YLE: Joukko taloustieteilijöitä Ylelle: Lakot syventävät taantumaa
Nyt pitäisi ottaa järki käteen AY-liikkeessä. Tuhoavat jäsentensä tulevaisuutta nykymenolla.
Kommentit (86)
Hyvä jos taloustieteilijät nyt pääsevät töihin.
Taloustieteilijät pääsisivät töihin nyt tuuraamaan lakkoilijoita
Kyllä se on Orpo & Purra jotka tämän veetuilun aloittivat
Tarkoitit kai, että järki käteen hallituksessa? Purra ja Rydman lopettavat kenties vapaaehtoisesti virnuilemisensa?
Hyvä. Mennään sit syvälle, kun Orpo sitä haluaa.
Työntekijä puolustaa oikeuksiaan. Jos se tarkoittaa syvää taantumaa, sitten se tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Työntekijä puolustaa oikeuksiaan. Jos se tarkoittaa syvää taantumaa, sitten se tarkoittaa.
Pitää nostaa vaan jäsenmaksuja jotta voidaan maksaa lakkoavustuksia ja ruokkia Turja Lehtonen.
Nythän on ennustettu, että talous lähtee nousuun ensi vuonna vaikka mitään hallituksen kaavailema uudistuksia ei ole vielä otettu käyttöön. Eli mistä kumpuaa tarve leikata jo valmiiksi ahdingossa olevilta ihmisiltä lisää? Ei heikomman päähän potkiminen nosta Suomen taloutta uuteen kukoistukseen. Vientiyritykset sen tekee jos on tehdäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Työntekijällä ei ole mitään oikeutta puolustaa etujaan !
EK sanelee asiat.
Ei pelota. Olen jo sen verran iäkäs, että olen kokenut monta taantumaa ja yhden oikean laman ja mitään niistä ei taloustieteilijät ennustaneet etukäteen.
En kovin paljon usko taloustieteilijöihin.
Vierailija kirjoitti:
Nythän on ennustettu, että talous lähtee nousuun ensi vuonna vaikka mitään hallituksen kaavailema uudistuksia ei ole vielä otettu käyttöön. Eli mistä kumpuaa tarve leikata jo valmiiksi ahdingossa olevilta ihmisiltä lisää? Ei heikomman päähän potkiminen nosta Suomen taloutta uuteen kukoistukseen. Vientiyritykset sen tekee jos on tehdäkseen.
Ennusteessa ei ole otettu huomioon sodan leviämistä myös lisää sotia tulossa mm Aasiaan kun Trump voittaa USA vs Kiina
Tule lama kultainen, tyckte vissa på1990 talet. Hoppas att de fortfarande gillar depression, för det har ni före sommaren.
Kanske det då skulle vara köpläge för något trevligt vid havets strand?
Euroopassa on laajamittainen sota reilun vuoden päästä joten voitte unohtaa talouskasvus.
Vierailija kirjoitti:
Ei pelota. Olen jo sen verran iäkäs, että olen kokenut monta taantumaa ja yhden oikean laman ja mitään niistä ei taloustieteilijät ennustaneet etukäteen.
En kovin paljon usko taloustieteilijöihin.
Jep ja mitään kovaa talouskasvua ei ole tiedossa ensi vuonna. Miksi olisi?
Tähänkin tarvittiin joukko taloustieteilijöitä tämä asia selvittämään ja kertomaan.....asia jonka jokainen siivoojakin on itse tajunnut jo ajat sitten?
Näinhän se on. Hallitus ajoi tietoisesti työmarkkinat umpikujaan ideologisista syistä ja syvensi taantumaa.
Linkittäkää tuo uutinen orpolle ja purralle, heidän pitäisi nyt perääntyä ja aikuisten oikeasti kuunnella ihmisiä ja tehdä muutokset niiden mukaan - ei suinkaan kokoomuspersejen ideologian mukaan.
Kyllä se on AY-änkyrät, jotka laittavat Suomen konkurssiin.
Ei tämmöisen ymmärtämiseen tarvitse mikään taloustieteilijä olla. Lakko tuli täysin väärään ajan kohtaan ja tulee syväntämään Suomen taantumaa rajusti.
Puhuisivat vaan reilusti suoraan lamasta, taantuma on lievä ilmaus tämänhetkisestä tilanteesta.