Apua! Näytän köyhältä
Vaikka pyrin ylläpitämään siistiä ulkonäköä, koen silti, että minua arvioidaan köyhyyteni perusteella. Huolimatta siitä, että pidän huolta ulkonäöstäni ja käyn kampaajalla, koen, että joudun kohtaamaan ennakkoluuloja ja kohtelua, joka perustuu taloudelliseen tilanteeseeni. Esimerkiksi kaupassa ollessani minulle tarjotaan usein vain edullisia vaihtoehtoja, vaikka olisin kiinnostunut myös kalliimmista tuotteista.
Kommentit (48)
Näytän varmasti pummilta, mutta ei se mitään. Useampi varakas tuttuni pukeutuu huppareihin ja vanhoihin farkkuihin.
Kunhan et laita tekoripsiä ja pyllyleggingsejä, sua ei oleteta köyhäksi wt:ksi.
Miehet eivät arvota naisia varakkuuden perusteella, vaan sen tekevät toiset naiset.
Kaikki kampaajalle tai muotiliikkeisiin syydetyt rahat eivät tee sinusta yhtään parempaa miesten silmissä. Satsaa lenkkipolulle, se auttaa eikä maksa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Outoa. Minulle ei kaupassa kukaan tarjoa mitään.
Näytät siis rahattomalta :D
Entä sitten. Minäkin näytän köyhältä, ei kiinnosta.
Olen miljonääri.
Köyhältä näyttäminen on etu, sillä silloin välttyy ryöstöiltä, huijauksilta ja hyväksikäytöltä. Vaatteet voi ostaa marketeista tai Tokmannilta. Hiukset voi leikata itse eikä pidä käyttää ehostusta.
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät arvota naisia varakkuuden perusteella, vaan sen tekevät toiset naiset.
Kaikki kampaajalle tai muotiliikkeisiin syydetyt rahat eivät tee sinusta yhtään parempaa miesten silmissä. Satsaa lenkkipolulle, se auttaa eikä maksa mitään.
Miksi oletat, että naista kiinnostaisi lähtökohtaisesti miellyttää miestä tässäkin asiassa?
Köyhä on köyhä, vaikka yrittäisi koreilla vaatteilla ja ulkonäöllä. Köyhältä näyttämisellä sen sijaan ei ole mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Luoja miten typerä kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Köyhältä näyttäminen on etu, sillä silloin välttyy ryöstöiltä, huijauksilta ja hyväksikäytöltä. Vaatteet voi ostaa marketeista tai Tokmannilta. Hiukset voi leikata itse eikä pidä käyttää ehostusta.
Ei pidä paikkaansa. Myös köyhiltä huijataan rahaa yms.
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten. Minäkin näytän köyhältä, ei kiinnosta.
Olen miljonääri.
sinulle sillä ei olekaan merkitystä, olethan miljonääri ja todennäköisesti myös saat parempaa kohtelua koska ihmiset tietävät rahoistasi. Saatat jopa kerskailla huonolla pukeutumisella. Köyhä taas ei ole tuollainen ei vaatteilla koreile tyyppi, hän on muiden silmissä vain köyhä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä saa sinut kuvittelemaan että on kysytty mitä miehet ajattelee?
Vierailija kirjoitti:
Köyhä on köyhä, vaikka yrittäisi koreilla vaatteilla ja ulkonäöllä. Köyhältä näyttämisellä sen sijaan ei ole mitään merkitystä.
Kyllä on. Kaikki sen vain jotenkin tietävät.
ap
Minusta on huvittavaa, miten selkeästi kosmetiikka- ja vaateliikkeissä myyjät ignoraavat mut ja keskittävät panoksensa tietynnäköisiin naisiin. Arvioivat ulkonäön perusteella, että en varmaankaan tule ostamaan mitään.
Ulkonäkö ei ole tärkein asia. Kun siisti olisi ja saisi terveenä elää, niin riittää. Minä en arvioi naisia pukeutumisen mukaan. Kohtelen kaikkia yhtä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole eläessäni tavannu rikasta joka näyttäis siltä miltä köyhät yrittää pyrkyröidä näyttämään, oikeasti varakkaat ei käytä mitään lui vuttoneita tai hömpänpömpän huijauksia.
Viihde puolellakin niitä rIkKaIdEn muotirytkyjä vain jos joku erikseen maksaa.
Minäkin kuljen ulkona kauhtuneessa merkittömässä hupparissa, tehty luonnon silkistä käsin ja maksaa enemmän kun keskiverto suomalainen tienaa vuodessa.
Mulle te kaikki merkeillä merkityt mainostaulut näytätte köyhiltä.
26 000e huppari on aika järjetön ostos.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole eläessäni tavannu rikasta joka näyttäis siltä miltä köyhät yrittää pyrkyröidä näyttämään, oikeasti varakkaat ei käytä mitään lui vuttoneita tai hömpänpömpän huijauksia.
Viihde puolellakin niitä rIkKaIdEn muotirytkyjä vain jos joku erikseen maksaa.
Minäkin kuljen ulkona kauhtuneessa merkittömässä hupparissa, tehty luonnon silkistä käsin ja maksaa enemmän kun keskiverto suomalainen tienaa vuodessa.
Mulle te kaikki merkeillä merkityt mainostaulut näytätte köyhiltä.
ei tässä nyt olekaan tarkoituksena käyttää jotain merkkivaatteita. Eihän minulla edes sellaisiin olisi varaa. Ei köyhä saa kulutusluottoakaan. Tosin kyllä omassa tuttavapiirissäni kaikki joilla noita merkkivaatteita näkee on vähintään keskiluokkaa. Köyhällä ei ole varaa edes yhteen Louis Vuittonin laukkuun. Itse ilmeisesti vain jotenkin näytän nuhruiselta, vaikka kuinka yrittäisin panostaa. Ja en siis tarkoita panostamisella mitään kalliita vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on huvittavaa, miten selkeästi kosmetiikka- ja vaateliikkeissä myyjät ignoraavat mut ja keskittävät panoksensa tietynnäköisiin naisiin. Arvioivat ulkonäön perusteella, että en varmaankaan tule ostamaan mitään.
Minut ignoorataan, jos menen kevyttoppatakissa juntin näköisenä. Villakangastakissa heti tullaan palvelemaan, mutta silti muistetaan aina mainita että tämä olisi edullinen. Joskus jopa yllättyvät, kun pyydän jonkin kalliimman tuotteen.
ap
Outoa. Minulle ei kaupassa kukaan tarjoa mitään.