Mä kerron vielä kerran yhden asian mistä mä näen keskustelua useasti liittyen henkiseen polkuun ja esim tubettajiin ketkä "rahastaa" asialla
Tätä näkee palstallakin paljon.
"hänen on oltava huuhaa, koska hän rahastaa"
Teidän on ymmärrettävä tämä:
Me elämme edelleen yhteiskunnassa, missä raha on ratkaisevassa roolissa ihan kaikessa. Monelle näistä ihmisistä tämä henkinen juttu on elintärkeä ja ainut asia mihin he haluavat panostaa. Kukaan heistä ei ole koskaan pakottanut kenenkään antamaan rahaa. Ihmiset tekee sitä itse.
Kun jonkun tuote on tarpeeksi hyvä, ihminen on valmis ITSE maksamaan tästä. Tää on meidän yhteiskunnassa vähän vieras käsite.
Moni näistä ihmisistä tekee myös tuben ulkopuolella tätä työtä. Tube on vaan sellanen lisäjuttu siinä taustalla.
Kaikki maksaa tässä yhteiskunnassa.
Eli siis pointti on se, että jos ihminen tienaa näillä asioilla. Se ei tarkoita automaattisesti sitä että hän on huijari.
Sun tehtävä on katsoa sitä ihmistä ja miten se resonoi sulle. Sen rahan ei pitäis olla siinä välissä ollenkaan.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Juu, juuri luin kun joku oli katteettomilla lupauksilla resonoinut varattomalta 3000 euroa ja ottanut etumaksun asiasta johon ei sitten hänen mielestään maksajan henkinen kasvu riittänyt.
Jos maksat kurssista, kannattaa selvittää tarkasti, kenelle maksat. Ota selvää kurssintarjoajan maineesta, tarkista, että hänellä on hyvä maine alallaan, hyviä arvosteluja ja kokemusta alalta. Tämä koskee kaikkia kursseja, ei ainoastaan henkisen kurssin tarjoajia. Kaikissa kursseissa on riski, että ne eivät toimi haluamallasi tavalla. Ihmiset maksavat ulkomailla kalliita yliopistomaksuja, mutta heillä saattaa silti olla vaikeuksia saada töitä valmistuttuaan. Tarkoittaako se automaattisesti, että kyseinen yliopistotutkinto oli huijaus?
Vierailija kirjoitti:
Monella on elämä mennyt jotenkin solmuun, sitten löydetään elinkeino huuhaasta, tarot, korvakynttilät tms, erilaiset itsekeksityt kaukoparannukset jne.
Kaupallistumisesta kertoo jo nää tapahtumat, sinne keräännytään myymään henkustä rekvisiittaa, omassa kojussa maksusta patannetaan tai ennustetaan.
Ihan samalla lailla markkinointitapahtumia kuin raksamessut tai joulumyyjäiset.
Olen lukenut tarotkorteista muutamalle tutulle. Tarjouduin tekemään ihan ilmaiseksi heille, mutta he ovat itse vaatineet, että maksavat minulle työstäni ja tulevat luokseni uudelleen ja uudelleen, koska kortit ovat aina osuneet tarkasti oikeaan.
Huvittaa, kun iigorin aloitukset poistettiin ennen automaattisesti, niin nyt se heittäytyi muka psykologisesti syvemmälle altaaseen, ja yrittää aivopestä siihen, että kappas vain; sinun tarvitsee vain uskoa!
"Älä ajattele turhia, usko iigoria", se on se sanoma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, juuri luin kun joku oli katteettomilla lupauksilla resonoinut varattomalta 3000 euroa ja ottanut etumaksun asiasta johon ei sitten hänen mielestään maksajan henkinen kasvu riittänyt.
Jos maksat kurssista, kannattaa selvittää tarkasti, kenelle maksat. Ota selvää kurssintarjoajan maineesta, tarkista, että hänellä on hyvä maine alallaan, hyviä arvosteluja ja kokemusta alalta. Tämä koskee kaikkia kursseja, ei ainoastaan henkisen kurssin tarjoajia. Kaikissa kursseissa on riski, että ne eivät toimi haluamallasi tavalla. Ihmiset maksavat ulkomailla kalliita yliopistomaksuja, mutta heillä saattaa silti olla vaikeuksia saada töitä valmistuttuaan. Tarkoittaako se automaattisesti, että kyseinen yliopistotutkinto oli huijaus?
Omaan henkiseen kasvuun ja itsensä kehittämiseen laitettu raha on hyvä sijoitus, mutta tosiaan kannattaa ottaa kurssinjärjestäjän suosituksista selvää ennen kuin sitoutuu.
En pidä itseäni nerona ja tiedän, että on paljon älykkäämpiäkin kuin minä, mutta uskon olevani älykkäämpi verrattuna keskivertotallaajaan. Olin aina koulussa luokkani parhaita, vaikka en ollut mitenkään erityisen ahkera. Koulussa minulla oli usein tylsää, koska mielestäni siellä edettiin aivan liian hitaasti. Samoin olen pystynyt nousemaan ryysyistä rikkauksiin perustamalla oman menestyneen yrityksen.
Tottahan tuo. Ei ne henkisenkään polun kulkijat pyhällä hengellä elä. Toinen ongelma on se, että osa tuolla alalla on huijareita ja se sitten antaa huonon maineen koko alalle.