Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virtsatietulehdus ei mene ohi, lopulta epäillään potilasta

Vierailija
18.03.2024 |

Ensin oli virtsatietulehdus, sain suoraanantibiootin, se auttoi, mutta oireet palasivat. Sain myös gynekologisen antibiootin jos oireet tulivat sieltä, oireet pahenivat. Labroissa leukosyytit yli 400.

Sain kolmannen antibiootin, nyt pissa ei meinaa tulla ja vatsalla on viiltävä kipu.

Lääkäri (chatissa) ei oikein tuntuvut kuuntelevan, vaan sanoi ettei labroissa ole mitään. Olihan siellä loukosyyttejä paljon!

Sain kuitenkin ajan, minusta tuntuu ettei minua kuunnella. Onko kenelläkään ollut vastaavaa? Miten tästä edetä.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lääkäri mitään ole unohtanut. Jos stixauksessa on jotain poikkeavaa, silloin se näyte lähetetään viljelyyn.

Vierailija
22/72 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut samanlaista. Kauheissa tuskissa piti odotella labratulosta. Tulos oli negaa, ja hoitaja vaan sanoi, että ei ole tulehdusta, mene vaan kotiin. Kipua ei noteerannut lainkaan.

En mennyt kotiin vaan menin yksityiselle. Siinä vaiheessa pissasin jo verta. Lääkäri motkotti, että miksi vasta nyt tulit, tämä menee munuaisiin.

Syytä toistuville tulehduksille ei ole löydetty. Sitä on haettu ties millä tutkimuksilla. Ensimmäiset isot tutkimukset tehtiin jo paljon ennen kouluikää.

Nykyään minulle on kotona antibiootit, jotta voin ottaa lääkkeen heti oireen alkaessa. Tällä tavalla tulehdus ei pääse päälle eikä tarvitse syödä pitkiä ab-kuureja. Tämä taktiikka on helpottanut tilannetta ja vähentänyt tulehdusten määrää. Ei välttämättä tule edes joka vuosi enää. Tämän lääkityksen olen saanut hankittua yksityiseltä. Julkisella eivät suostu tähän hoitoon, eivät edes uusi reseptiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy yksityisellä gynellä? Voisiko se olla myös muu tulehdus? Entä hiiva? Vaikka voi olla usein toistuva virtsatulehdus, mikä siihen olisi syynä? Entä kuvannus tai ultra. Jos on ylipainoa (jota en nyt epäile sulla olevan), vaihdevuosissa virtsaaminen voi hankaloitua kahteen osaan, mutta ei pitäisi sattua. Mitä vaihtoehtoja joku muu terkkari tai lekuri antaa, että miksi tulehdus toistuu. Onko mitään hautovaa ollut alhaalla, bateerista tai kylmässä istumista. Ehkä kaikki selviää lopulta.

On hoidetu hiivana, on hoidettu bakteerivaginoosina ja olen syönyt flagyl kuurin, ei auttanut.

Vierailija
24/72 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai olet kokeillut ne monien tuntemat luonnolliset keinot: Juo paljon vettä, karpalomehu ja varmaan puolukkamehukin tekee hyvää virtsavaivoihin. Hapan torjuu tulehdusta.

Mä olen selvinnyt puolukkasurvoksella virtsatievaivoista. Heti kun alkaa oireita ilmaantumaan, otan pakkasesta puolukkaa ja surautan survokseksi. Sitä joka päivä 1-2 rkl ja oireet katoaa. En tiedä auttaako kaikille, mutta kannattaa kokeilla. Karpalokin varmasti ehkä vielä parempi (mutta kalliimpi).

Vierailija
25/72 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näin jatkuvien virtsatulehduksien kärsijänä , oireet tulevat rajuina , kuin tsumani vyöryisi päälle ! En todellakaan  pysty olemaan  töissä, enkä "missään".

Ensin tuntuu että  " ihan kuin  polttelisi ala vatsaa",  siitä  jo arvaan että EI KAI TAAS !  Ja sitten alle tunnissa jo uikuttan vessassa  😭...

Ja labra  toivoo tietenkin  virtsanäytettä joka on ollut 3-4 tuntia rakossa...  mie en pystynyt joskus antamaan MITÄÄN näytettä, kun kokoajan olin tippa kerrallaan vessassa  ! Sain kyllä antibiootit. 

Ihmetyttää  kyllä, että vielä tänä päivänä lääketiede ( miehet ) eivät ole kehittäneet hyvää, sopivaa ja tehokasta  lääkettä tähän vaivaan. Kun kaikki muu hoito kehittyy, virtsatie lääkkeet eivät.

Vierailija
26/72 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuin minun tarinaani olisi kirjoitettu !  

Jo 6 vuotiaasta saakka ( nyt olen jo kuusikymppinen) olen saanut jatkuvasti virtsatulehduksia.  Olen saanut muutamia kertoja estolääkitystä,  mutta sitä ei nykyään suositella. 

Sain kaikkien kolmen alatiesynnytyksen jälkeen aina virtsatulehdukset, samoin saan todella mitättömistä syistäkin sen kuten:

Jos seison paljain jaloin sateessa  , (muutenkin jalat eivät saa kastua alle 20* vedessä), tai seison missä tahansa viileässä  avojaloin,  reissuilla aina kun on vieras "bakteerikanta",   mihinkään viileään ei voi istua, ei siis pyörän satulaan edes toppahousuissa  vaan pitää olla sieltä otettu LÄMMIN satulansuoja....jne jne jne..

Uinut olen joskus 20v sitten ja seurauksena  virtsatulehdus !  

Vettä juon  noin 1 - 2 litraa päivässä.  Syön usein karpaloita ja puolukoita , ne HIEMAN 

Kysyin juuri viimeksi lääkäriltä näkyykö bakteeriviljelyssä kaikki. Ei kuulema näy jos on jokin harvinaisempi bakteeri!

Ja silti asenne on aina tämä. Jos ei bakteereita ensimmäisellä testillä näy, niitä ei ole, piste.

Vierailija
27/72 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen puolukoiden syömistä päivittäin, noin desin tai mielellään kaksi. Tutkitusti auttaa ennaltaehkäisyyn jopa katetroitavilla potilailla, jotka syövät ennaltaehkäisevää lääkitystä läpi elämän. Karpaloilla on sama vaikutus, mutta niitä ei saa mistään, ellei itse ole kerännyt.

Itsekin otan ensioireisiin puolukoita ja huuhdon rakkoa runsaalla juomisella. Seksin jälkeen pitää huuhtoa huolella virtsaputken seutu, sinne on voinut mennä bakteereja. Suuseksikin voi aiheuttaa virtsiksen. 

Itselläni on lyhyt virtsaputki ja on ollut samaa vaivaa, näillä konsteilla ei ole useampaan vuoteen ollut vrtsistä. On tosi kivulias aina ja on myös verivirtsaisuutta, koska käytän verenohennuslääkitystä.

Vierailija
28/72 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ollut samanlaista. Kauheissa tuskissa piti odotella labratulosta. Tulos oli negaa, ja hoitaja vaan sanoi, että ei ole tulehdusta, mene vaan kotiin. Kipua ei noteerannut lainkaan.

En mennyt kotiin vaan menin yksityiselle. Siinä vaiheessa pissasin jo verta. Lääkäri motkotti, että miksi vasta nyt tulit, tämä menee munuaisiin.

Syytä toistuville tulehduksille ei ole löydetty. Sitä on haettu ties millä tutkimuksilla. Ensimmäiset isot tutkimukset tehtiin jo paljon ennen kouluikää.

Nykyään minulle on kotona antibiootit, jotta voin ottaa lääkkeen heti oireen alkaessa. Tällä tavalla tulehdus ei pääse päälle eikä tarvitse syödä pitkiä ab-kuureja. Tämä taktiikka on helpottanut tilannetta ja vähentänyt tulehdusten määrää. Ei välttämättä tule edes joka vuosi enää. Tämän lääkityksen olen saanut hankittua yksityiseltä. Julkisella eivät suostu tähän hoitoon, eivät edes uusi reseptiä.

Luin juuri että syyllinen voi olla myös virus ja siihen on omat lääkkeet.

Törkeää miten potilasta ei kuunnella.

ap

Vierailija
29/72 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole tulehdus aina, vaikka oireet olisi kovat. Niin hullulta kuin se kuulostaa, Opamox auttaa.

Epäilen, että jää jotenkin krampit päälle ja kivuliasta se on. Opamox sitten rentouttaa rakkoakin, samalla kun naistakin

Vierailija
30/72 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla jatkuva estolääkitus, ja kuurin oon saanu mukaan pitemmille reissuille varuiks, koska joskus se voi iskeä vaikka onkin estot, ei tosin enää pitkään aikaan.

Ennen estoja saattoi olla viiskin tulehdusta ja viidet antibiootit ennen kuin parani.

Vierailija
31/72 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole tulehdus aina, vaikka oireet olisi kovat. Niin hullulta kuin se kuulostaa, Opamox auttaa.

