Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Halleluja! Melkein 1 500 euroa veronpalautuksia

Vierailija
18.03.2024 |

Mun talous ei ehkä sittenkään kaadu

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot sitten jäänyt taloudellisesti häviölle. Syynä on inflaatio. Jos olisit maksanut viime vuonna verosi oikein, niin olisit tuolla summalla saanut enemmän kuin mitä saat tänä vuonna. Siksi kannattaa aina pyrkiä maksamaan veronsa mahdollisimman tarkkaan.

Elämässä on tärkeintä ettei menetä senttiäkään rahaa.

Vierailija
42/55 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut veroehdotusta viime vuonna enkä ole saanut aikaan vielä tänä vuonna. En ole millään tavalla peruuttanut paperista veroehdotusta. Maksamaan en suostu helevetin suurta summaa siitä puhelusta, joka minun pitäisi soittaa verotoimistoon saadakseni kirjeen, kun en ole sitä peruuttanutkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin katsoin, että tuleeko mitään. Ei tule, mutta ei tarvitse myöskään maksaa. Eläkkeellä olen.

Vierailija
44/55 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot sitten jäänyt taloudellisesti häviölle. Syynä on inflaatio. Jos olisit maksanut viime vuonna verosi oikein, niin olisit tuolla summalla saanut enemmän kuin mitä saat tänä vuonna. Siksi kannattaa aina pyrkiä maksamaan veronsa mahdollisimman tarkkaan.

Elämässä on tärkeintä ettei menetä senttiäkään rahaa.

Mikä muukaan? Kaikki lasketaan sen mukaan mikä on taloudellisesti kannattavinta eikä helppoudesta tai mukavuudesta puliteta senttiäkään.

Vierailija
45/55 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tulee aika paljon, mutta siksi, että en oikein tiennyt paljonko sivutyöstä tulee tuloja ja en sitten jaksanut loppuvuodesta enää ruveta uusia verokortteja hakemaan. Loppuvuodesta oli kuitenkin enemmän töitä. Siinä kun menee niin, että yhtäkkiä pyydetään lisää tai sanotaan, että tässä kuussa on vähemmän tarvetta - tietty perusmäärä on kyllä. 

Vierailija
46/55 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka jollekin voi tulla yllätyksenä noin suuri veronpalautus tai lisäverot? Niiden määränhän pystyy jo itse laskemaan helposti veroprosenttilaskurilla viimeistään joulukuussa, kun vuoden tulot ja vähennykset ovat tiedossa.

Vierailija
47/55 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan palautusta 1301 euroa.

Vierailija
48/55 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullekin tulee aika paljon, mutta siksi, että en oikein tiennyt paljonko sivutyöstä tulee tuloja ja en sitten jaksanut loppuvuodesta enää ruveta uusia verokortteja hakemaan. Loppuvuodesta oli kuitenkin enemmän töitä. Siinä kun menee niin, että yhtäkkiä pyydetään lisää tai sanotaan, että tässä kuussa on vähemmän tarvetta - tietty perusmäärä on kyllä. 

Tämä on monen näköjään vaikea ymmärtää, että ihmisten työtilanteet ja tulot ei aina ole säännöllisiä. Kaikilla ei ole vakituista työsuhdetta ja kiinteää kuukausipalkkaa. Jos sellainen olisi, niin olisi helppoa säätää veroprosentti kohdilleen. Mutta jos ei edes tiedä onko töissä puolen vuoden kuluttua ja missä ja minkä verran, niin menee vaikeaksi.

Vierailija
49/55 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka jollekin voi tulla yllätyksenä noin suuri veronpalautus tai lisäverot? Niiden määränhän pystyy jo itse laskemaan helposti veroprosenttilaskurilla viimeistään joulukuussa, kun vuoden tulot ja vähennykset ovat tiedossa.

Miksi olisin laskenut määrän veroprosenttilaskurilla joulukuussa?

Ap

Vierailija
50/55 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minä lasken ihan siksi, että tiedän näin suunnitella talouttani paremmin, kun tiedän, onko muutaman kuukauden päästä tulossa ylimääräinen rahasumma vai pitääkö minun varautua maksamaan iso ylimääräinen lasku muutaman kuukauden päästä.

Tosin yleensä kyllä tarkistan tilanteen jo aikaisemmin syksyllä ja tarvittaessa säädän loppuvuoden veroprosenttia niin, että palautusta tai lisäveroja tulee alle satanen.

Vierailija
51/55 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minä lasken ihan siksi, että tiedän näin suunnitella talouttani paremmin, kun tiedän, onko muutaman kuukauden päästä tulossa ylimääräinen rahasumma vai pitääkö minun varautua maksamaan iso ylimääräinen lasku muutaman kuukauden päästä.

Tosin yleensä kyllä tarkistan tilanteen jo aikaisemmin syksyllä ja tarvittaessa säädän loppuvuoden veroprosenttia niin, että palautusta tai lisäveroja tulee alle satanen.

En ymmärrä mistä laskusta nyt puhut.

Ap

Vierailija
52/55 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne vielä ole valmistuneet. Ne ovat tulleet vasta tarkistettavaksi. AInahan niihin joutuu tekemään korjauksia. Minäkin pistin sähkölaskut (osa vain hyväksytään) ja netti- ja puhelinkulut vähennyksiin ja tein työhuonevähennyksen niin palkka kuin pääomatuloistakin. Tosin tulotkin olivat puutteelliset niin niitäkin piti lisätä. Lisää maksettavaa tulee kuten aina, Taas pitää muutama satanen lisää maksaa, vaikka ennakkoonkin maksoin yli 25 000 €.

Vierailija
53/55 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne vielä ole valmistuneet. Ne ovat tulleet vasta tarkistettavaksi. AInahan niihin joutuu tekemään korjauksia. Minäkin pistin sähkölaskut (osa vain hyväksytään) ja netti- ja puhelinkulut vähennyksiin ja tein työhuonevähennyksen niin palkka kuin pääomatuloistakin. Tosin tulotkin olivat puutteelliset niin niitäkin piti lisätä. Lisää maksettavaa tulee kuten aina, Taas pitää muutama satanen lisää maksaa, vaikka ennakkoonkin maksoin yli 25 000 €.

Minulla ei ollut mitään korjattavaa, joten omalta osaltani viime vuoden verotus on valmis.

Ap

Vierailija
54/55 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saanut veroehdotusta viime vuonna enkä ole saanut aikaan vielä tänä vuonna. En ole millään tavalla peruuttanut paperista veroehdotusta. Maksamaan en suostu helevetin suurta summaa siitä puhelusta, joka minun pitäisi soittaa verotoimistoon saadakseni kirjeen, kun en ole sitä peruuttanutkaan.

VeroEHDOTUSTA ei ole kukaan saanut enää vuosiin.

Vierailija
55/55 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

537€ palautuksia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän