Virtsatietulehdus ei mene ohi, lopulta epäillään potilasta
Ensin oli virtsatietulehdus, sain suoraanantibiootin, se auttoi, mutta oireet palasivat. Sain myös gynekologisen antibiootin jos oireet tulivat sieltä, oireet pahenivat. Labroissa leukosyytit yli 400.
Sain kolmannen antibiootin, nyt pissa ei meinaa tulla ja vatsalla on viiltävä kipu.
Lääkäri (chatissa) ei oikein tuntuvut kuuntelevan, vaan sanoi ettei labroissa ole mitään. Olihan siellä loukosyyttejä paljon!
Sain kuitenkin ajan, minusta tuntuu ettei minua kuunnella. Onko kenelläkään ollut vastaavaa? Miten tästä edetä.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarviit jonkun eri antibiootin, jos käyttämäsi ei tehonnut. Lisäksi juo paljon karpalomehua ja C-vitamiiniporetabletteja.
Ei niitä antibiootteja tuosta vaan summamutikassa käytetä. Jos virtsassa löytyy bakteeri, niin aina tehdään herkkyysmääritykset jonka perusteella antibiootti valitaan. Lukemattomilla ihmisillä on jatkuvasti virtsassa bakteereja ilman että kyseessä olisi hoidettava tulehdus. Jatkuvalla turhalla antibioottien syöttämisellä saadaan aikaan resistenttejä bakteerikantoja joihin antibiootit eivät enää tehoakaan.
En minä sanonutkaan että summamutikassa. Vaan olisi hyvä tutkia tarkemmin mikä bakteeri siellä lymyää, jos ekassa tutkimuksessa ei mitään löytynyt, mutta tulehdusta havaittiin.
Herkkyysmääritys tarkoittaa juuri sitä, että löydetylle bakteerille etsitään antibiootit, jotka kyseiseen bakteeriin tehoavat. Tämä tehdään aina kun virtsasta löydetään bakteereja.
Hoida hiiva ja syö karpalotabletteja
Vierailija kirjoitti:
Juurisyy voi olla gluteeni, kokeile gluteenitonta ruokavaliota.
Tai koronapiikki (satiiria).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarviit jonkun eri antibiootin, jos käyttämäsi ei tehonnut. Lisäksi juo paljon karpalomehua ja C-vitamiiniporetabletteja.
Ei niitä antibiootteja tuosta vaan summamutikassa käytetä. Jos virtsassa löytyy bakteeri, niin aina tehdään herkkyysmääritykset jonka perusteella antibiootti valitaan. Lukemattomilla ihmisillä on jatkuvasti virtsassa bakteereja ilman että kyseessä olisi hoidettava tulehdus. Jatkuvalla turhalla antibioottien syöttämisellä saadaan aikaan resistenttejä bakteerikantoja joihin antibiootit eivät enää tehoakaan.
En minä sanonutkaan että summamutikassa. Vaan olisi hyvä tutkia tarkemmin mikä bakteeri siellä lymyää, jos ekassa tutkimuksessa ei mitään löytynyt, mutta tulehdusta havaittiin.
Mutta oliko tuossa tehty sitä määritystä, jos ei pystytty viljelemään mitään? Eli vaan määrätty joku antibiootti?
Vierailija kirjoitti:
Mulla viimeksi ensimmäinen kuuri ei tehonnut virtsiittiin, piti vaihtaa antibioottia niin heti helpotti. Menet päivystykseen oireiden kanssa, sanot että oli niin paha, ettei pärjää kotona. Antavat sieltä toisen, virtsiittiin tarkoitetun antibiootin kun viimeksi annettu väärin perustein gynekologinen antibiootti.
En tiedä mitä tarkoitat gynekologisella antibiootilla, mutta sama antibiootti yleensä tehoaa useampaankin eri bakteeriin ja tautiin. Antibioottihoitoa kohdennetaan viljelytulosten perusteella.
Jos tulehdus iskee seksin jälkeen, niin kannattaa käyttää kumia. Joskus miehillä on ongelmia alakerran bakteeritasapainossa.
Kannustan sinua ap, vaadi, siis vaatimalla vaadi, itsellesi hoitoa! Joskus on pakko.
Ethän sinä kuvittele oireitasi. Ei noin voi eikä tarvitse elää. Mieti olisiko yksikään mies tulessa olevan munansa kanssa kotona kärvistelemässä...
Aina ei tarvitse olla se näkymätön ja kuuliainen kympin tyttö! Kulttuurissamme näitä naisten synnystyselinten sairauksia ja niiden oireita vähätellään "akkain vaivoina".
Jos lääkäri on taitamaton eikä osaa autta, vaadi toinen.
Vierailija kirjoitti:
Hoida hiiva ja syö karpalotabletteja
On hoidettu ja on syöty, ei auta. On myös syöty falagyl kuuri joka toimii muihin emätimen tulehduksiin.
Eli sieltä ei mitään tule.
Kaikille miehille, jotka ihmettelevät, miksi naiset käyttävät suurimman osan terveydenhuollosta: koska naisia ei hoideta kunnolla.
Itsellä oli samaa vuoden verran. Parhaimmillaan 2-3 antibioottikuuria kuukaudessa. Välillä rajut virtsis oireet ja testit ei näyttäneet tulehdusta.
Menin lopulta yksityiselle lääkäriasemalle. Tehtiin gynekologinen ultraääni ja tutkimuksessa löytyi kookas kasvain, joka oli kiinnittynyt munasarjaan. Tästä se syyllinen löytyi.
Suosittelen, että menet yksityiselle alan lääkärille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun täsmävinkki alkavan virtsiksen pysäyttämiseen: kaksi lasillista 1000 mg C-vitamiiniporejuomaa, eli yhteensä 2000 mg C-vitamiinia. On vesiliukoinen, eli ei aiheuta terveydelle vaaraa vaikka ottaa ns. yliannostuksen. Perään vielä muutama karpalokapseli ja maitohappobakteerit. Tämä toimii vaan alkaviin oireisiin, ei hoida pois jo pidempään ollutta tulehdusta.
Minulla on näitä ja olen ottanut, ei ole auttanut.
ap
Jos sulla on ärtyvä rakko, niin ei noista ole apua, voi olla vaan haittaa. Onko Interstitiaalinen kystiitti tuttu?
Tuossa voi olla perää. Apteekista saa esim puikkoja tai voidetta , joilla limakalvo parantuu esim. vaihdevuosien kuivuudessa. Myös sellaisia on, joissa on estrogeenia hiukkasen.