Epäilen, että jää jotenkin krampit päälle ja kivuliasta se on. Opamox sitten rentouttaa rakkoakin, samalla kun naistakin

Tää on varmaan totta. On kyllä olemassa lääkkeitä, jotka rentouttaa vaan sitä rakkoa.

Vierailija
32/72 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviit jonkun eri antibiootin, jos käyttämäsi ei tehonnut. Lisäksi juo paljon karpalomehua ja C-vitamiiniporetabletteja. 

Vierailija
33/72 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ihmisillä tuo virtsa-asia on elämää suurempi ongelma. Oireettoman baterurian hoitamatta jättäminen on monelle täysin käsittämätön ongelma. Vaikka virtsassa olisi bakteereita, niin se ei läheskään aina vaadi antibioottihoitoa.

Vierailija
34/72 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin ihmisillä tuo virtsa-asia on elämää suurempi ongelma. Oireettoman baterurian hoitamatta jättäminen on monelle täysin käsittämätön ongelma. Vaikka virtsassa olisi bakteereita, niin se ei läheskään aina vaadi antibioottihoitoa.

Ja kohta sitä ollaan munuaisaltaan tulehduksessa, kun jätetään hoitamatta..

Vierailija
35/72 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 40v ja minulla on ollut tulehduksia teini-iästä asti. Samoin äidilläni on.

Tulehduksia on ollut paaaaljon. muistan yhden kerran kun tulehdus meni ohitse heti alussa.

Muuten se on ollut ihan turha toivo. Nyt on ollut erityisen pahat oireet

ap

Vierailija
36/72 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tulehduksia niin usein,että kuulemma virtsaputki ärtyy ja  tekee oireita välillä ilman tulehdusta. Valehtelijaksi ei ole väitetty.

Vierailija
37/72 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täsmävinkki alkavan virtsiksen pysäyttämiseen: kaksi lasillista 1000 mg C-vitamiiniporejuomaa, eli yhteensä 2000 mg C-vitamiinia. On vesiliukoinen, eli ei aiheuta terveydelle vaaraa vaikka ottaa ns. yliannostuksen. Perään vielä muutama karpalokapseli ja maitohappobakteerit. Tämä toimii vaan alkaviin oireisiin, ei hoida pois jo pidempään ollutta tulehdusta.

Vierailija
38/72 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja näin jatkuvien virtsatulehduksien kärsijänä , oireet tulevat rajuina , kuin tsumani vyöryisi päälle ! En todellakaan  pysty olemaan  töissä, enkä "missään".

Ensin tuntuu että  " ihan kuin  polttelisi ala vatsaa",  siitä  jo arvaan että EI KAI TAAS !  Ja sitten alle tunnissa jo uikuttan vessassa  😭...

Ja labra  toivoo tietenkin  virtsanäytettä joka on ollut 3-4 tuntia rakossa...  mie en pystynyt joskus antamaan MITÄÄN näytettä, kun kokoajan olin tippa kerrallaan vessassa  ! Sain kyllä antibiootit. 

Ihmetyttää  kyllä, että vielä tänä päivänä lääketiede ( miehet ) eivät ole kehittäneet hyvää, sopivaa ja tehokasta  lääkettä tähän vaivaan. Kun kaikki muu hoito kehittyy, virtsatie lääkkeet eivät.

Mikä siihen auttaa, jos aiheuttaja on resistenssi hiivalääkkeelle?

Vierailija
39/72 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tulehduksia niin usein,että kuulemma virtsaputki ärtyy ja  tekee oireita välillä ilman tulehdusta. Valehtelijaksi ei ole väitetty.

Kun olisi joku sanonut edes näin, mutta kohtelu on ollut todella tympeää.

Minulla ei vaan kirvele vaan kramppaa koko rakko.

ap

Vierailija
40/72 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään minulle on kotona antibiootit, jotta voin ottaa lääkkeen heti oireen alkaessa. Tällä tavalla tulehdus ei pääse päälle eikä tarvitse syödä pitkiä ab-kuureja. Tämä taktiikka on helpottanut tilannetta ja vähentänyt tulehdusten määrää. Ei välttämättä tule edes joka vuosi enää. Tämän lääkityksen olen saanut hankittua yksityiseltä. Julkisella eivät suostu tähän hoitoon, eivät

Privaattihan tekee rahasta aika kummallisia asioita. Tuo on yksi keino synnyttää antibiooteille resistenttejä bakteerikantoja. Julkinen toimii kunten kirjoissa opetetaan tutkimustietoon perustuen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan