Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies suunnitteli meidän omakotitalon sisustuksen ja remontin yhdessä siskonsa kanssa

Vierailija
17.03.2024 |

Pitäiskö mun loukkaantua? Lopputulos on valtavan upea, mutta onko se mun näköinen?

1969 tehty omakotitalo, jossa tehtiin kaikki uusiksi. Mm entinen uima-allas ja takkahuone tehtiin sunken livingroomiksi (kuulemma), jossa entisten isojen ikkunoiden tilalle tehtiin kolme kpl ovia patiolle.

Keittiön kalusteet tehtiin kierrästyspuusta ja se ja ruokatila on yhteensä 80 m2. Onhan se valtavan upea, mutta mä tykkään valkoisesta ja harmaasta. Keittiössä seinät on petroolin vihreät (taas kuulemma) paitsi ikkunaseinä on valkoinen, mutta sekin joku sävytetty valkoinen.

Vanhassa olohuoneessa pidettiin vanha ruutuparketti (koska se on upea kuulemma) ja onhan se sitäkin. Mutta minusta joku harmaa laminaatti olisi ollut kivempi. 

Muutenkin värit on voimakasta sinistä ja vihreää, paitsi takkahuoneessa tiilenpunaista, eli samaa kuin tiilet takassa.

Halusin marimekkoa ja vallilaa, ja niitä sain makuuhuoneeseen ja lastenhuoneisiin. Mutta mies halusi nekin sillen erikoisesti, sellainen pieni pallokangas mustana marimekolta ja siitä tehtiin makkarin ranskalaisiin oviin (siis tää on kuulemma se ikkuna!) jotka on 3,5 m korkeat verhot, joihin ommeltiin vuorikangas (täh?!?) ja ne laitetaan sellaisella kenksulla sivuun. Tosi oudon näköistä kun oon tottunut et verhot roikkuu vaan ikkunassa, niin se kuviokin näkyy paremmin mikä on se juttu.

Voisin jatkaa vaikka kuinka. Ei mua vars. harmita, ymmärrän et tää on varmaa tosi hienoo. Kaikki mun ystävät on ihan sekaisin miten upea koti meillä on ja kehuu sitä. Siksi kirjoitan tänne, koska en saa heiltä oikein ymmärrystä.

Mua ahdistaa et koti on hieno ja erityisesti käytännöllinen lapsiperheelle, mutta ei oikein mua

Anteeks tää pitkä selostus mutten tiedä mitä vois tehdä.

Olen puhunut miehelle ja sen siskolle asiasta monta kertaa, ja he aina jaksaa selostaa miksi joku pitää tehdä niinkuin se tehdään ja ovat ottaneet mun toiveita huomioon esim huonekalujen suhteen. Mutta se kokonaisvisio on heidän, ei minun.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoolaisia tapoja nuo

Vierailija
2/18 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä lähinnä kiinnostaa onko se sisko vapaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tuossa oikein muu auta kuin se, että sun olisi täytynyt sanoa jämäkämmin jo suunnitteluvaiheessa, että tuo ei käy.  Onko sillä nyt hirveästi väliä, että kokonaisvisio on heidän, jos kuitenkin on kivan näköinen, käytännöllinen lapsiperheelle ja huonekalujen valintaankin olet osallistunut.

Vierailija
4/18 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä tuossa oikein muu auta kuin se, että sun olisi täytynyt sanoa jämäkämmin jo suunnitteluvaiheessa, että tuo ei käy.  Onko sillä nyt hirveästi väliä, että kokonaisvisio on heidän, jos kuitenkin on kivan näköinen, käytännöllinen lapsiperheelle ja huonekalujen valintaankin olet osallistunut.

EI kannata neuvoa Porvoolaisia

Vierailija
5/18 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on maksaja? Jos maksatte kaiken puoliksi, voi odottaa kummaltakin täysimääräistä sananvaltaa.

Vierailija
6/18 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sisko joku sisustamisen ammattilainen?

Vierailija
7/18 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen nuoren parin. Vaimo on valinnut kaiken, parin viime vuoden aikana huonekaluihin yms. noin kymppitonni. Koko huushollista taitaa löytyä yksi esine, josta mies pitää. On Ikeaa, Marimekkoa, Vallilaa ja Muumeja. Sisustus on minustakin halpaa, mautonta ja väritöntä.

Vierailija
8/18 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo kaikki tapahtui ilman, että tiesit asiasta etukäteen?

Vierailija
9/18 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mies kai? Tuskin hänen sisko on muuta maksanut kuin jotain perusjuttuja, kuten lvi-tekniikkaa ja tietty pihatyöt. Pihasta kyl tuki hieno.

ap

Vierailija
10/18 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun käsittääkseni?

ap

Vierailija
11/18 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistatteko talon puoliksi? Miten sisko liittyy kuvioon, miksi häneltä edes kysyttiin? 

Vierailija
12/18 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo kaikki tapahtui ilman, että tiesit asiasta etukäteen?

Joo niin totta kai tiesin, kun remontti on kestänyt koko ajan mitä ollaan tunnettu.

ap

Vierailija
13/18 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistatteko talon puoliksi? Miten sisko liittyy kuvioon, miksi häneltä edes kysyttiin? 

Joo mies ja sen sisko omistaa puoliksi. Mut sisko ei asu tässä.

ap

Vierailija
14/18 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeajoiko mies uuden sängyn siskonsa kanssa?

Vierailija
15/18 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mies ja sen sisko omistaa puoliksi. Mut sisko ei asu tässä.

ap

Silloin se on heidän asiansa. Sinä olet ikään kuin vuokralainen ilman vuokran maksua. Ilmeisesti tarkoituksena myydä talo jossain vaiheessa, jos kerran siskonkin rahaa on siinä kiinni. 

Vierailija
16/18 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu juu, kävit sitten taas lukemassa lööppejä ja keksit provon. 

Vierailija
17/18 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mutta taidat jäädä aika yksin tämän asian kanssa :D Talo kuulostaa käytännölliseltä ja upealta. 

Jos haluat vaaleaa, niin voit tuoda taloon vaaleutta matoilla ja huonekaluilla. 

Huoneen keskikohtaan vaaleinta ja sitten sävyn tummennus sitä mukaa mitä lähemmäs seiniä mennään. Taulujen kehykset, TV yms vaikka ihan mustaamustaa. 

Ajattele, miten kivasti vaikka vaalea iso ruokapöytä tuoleineen ja valkeine tai keväänvihreine yksityiskohtineen hohtaa tuollaisessa värimaailmassa. 

Vierailija
18/18 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kyseessä miehen sukutalo, josta et omista milliäkään?  Sisko sen sijaan omistaa. Sitten ei ole ihme ettei ole sananvaltaakaan. Olisit tyytyväinen, jos et joudu vuokraa maksamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi