Onko peruna ja kukkakaali mielestänne riittävä ateria kasvavalle teinipojalle?
Kommentit (53)
Älä huoli, poika asioi myös lähikaupan paistopisteellä ja ostaa berliininmunkkia, lihapasteijoita sekä lipittää energiajuomia. Kyllä niillä pärjää.
Joskus 70- ja 80-luvulla saatettiin kuule syödä ihan pelkkää perunavelliä tai perunakeittoa ruokana kotona. Itsekin kasvavana poikana sitä söin.
Ei, koska siitä puuttuu proteiini. Mutta voihan siinä olla soijaa tms.
Riippuu kokista miten ne on tehty. Sellaisenaan/ raskalaisia/paistettuna voissa/muussina vai miten. Mun kasvava teini söi kattilallisen suppilovahverokeittoa usean päivän ajan. Liki vain sienet ja kermaa ja sipulia. Kaikki meni. Nii, mieti sitä. Kukkakaalia haluttas kyllä testata paistaa slaisseina. Hmm....
Perussuomalaiset esittelevät ravitsemustietämystään.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kokista miten ne on tehty. Sellaisenaan/ raskalaisia/paistettuna voissa/muussina vai miten. Mun kasvava teini söi kattilallisen suppilovahverokeittoa usean päivän ajan. Liki vain sienet ja kermaa ja sipulia. Kaikki meni. Nii, mieti sitä. Kukkakaalia haluttas kyllä testata paistaa slaisseina. Hmm....
Korvataan liha kermalla :D Sieltä tuli taas terveyden multihuipentuma.
Selvennä ap, mitä tarkoittaa vegaanien mielestä? Keiden vegaanien?
En itse ole vegaani, mutta yksikään tuntemani/elämäni aikana tapaamani vegaani ei pidä ateriaa täysipainoisena, jos se ei sisällä proteiininlähdettä.
Jos lisää öljyä, kermaa, juustoa tai grillikastikkeita. Mutta kyllä proteiinia pitäisi saada myös. Jälkiruoaksi sekoita jukurttia ja rahkaa ja marjoja.
Perunanenä ja kukkakaali korvat,siinä tomera miehenalku.
Vierailija kirjoitti:
Selvennä ap, mitä tarkoittaa vegaanien mielestä? Keiden vegaanien?
En itse ole vegaani, mutta yksikään tuntemani/elämäni aikana tapaamani vegaani ei pidä ateriaa täysipainoisena, jos se ei sisällä proteiininlähdettä.
Vegaaneilta kuuluu aina samaa varoittelua liiallisesta proteiinin syömisestä ihan kasvotusten.
Vegaanit noin keskimäärin syö aika terveellisesti ja tajuaa huolehtia riittävästä proteiininsaannista. Jos se on esim kukkakaalicurrya, siinä on todennäköisesti myös linssejä.
Vierailija kirjoitti:
Joskus 70- ja 80-luvulla saatettiin kuule syödä ihan pelkkää perunavelliä tai perunakeittoa ruokana kotona. Itsekin kasvavana poikana sitä söin.
Ja tehtiin ruumiillista työtä. Nykyajan paskaiset ei pärjäisi tuntia niissä töissä.
Millaiseen otantaan vegaanien ruokavalioista tämä perustuu ?
Oliko missä tällainen annos ap.?
Lihaa tarvii kasvavat lapset, kysykää vaikka lääkäreiltä. Kokemusta on kun sitä käskettiin lisätä ruokavalioon enemmän.
Kunhan päivän aikana syö jotain mikä sisältää myös rasvaa ja proteiinia.
5/5
Kutsuvat sitä kukkakaalicurryksi.