HS: Kokoomuksen ja persujen kannatus pysyy lähes muuttumattomana
Tässä teille hallituksen vastustajille ja lakkoilijoille selvä viesti: kansa tukee hallitusta.
Edellisen hallituksen aikana SDP kannatus suli nopeasti. Kokoomus jatkaa vähintään samalla tasolla jolla vaalit voitti.
Missä on puolueiden lasku josta te olette pelotelleet? Voisiko ollakin että enemmistö kansasta seisoo heidän puolella?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SDP:n kannatus ei romahtanut viime hallituskaudella. Itse muistelisin että se jopa nousi välillä hallituskauden aikana.
Vaalitulos ei tue tuota väitettä.
Vaaleissa voi saada enemmän ääniä kuin toinen ehdokas mutta silti ei pääse kansanedustajaksi ja vähemmän ääniä pääsee kansanedustajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SDP:n kannatus ei romahtanut viime hallituskaudella. Itse muistelisin että se jopa nousi välillä hallituskauden aikana.
Demarien kannatus todellakin nousi vaaleissa. Todella hyvä saavutus Marinilta.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on. Ihmiset, enemmistö on itse valinnut tämän hallituksen demokraattisin vaalein.
"HALLITUSPUOLUEIDEN yhteenlaskettu kannatus on mittauksessa 47,3 prosenttia eli runsaan prosenttiyksikön vähemmän kuin viime kuussa."
Tuo ei ole enemmistö.
Maan toiseksi suurimman puoleen, SDP:n kannattajat tukevat ay-liikettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaaleissa voi saada enemmän ääniä kuin toinen ehdokas mutta silti ei pääse kansanedustajaksi ja vähemmän ääniä pääsee kansanedustajaksi.
Demarien ääniharava jätti puolueensa kuin nallin kalliolle ja lähti vanhoilla päivillään lentoon maailman tuuliin. Se millainen romahdus siitä tulee demuille seuraavissa vaaleissa, on hauska nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on. Ihmiset, enemmistö on itse valinnut tämän hallituksen demokraattisin vaalein.
Hallituspuolueiden kannatus on nyt 47 %. Laskua vaaleista n. 2,5 prosenttiyksikköä. Enemmistö ei nyt taida tukea hallituksen politiikkaa ?
Keskustalaiset palaavat juurilleen kun huomaavat hallituksen olevan kusettajia.
Vierailija kirjoitti:
Keskustalaiset palaavat juurilleen kun huomaavat hallituksen olevan kusettajia.
Kepun kannatus nousee jos Kaikkonen nousee puikkoihin. Kaikkonen vetää väkeä kepuun kaikista puolueista.
SDP: n ja Keskustan kannatus laskee
Demarien kannatus laskee seuraavassa gallupissa koska kansan enemmistö ei hyväksy demarien masinoimia Suomea ja suomalaisia vahingoittavia lakkoja.
Kokoomus höynäytti tyhmiä Persuja ja aluksi kaikki näytti menevän tuubiin. Hiljalleen on osoittautunut, että Persut ovatkin pelkkä painolasti.
Persut sai osan äänistään valehtelemalla. Monet persuja äänestäneetkin kuuluvat itse ay-liittoihin, eivätkä hyväksy tätä hallituksen politiikkaa.
Muistan kun Soinin puolue upposi ja Sipilän johtama pm-puolue upposi samalla. Nyt näyttää, että kokoomus uppoaa persujen kanssa.
Onahan persujen ja kokkarien kannatus laskenut ja laksee varmaan vielä. SDP:n kannatus pysynyt samana.
Vaaleissa ei valita hallitusta, vaan eduskunta. Enemmistö äänestäjistä äänesti muita puolueita kuin kokoomusta, persuja, ruotsalaisia ja kristillisiä. Hallitusta lähtee kokoamaan se puolue, joka sai eniten ääniä. Suomessa siihen riittää tavallisesti noin plus miinus 20 prosentin äänisaalis; niin tässäkin tapauksessa, kun Orposta tuli hallitustunnustelija.