Hei kaikki yli 50-vuotiaat, kertokaa elämän neuvo(ja) 18-30 vuotiaille!
Kommentit (640)
Vierailija kirjoitti:
Liiku! Vanhana on paljon vaikeampi aloittaa säännöllinen liikunta, eikä elämästä oikein voi nauttia jos liikuntakyky tai terveys muuten on mennyttä.
Nivelet toimivat paremmin kun niitä on pidetty liikkeessä. Niissä on ikäänkuin voiteluöljyä, joka voitelee niveltä liikkeessä. Sen määrä hupenee iän myötä, mikäli ei liikuta niveliään. Sen määrä hupenee ikääntyessä ja etenkin vaihdevuosina ja sen jälkeen muutenkin. Jos olet elänyt niveliäsi liikuttamatta, sinua odottaa H..vetin kivulias vanhuus ilman reumaa yms. Liike on lääke!
Älä ikinä kuuntele pelkoa eli älä tee päätöksiä pelon vallassa.Pienin poikkeuksin: jos leijona tulee vastaan, niin totta kai silloin uskot pelkoasi, mutta näin normielämässä pyri kuuntelemaan sisäistä ääntäsi. Se puhuu hiljaisuudessa.
N57
Vierailija kirjoitti:
Laita säästöön edes pieni summa joka kk. Tämä on asia, jota olen itse harmitellut jälkikäteen. Mieheni säästi ja käytimme minun rahoja matkusteluun, ulkona syömiseen jne. Muuten olisimme istuneet vaan kotona. Eron tullen sitten hänelle jäi omaisuutta ja minulle ei mitään, älkää suostuko tällasiinkaan kuvioihin.
Älä tee niin, että sinä maksat ruoan ja lasten vaatteet ja mies maksaa asunnon ja on sen ainoa omistaja paperilla. Jäät eron tullen tyhjän päälle, vaikka teillä olisi mennyt rahaa 50/50. Sinun pitää olla asunnon toinen omistaja ja lainan toinen ottaja siellä pankissa sekä maksaa oma osasi. Anna miehesi maksaa puolet ruoasta ja lasten vaatteista. Ei juridiikka pilaa hyvää suhdetta. Se selkeyttää sitä. Tehkää myös avioehto heti eikä sitten joskus.
Älä uhraudu kenenkään ihmisen eteen, ainoa jonka eteen voi uhrautua on oma lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita säästöön edes pieni summa joka kk. Tämä on asia, jota olen itse harmitellut jälkikäteen. Mieheni säästi ja käytimme minun rahoja matkusteluun, ulkona syömiseen jne. Muuten olisimme istuneet vaan kotona. Eron tullen sitten hänelle jäi omaisuutta ja minulle ei mitään, älkää suostuko tällasiinkaan kuvioihin.
Älä tee niin, että sinä maksat ruoan ja lasten vaatteet ja mies maksaa asunnon ja on sen ainoa omistaja paperilla. Jäät eron tullen tyhjän päälle, vaikka teillä olisi mennyt rahaa 50/50. Sinun pitää olla asunnon toinen omistaja ja lainan toinen ottaja siellä pankissa sekä maksaa oma osasi. Anna miehesi maksaa puolet ruoasta ja lasten vaatteista. Ei juridiikka pilaa hyvää suhdetta. Se selkeyttää sitä. Tehkää myös avioehto heti eikä sitten joskus.
Sillä ei ole merkitystä kumpi maksaa ruuan ja kumpi maksaa asunnon, kunhan oma nimi asunnon paperissa 50/50. Toisaalta mies voi jättää asunno maksut maksamatta.
Ongelmaksi tulee jos muuttuvat kulut ovat epäsuuret asunnon lainaan per kk. Niin ei kannata tehdä, että maksat asunnon ja asuntolainaan ostetaan autot eli maksat myös miehen autot.
Avioehto saataviin lahjoihin ja perintöihin ja niiden tuottoihin. Mielellään myös osakesäästöihin.
Pidä itseäsi arvossa. Valitse puoliso, joka on oikeasti hyvä sinulle. Lyhytnäköisyys kostautuu.
Sinäkin putoat kelkasta vielä joskus eikä se sinua silloin edes haittaa.
Hanki hyvä ammatti, säästä, pidä itsesi kunnossa. Matkustele ja huvittelemaan kohtuullisesti.
Hanki sellainen ammatti, jolla pystyt elättämään itsesi, elämä voi yllättää. Ts. että et siis ehtointahdoin ole riippuvainen kenestäkään. Älä luota kehenkään varmasti, niin et tipahda korkealta.
Luota intuitioosi !
Luota INTUITIOOSI , jos joku asia epäilyttää älä tee sitä.
Pidä huolta itsestäsi älä käytä huumeita! Ne todellakin tuhoaa sinut, huumeiden ympärillä pyörii väkivaltaa ja rikollisia.
ÄLÄ TEE ITSEMURHAA , tämä elämä kuluu nopeasti ja kannattaa katsoa loppuun.
Jos sinulla on lapsia, kohtele heitä aina rakastaen. He ovat ne tärkeimmät.
Jos sinulla on lemmikkejä kohtele ja hoida niitä hyvin..
"Muista Luojaasi nuoruudessasi..."
Täällä on mielenkiintoisia neuvoja. Ihan itsekin oppii lisää, vaikka jo 50+
Teboililla ei asioida eikä Yangolla ajeta.
Pistä rahaa piiloon, eläkettä et saa.
Naikaa niin paljon kuin voitte.
Jos haluat lapsia, tee ne viimeistään 35-v.
Jos sinulla on rautavarastot vähissä ja lääkitys ei auta vuodessa, mene rautainfuusioon suosiolla.
Älä aloita/kokeile huumeita. Irtipääseminen on liian vaikeaa.
Jos haluat ottaa tatuoinnin, makustele sitä ensin. Piirrä kuva vaikka ensin jollain poispestävällä kynällä. Onko se parinkin viikon päästä must have?
Jos olet yksinäinen aloita ryhmäliikuntaharrastus tms. Saat kokemuksia ja pitkäaikaisia kavereita.
Älä vertaa itseäsi toisiin., ole oma itsesi. Aina tulee olemaan menestyneempiä kuin sinä, kauniimpia kuin sinä,
rikkaampia kuin sinä. Rakenna oma elämä niillä eväillä, mitkä elämä on antanut. Onnellisuus riippuu oikeasta asenteesta elämään, sillä elämä on ihanaa kun sen oikein oivaltaa. Onnea!
Vierailija kirjoitti:
Älkää koskaan, älkääkä missään tapauksessa äänestäkö persuja.
Jos ei Suomen tulevaisuus kiinnosta niin sitten ehkä jotain vihervasureilta? Tämä Suomi-laiva on jo niin täynnä reikiä ja seilaa karikkoisilla vesillä, että niistä ei selvitä kuin asettamalla omat ja suomalaiset arvot ja suomalaisten edut muiden edelle. Valinta sekin jos haluat vuotavan palattiin porata lisää reikiä. Sitä tehdään politiikan vasemmalla laidalla. Kannattaa miettiä ja ymmärtää syy-seuraus- suhteita.
Venäjän trollit yrittävät täällä rohkaista lapsettomuuteen. Se on osa venäjän vaikuttamista, yritetään heikentää naapurivaltioita kaikin tavoin ja mikä olisi sen tehokkaampi keino kuin jos uusia puolustajia ei synny.. Älkää uskoto pietarin trolleja!
kannattaa imeä
mahdollisimman montaa setämiehen kullia, kun täyttää 18. sopii sekä pojille, että miehille.