Onkohan 7 kpl 400mg buranaa liikaa päivässä?
Kun aamulla särki päätä ja otin eka yhde. Se kun ei auttanu niin otin 2 kerralla, jonkun ajan päästä vielä 2 kpl. Jouduin ottaa vielä 2 ja nyt ei säre. En siis useinkaan ota noin.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Maksimi on tuo 1600mg/ vrk. Ja huomattava se, ettei voi käyttää säännöllisesti. Vain määräaikaisesti. Muuten maksa voi sanoo poks.
Mistä helkkarista revitte näitä lukuja?
Yliannistus särkylääkkeissä ei auta mitään.
Se ei lisää lääkkeen tehoa, eikä vaikutusaikaa.
Pitää vaihtaa särkylääke lääkärissä, ellei tavallinen annos Buranaa tehoa kipuihin.
Äidllåni on reumakipuihin resepti 3 krt /pv 600 mg Burana, tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Maksimi on tuo 1600mg/ vrk. Ja huomattava se, ettei voi käyttää säännöllisesti. Vain määräaikaisesti. Muuten maksa voi sanoo poks.
Mulla on lääkärin määräämänä 1 tlb Panadol 1000mg /2-3 kert/pvä. Mulle määritelty maksimi on 3000mg/vrk. Suositus on pitää taukoja välillä.
Ottamasi lääkemäärä on erittäin suuri. Jos pääkipu on noin kova ja pitkäaikainen pitää mennä lääkäriin selvittämään syytä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se aika paljon, mutta ei ole vaarallista jos joskus tekee noin. Maha menee kipeäksi. Päänsärkyyn auttaa hyvin aspirin zapp. Se on hyvääkin.
Ai hyvää, siis maultaanko? Kärpäset tykkää kakasta, enkä niittenkään kanssa käy kiistelemään.
Kannattaa lukea lääkeinfo, niinkuin kaikista lääkkeistä
Vierailija kirjoitti:
Olen sairaalassa. Kuumeilu jatkuu kymmenettä päivää, tulehdustila kehossa.
Tunsin itseni narkomaaniksi, kun kinusin hoitajalta päivän kolmatta Buranaa. Ensimmäisen sain aamukuudelta, toisen puoliltapäivin, eikä se enää vaikuta.
Panadolia tarjottiin tilalle, muuten huolinut, kun ei auta yhtään.
Kohta tulee taas itku, kun on niin hankala olla.
T. henkilö joka ei yleensä syö ikinä särkylääkkeitä
Burana ja narkomania on aika kaukana toisistaan.
Sairaalassa annetaan max 3x 800mg mm luuleikkauspotilaan kivun hoitoon. Yleensä yhtä aikaa panadolin 1000mg kanssa. Noin on minulle annettu kun olen ollut potilaana ja tehty ortopedisiä operaatioita. Viimeisin oli n kaksi vuotta sitten.
Kipuja on edelleen, kun on monivelrikot siellä sun täällä, puhumattakaan lukuisista operaatiosta, joilla alueilla on isompia kipuja välillä. Enää ei saa reseptillä 100 kpl pakkausta ( joka olisi edullisin) vaan uusitaan resepti 30 kpl pakkauksissa. Käytän puolet 600mg tabletista kun tunnen että tarvitsen. Aina korostavat apteekissa että lääke on tarkoitettu väliaikaiseen käyttöön, eikä saa käyttää säännöllisesti. Tiedän kyllä haittavaikutukset hyvin enkä käytä mitään lääkettä turhaan.
Isompi annos altistaa ruuansulatuskanavan verenvuodolla. Voi olla vaarallista.
Vierailija kirjoitti:
Tunsin itseni narkomaaniksi, kun kinusin hoitajalta päivän kolmatta Buranaa. Ensimmäisen sain aamukuudelta, toisen puoliltapäivin, eikä se enää vaikuta.
Jos noin on, kuumetta kymmenettä päivää, ja sairaalassa, sulla varmaan menee antibiootti laskimoon. Näytteitä otettu, veriviljelyitäkin ainakin viidesti. Eikö vaan. Siis, jos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos noin on, kuumetta kymmenettä päivää, ja sairaalassa, sulla varmaan menee antibiootti laskimoon. Näytteitä otettu, veriviljelyitäkin ainakin viidesti. Eikö vaan. Siis, jos.
Juuri näin. Tilanne on stabiili. Leikkaus ylihuomenna. En minä mielellään niitä lääkeannoksia ylitä, mutta esim. levosta (yöuni) ei tule mitään, jos en ole kipu(kuume-)lääkitty ja uni on kuitenkin tärkeää. Nukahtamislääke ei tuo tässä apua.
Hankalaa tasapainottelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lääkärin määräämänä 1 tlb Panadol 1000mg /2-3 kert/pvä. Mulle määritelty maksimi on 3000mg/vrk. Suositus on pitää taukoja välillä.
Eikös tässä ollut Buranasta eli ibuprofeenista kyse, eikä parasetamolista? Ihmiset eivät näköjään yhtään ymmärrä mitä lääkkeitä ja kuinka paljon suuhunsa lappaavat.
Kun annatte lääkeneuvontaa, liittäkää vastaukseenne tieto, oletteko:
- lääketieteen lisensiaatti/tohtori, vaiko
- kokemusasiantuntija
Vierailija kirjoitti:
3200mg vuorokaudessa on enimmäisannos ja max kerta-annos 600mg.
Ai, miksihän sitä sitten myydään 800mg tabletteina? Vaikea ottaa neljäsosa pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tässä ollut Buranasta eli ibuprofeenista kyse, eikä parasetamolista? Ihmiset eivät näköjään yhtään ymmärrä mitä lääkkeitä ja kuinka paljon suuhunsa lappaavat.
Näinpä juuri. Yritän Buranaa välttää, mieluummin Panadol vaikka vaikuttaa hitaammin (ainakin mulla). Välillä otettava molemmat, Burana 800 ja Panadol. Tramalit yms. vahvemmat vaikka määrätty jää kaappiin
Saksassa ibuprofeenin max. päiväannossuositus on 2400 mg. Olen kokemusasiantuntija, enkä itse pysty käyttämään ibuprofeenia vatsakivun takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3200mg vuorokaudessa on enimmäisannos ja max kerta-annos 600mg.
Maksimikerta-annos on 1600 mg. https://laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=1817&d=3096760
Ja mg vrk 2400 kuuriluonteisessa käytössä
Hiukan ohi aiheen, mutta muistakaa että Buranaa ei saa koskaan ottaa tyhjään vatsaan!
Kokemusasiantuntija, ei omakohtaista kokemusta