan päälle. Eikä oikein muita hoitajia ollut saatavilla. 8 ja 12 vuotiaat jätin kotin.

Soitin ryhmänvetäjälle, että voisinko ottaa kuusivuotiaan mukaan. Se on ihan sisäsiisti. Olikin sievästi koko ajan siellä sivussa. Oli piirustusvehkeet mukana ja välillä vähän tapaili askelia siellä sivussa itekseen.

Linjaus  tehtiin, että vain tuommoisissa äärimmäisissä tilanteissa voi ottaa muksun mukaan. Sitten yksi rouva toi kolme vilkasta lasta mukanaan, kaksi omaa ja toisen lapsen kaveri! Juoksivat lähes koko tunnin salia ympäri tai päästä päähän ja huusivat. Nainen ei tehnyt mitään rauhoittaakseen tilannetta. Eipä oikein onnistuttu koreoissa tai yhtään missään muussakaan.

Niin se on aina, miten kukin haluaa ymmärtää noi ohjeet. Ymmärsin täysin, kun sen jä

tuossahan on tuokin, että jos yhdelle tai kahdelle sallitaan tuo, niin sittenhän se pitää sallia muillekin, ja yhtäkkiä siellä onkin 15 lasta salissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran joku toi taaperonsa mukaan kurssille ja oli ihan ok, että se tapitti pädiä pukuhuoneessa ovi auki.

Vierailija
24/49 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakouluikäinen pystynee odottamaan sen tunnin ajan vaikka tanssikoulun aulatiloissa, jos ei kotiin pysty jättämään yksin. Tai jos ryhmälle ja opettajalle sopii, niin lapsi istumaan jonnekin tanssisalin nurkkaan niin, ettei ole kenenkään tiellä. Alakoululaisen kanssa isompi jousto, ei jätetä aulatilaan yksinään. Mutta sen lapsen on pysyttävä siellä sivussa, ei saa liikkua tanssijoiden tiellä.

Näin on toimittu niillä tanssitunneilla, millä itse olen käynyt. Harvinaista tämä on aina kuitenkin, vaikka käyn tanssitunnilla, jonka "alaikäraja" on 31, eli hyvin monella tanssijoista (pieniä) lapsia.

Omakin lapsi on ollut joskus treeneissä mukana, mutta ne eivät ole olleet mitään tanssikoulun virallisia viikkotunteja vaan "omia" kisatreenejä pienellä porukalla ja lapsi on istunut tosiaan siellä syrjässä niin, ettei häiritse. Viikkotunneilla lapsi on odottanut aulan puolella (tosin tanssikoulu ollut muutenkin tuttu paikka, kun kävi silloin itsekin tanssitunneilla).

Vierailija
25/49 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jatkuvasti, mutta poikkeustilanteissa ok. Parempi kuin jättää lapsi heitteille tai jäädä itse ilman liikuntaa ja henkireikää. Jos jatkuvasti tuo ja häiritsevät tuntia niin sitten sanoisin asiasta.

Jättää lapsi heitteille? Kyse on alakouluikäisestä, joka kyllä parjää kotona pari tuntia (jollei ole jotenkin kehityksellisesti vajaa).

Vierailija
26/49 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran joku toi taaperonsa mukaan kurssille ja oli ihan ok, että se tapitti pädiä pukuhuoneessa ovi auki.

Nykylapsen elämänsisältö: pädin tapittaminen. Jo taaperolla. Voi luoja.

Vierailija
27/49 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok ottaa alakouluikäinen lapsi mukaan tunnille. Eikös se ole tansitunti, eikä mikään hiljentymisretriitti. Hehän voivat jopa innostua tanssimaan.

Vierailija
28/49 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kokemuksia? mielipiteitä?

On molempia. Jos mukelot on rauhallisesti, niin ei haittaa.Jos ne riehuu, sitten haittaa.

Vierailija
29/49 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai on OK. Itse otan yleensä koiran mukaan.

Vierailija
30/49 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On molempia. Jos mukelot on rauhallisesti, niin ei haittaa.Jos ne riehuu, sitten haittaa.

Minua haittaa ne haisevat pennut siellä salissa, vaikka olisivat rauhallisestikin. Koska eivät koskaan ole. Aina niitä pitäisi huomioida jotenkin, koska nykylasten pitää olla huomion keskipisteenä koko ajan. Ovat kyllä todella rasittavia.

Vierailija
31/49 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lisko. Ei haitanne, että otan sen mukaan tunnille? Ei pidä ääntä, ryömii vain pitkin salin nurkkia ja joskus keskellä lattiaakin. Saattaa myös kusta pukuhuoneeseen jätettyihin laukkuihin.

Vierailija
32/49 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua haittaa ne haisevat pennut siellä salissa, vaikka olisivat rauhallisestikin. Koska eivät koskaan ole. Aina niitä pitäisi huomioida jotenkin, koska nykylasten pitää olla huomion keskipisteenä koko ajan. Ovat kyllä todella rasittavia.

Ikinä en ole tanssitunneilla tavannu haisevia jä häiritseviä, huomion keskipisteenä oloa vaativia lapsia. Jokainen lapsi on kyllä kiltisti pysynyt siellä tanssisalin seinustalla rauhassa häiritsemättä. Ehkä mun kans samoilla tanssitunneilla käy vain fiksua porukkaa, joka osaa arvioida, pystyykö oma lapsi olemaan häiritsemättä.

-24

Vierailija
33/49 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy siltä tunnin ohjaajalta, mikä käytäntö asiassa on. Voihan se olla, ettet ole ainut ketä tilanne häiritsee.

ohjaaja toivotti lapset tervetulleeksi. minusta hiukan kyseenalaista tuoda lapsia tuonne, vaikka vähän kyllä ymmärrän niitä äitejäkin.

Mitä tämä äiti ja muut osallistujat sanoivat, kun otit asian puheeksi tanssitunnilla?

en ole vielä ottanut asiaa puheeksi. muut osallistujat ei ainakaan vielä ole osoittaneet, etteivät tykkäisi. sen takia halusinkin vähän kysellä mielipiteitä, että onko tämä asia joka kuuluu hyväksyä.

Kyllä se kuuluu hyväksyä koska monet äidit ovat totaalisen itsekkäitä ja jos sanot tuosta saat lastenvihaajan maineen ja sinut savustetaan ulos tuolta.

Vierailija
34/49 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jatkuvasti, mutta poikkeustilanteissa ok. Parempi kuin jättää lapsi heitteille tai jäädä itse ilman liikuntaa ja henkireikää. Jos jatkuvasti tuo ja häiritsevät tuntia niin sitten sanoisin asiasta.

Jättää lapsi heitteille? Kyse on alakouluikäisestä, joka kyllä parjää kotona pari tuntia (jollei ole jotenkin kehityksellisesti vajaa).

Av-mammojen lapset saattavat ollakin

Vierailija
35/49 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku pentu tapittamassa silmät suurina salin takaosassa Katsokaa, MINÄ olen täällä!!

Ei kiitos. Etsin itselleni ja rahoilleni paremman tanssipaikan.

Vierailija
36/49 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok. Te maksatte siitä, että saatte keskeytyksetöntä opetusta. Ei lapset kuulu tuollaiseen paikkaan. Mikäli vanhemmat olisi ne mukana raahannut, olisi ne pitänyt jättää pukuhuoneeseen tai tanssisalin ulkopuolelle. Tuon ikäiset jo pärjää hetken ilman vanhemmat jatkuvaa valvontaa. Ja jos ei pärjää niin sitten jäädään pois tunnilta vahtimaan niitä lapsia. 

Vierailija
37/49 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mamma tietysti sanoittaa kaikki tekemiset pennulleen. Katso kultapieni, nyt laitetaan toinen jalka toisen eteen ja hypitään eteenpäin!

Vierailija
38/49 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on lisko. Ei haitanne, että otan sen mukaan tunnille? Ei pidä ääntä, ryömii vain pitkin salin nurkkia ja joskus keskellä lattiaakin. Saattaa myös kusta pukuhuoneeseen jätettyihin laukkuihin.

Sinulla on liskonaivot. Mee nyt ottamaan lääkkeesi!

Vierailija
39/49 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on liskonaivot. Mee nyt ottamaan lääkkeesi!

Samalta meistä monista tuntuu, kun itsekkäät mammat raahaavat pentunsa meidän harrastukseemme, josta olemme maksaneet. Se pentu ei ole.

Vierailija
40/49 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi pystyy olemaan häiritsemättä niin ok. Vanhemman vika, jollei lapsi ole asiallisesti. Aika harvoin on lapsi mukana tultu harjoituksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan