Hei kaikki yli 50-vuotiaat, kertokaa elämän neuvo(ja) 18-30 vuotiaille!
Kommentit (640)
Nauttikaa elämästänne, 50 vuotta menee yllättävän nopeasti! Mutta voi tulla uusi "nuoruus" ,kun lapset ovat maailmalla ja lapsenlapsetkin ihania teinejä!
"Syö säästäen savea sanoi sammakko pojalleen, maailman ranta on pitkä" eli ... laita hiukan säästöön pahojen päivien varalle, niitäkin voi tulla.
Aloita sijoittamaan heti ensimmäisestä palkastasi 10-20%. Älä ota kulutusluottoja tai turhia lainoja.
Opiskele, mene opiskeluaikana vaihtoon
Aloita säästäminen/sijoittaminen heti. Jo 10 euroa kuukaudessa riittää.
Valitse puolisosi kunnolla. Älä tyydy "ihan hyvään"
Hanki lapsia, jos itse haluat. Ei koskaan painostettuna.
Elä itsesi näköistä elämää.
`Tartu hetkeen`, itse menetin kivan miehen, kun halusin vielä katsella.
No nuorempanahan sitä ajatteli, että 50:n jälkeen ei ole enää elämää. No miten kävi? No olin oikeassa :D.
Ei 50:n jälkeen ole ollu oikein mitään enää. Elämäni rakkaus lähti juuri vähän enne kuin täytin 50v. ja alkaa tässä kaikki muukin hiipumaan. Se on menoa, sano Annie Lenoa. T:57v.
Itsehän päädyin fyysisesti raskaalle ja huonosti palkatulle alalle koska en saanut omalta alalta kuin pätkätöitä ja harjoittelupaikkoja. Mies oli " ikuinen opiskelija" joka vain enimmäkseen pelaili kotona. Jälkeen päin olisi pitänyt olla jämäkämpi ja puhua miehelle järkeä, kesti noin seitsemän vuotta ennen kuin hän tokeni ja alkoi saada elämänsä haltuun. Nyt hänellä on hyvä ammatti ja hän saa parempaa palkkaa kuin minä joka olen vieläkin siinä samassa paskaduunissa...Loppujen lopuksi tuntuu etten itse saanut elämää haltuun. Nyt yli 20 vuotta myöhemmin meillä on kuitenkin oma koti ja kaksi lasta, kituutimne kuitenkin aivan liian monta vuotta. Kiroan sitä kun en itse opiskellut enemmän ja hankkinut parempaa ammattia. Olen edelleen fyysisesti terve toisin kuin monet ikäiseni samalla alalla, en vain tiedä kuinka kauan. Näin vanhana en uskalla enää työttömäksi heittäytyä. Pitäkää itsestänne huolta ja hankkikaa hyvä pätevyys vähintään yhdelle alalle.
Opiskele ammatti.
Rahakas työ.
Säästä ja sijoita. Köyhä on muiden armoilla.
Toteuta unelmasi, matkustus yms.
Ota hyvä puoliso.
Vältä vasemmistoa ja hamppareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkeimpiä valintojasi ovat oikea koulutus ja oikea aviopuoliso. Ne määräävä elämäsi suunnan.
Nämä laittaisin kuitenkin sinne häntäpäähän. Koulutus ei merkitse mitään, jos haluaa tehdä työtä, johon ei tarvita koulutusta. "Oikeaa aviopuolisoa" ei tarvita hyvään elämään. Hyvät ihmissuhteet on tärkeämpiä, heistä saattaa löytyä se puolisokin, jos tarvetta on.
Mikä on sellainen työ, mihin ei tarvitse koulutusta?
Sitäpaitsi koulutushan antaa ihmisille viisautta ja kykyä tehdä eri asioita itse.
Itse kadun sitä, että en lukenut eläinlääkäriksi, jotta voisin itse hoitaa eläimiäni. Myös kirvesmiekoulutus/talonrakennuskoulutus olisi hyödyllinen kenelle vain, niin pystyisi omat ja muiden talot rakentamaan.
Älä koskaan syö keltaista lunta!
Vierailija kirjoitti:
No nuorempanahan sitä ajatteli, että 50:n jälkeen ei ole enää elämää. No miten kävi? No olin oikeassa :D.
Ei 50:n jälkeen ole ollu oikein mitään enää. Elämäni rakkaus lähti juuri vähän enne kuin täytin 50v. ja alkaa tässä kaikki muukin hiipumaan. Se on menoa, sano Annie Lenoa. T:57v.
Kaada vain itsellesi.
Monilla elämä vasta alkaa 50 v. jälkeen.
Kaveri tuli uskoon juuri silloin eikä katunut mitään muuta, kuin sitä, ettei ollut tullut aiemmin uskoon. Ite annoin elämäni Jeesukselle 26v, mutta kerkesin hyvin siinäkin kokea maailman pahuuden, joka oli niin hyvä jättää taaksepäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankaa aina, kun siihen tulee mahdollisuus.
Ei, ei ei (itsekin tajuatte tuon)
Kyllä, kyllä, kyllä! Vanhana kaduttaa paljon enemmän hukatut tilaisuudet kuin huonot panot. Itse vasta lähes nelikymppisenä sisäistin sen, että seksissä ei ole mitään väärää, eikä siitä seuraa mitään rangaistusta. Parikymppisenä olin toivottoman estoinen ja ujo, mikä näin jälkeenpäin harmittaa kovin. Silloin olisi ollut tarjolla sellaista lihaa, josta nyt voi vain haaveilla.
M52, ikisinkku
Huoruus on rikkomus Jumalan 10:tä käskyä vastaan - mieti missä vietät ikuisuutesi.
Täällä puhuu ihmiset paljon säästämisestä ja rahasta, mutta itse totetaisin, että...
...hyvää miestä kannattaa odotella ja etsiä rauhassa. Jos mies ei esimerkiksi kohtele sinua hyvin, muista syntymäpäivänäsi ja jouluna sinua ja muutenkin ole sellainen, kuin haluaisit oman puolisosi olevan, niin kävele pois. Lähde. On parempi, että lähdet liian aikaiseen kuin että yrität sinnitellä huonossa parisuhteessa. huono parisuhde voi haitata kasvuasi ihmisenä ja taloudellisesti.
Muistakaa että SDP pettää aina. Tällä pärjää jo elämässä pitkälle.
Älä osta taloa landelta, sen arvo vaan laskee ja asunto on ihmisen tekemistä hankinnoista yleensä merkittävin ja suurin joten asialla on valtava merkitys varallisuutesi kehittymisen näkökulmasta.
Osta Helsingin arvoalueelta asunto, se on kannattanut parhaiten viimeisen 100v ja tulee kannattamaan pidemmän päälle jatkossakin parhaiten. Näet tämän kun tutkit asuntojen hintojen historiaa.
Esim Keravalainen omakotitalo maksoi -60luvulla 3 x eiralaisen kaksion verran. Nyt yksi eiralainen kaksio maksaa 5 keravalaisen omakotitalon verran..
On sinun vastuullasi miten varallisuudenkehitys tapahtuu, eduksesi vai vahingoksesi.
Vierailija kirjoitti:
Nainen.
Jos markkina-arvosi riittää ja tunkua on, niin pane hyvä ihminen niin paljon kuin pystyt. Älä pihtaa.
Ei tarvi sitten katua, kun ei enää kelpaa. Perhettä ehdit kyllä leikkiä 30v jälkeen aivan hajoamiseen asti.
N55
Hyi SAASTA!
Et ole nainen, vaan himokas äijänköriläs.
Vierailija kirjoitti:
Nuorille: Tehkää lapsia. Yksinkertaista mutta tuntemani nuoret aikuiset eivät vain tajua että vanhempana ei enää voi. Jossain vaiheessa menemiset, konsertit, ulkomaanmatkat lakkaavat kiinnostamasta ja tajuavat mikä oikeasti merkitsee ja sitten on liian myöhäistä.
Ei tämä päde todellakaan kaikkiin.
Ei kannata hankkia lapsia jos on heikko toimeentulo, huonot hermot eikä pidä metelistä.
Vierailija kirjoitti:
Älä hanki lapsia liian nuorenta, elämätön nuoruus alkaa kaduttamaan ja tulee ero myöhemmin kun tekee mieli elää se biletysvaihe monine deittailukumppaneineen läpi kuitenkin. Parempi elää se vaihe oikeassa aikajärjestyksessä eli ennen kuin olet omasta perheestä vastuussa.
Joo ja matkailua (lentokentät ja alumiinipötköt alkaa kyllästyttää nopeasti) kivempi tapa viettää aikaa on omalla mökillä järven rannalla. Teininä ei ehkä siltä tunnu, mutta jo 28 vuotiaana tuntuu (jos olet matkasi jo päässyt tekemään kuten allekirjoittanut).
Todella hyvät neuvot. Muistakaa bilettää nuorena ja tapailla erilaisia tyyppejä, ja myös tuo on totta, että Suomen luonnossa sielu lepää parhaiten. Ei missään mölötyskahvilassa Lontoossa tai mölötyshuutolaistorilla Beirutissa, oma maa mansikka muu maa mustikka -pätee edelleen :)
Olet hyvä juuri noin. Älä lähde amerikan markkinatalouspelleilyyn missä petrokemian tuotteilla pitää parannellamitseään kalliisti, että "kelpaa". Kaikenmaailman meikeillä, botoxeilla, hiusväreillä, hammashionnoilla ja muulla soopalla. Tuollaiset ihmiset eivät ole tyytyväisiä itseensä ja yrittävät ostaa hyväksyntää muilta ja itseltään, kauheaa!
Matkustelu on melko turhaa touhua, nauti mielummin Suomen upeasta luonnosta meillä on pelkkiä järviä 100.000! Ja jotkut pöhköt maksavat päästäkseen saastuttamaan lentokoneeseen katsomaan italialaista pikkujärveä. Säästä ja osta rahoilla mielummin aikaisemmin joko rannalta oma koti tai mökki tai mikä parasta kummatkin.
Älä käytä elämää rahaan, sijoittamiseen jne sillä elämän tärkeät asiat ovat ihan muuta.
Laita joka kuukausi 2000 euroa sijoituksiin niin sinulla on 23 vuodessa miljoona kasassa (maltillisella korolla)