Saako helposti Ozempic-reseptin?
Ei ole kakkostyypin diabetesta mutta ylipainoa. Painoindeksi ehkä jotain 30. Kilpirauhasen vajaatoimintakin ja aineenvaihdunta jotenkin jumissa. Onko tuosta lääkkeestä apua tai kokemusta kellään?
Kommentit (63)
Et saa noilla statseilla sitäpaitsi lääkkeessä on saatavuusongelmia
Mene nyt vaikka hoitamaan se kilpparisi kuntoon
Voithan sä saadakin, riippuu lekurista. Mutta itse lääkettä tuskin, se on nimittäin aina loppu, eikä sitä apteekit saa kuin ihan pienissä erissä. Jonoon ei joka apteekissa edes oteta. Kuukausien taukoja on.
Näin siis täällä Turussa ainakin ja sanovat, että sama juttu muuallakin, Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Et saa. Liiku läski ja syö oikein.
Painu vit idari, kun et mistään mitään tiedä. Moni on apua tuolla saanut. Useiden kymmenien kilojen pudottaminen on toivoton urakka. Ja aika tyhmä olet, kun et tajua miten hieno asia on, kun ihmiset laihtuu.
Mutta sinullahan ei olekaan muuta huvia ja elämää, kuin haukkua ylipainoisia, vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Siitä ei vaan ole kaikille hyötyä.
No ei kai sitä tiedä ennen kuin kokeilee. Ja ei ole edes Kela-korvattava, jote itse makselee.
Mä olen diabeetikko, saan täyden korvauksen. Tarvitsen lääkkeenä. Toisen merkkinen insuliini paisuttaa muodottomaksi.
Syötkö siis tyroksiinia? Kannattaisi hoitaa se vajaatoiminta ensin.
Kyseessä on ensisijaisesti diabeteslääke. Ihanasti on tasoittanut sokeriarvot. Painoa on pudonnut hiukan, sekin tosin on vaatinut katsoa mitä syö. Paino ei putoa ellei dietti muutu, rasvasiset pois, sokeriset hyvin vähäiseksi jne. Ozempic auttaa siinä, että tekee kylläisyyden tunteen, ja vie nälän pois, silti itse pitää katsoa mitä suuhunsa laittaa.
Eli ns. laihduttava ihmeaine ei sekään ole, apu laihtumiseen jossain määrin, juu.
ihan sama vaikka saisit reseptin, lääkeessä edelleen helkkarinmoisia saatavuusongelmia. Kaikki tuotanto myydään jenkkeihin, missä se kalliimpaa ja paksukaisia joka toinen ihminen. Itse sain diabekseen tota ja 15kg lähti sujauksessa. Siihen jämähti painon putoaminen. Saatavuusongelmien takia lopetin käytön. Sen saman 15kg saa halvemmallakin pois, pieni tsekkaus ruokavalioon ja annoskokoihin. En aloita lääkettä uudelleen vaikka saatavuus paranisi. Sivuoireina jäätäviä ummetuksia ja arvaat varmaan mitä tapahtuu kun sellainen alkaa purkaantumaan, ei kiva.
Jos sen aloittaa, niin sitä joutuu sit syömään loppuelämän ajan. Sekoittaa totaalisesti kehon omat nälkä- ja kylläisyyshormonit ja kilot tulevat takaisin, jos ozempicin lopettaa.
Jännä juttu kun läskeille sanotaan, että laihduta, äläkä kitise. Mutta diabeetikoille ei sanota samaa. Elintasodiabeetteksen saa hoidettua ruokavaliolla ihan samoin kuin lihavuudenkin.
Miksi yhteiskunta maksaa elilintapasairaille lääkkeen? Pitäisi velvoittaa korjaamaan elintapansa, aivan niin kuin lihavienkin. Sama syy molemmissa tapauksissa.
Vierailija kirjoitti:
ihan sama vaikka saisit reseptin, lääkeessä edelleen helkkarinmoisia saatavuusongelmia. Kaikki tuotanto myydään jenkkeihin, missä se kalliimpaa ja paksukaisia joka toinen ihminen. Itse sain diabekseen tota ja 15kg lähti sujauksessa. Siihen jämähti painon putoaminen. Saatavuusongelmien takia lopetin käytön. Sen saman 15kg saa halvemmallakin pois, pieni tsekkaus ruokavalioon ja annoskokoihin. En aloita lääkettä uudelleen vaikka saatavuus paranisi. Sivuoireina jäätäviä ummetuksia ja arvaat varmaan mitä tapahtuu kun sellainen alkaa purkaantumaan, ei kiva.
Mielenkiintoista, mulla sai taas vatsan toiminaan, ja niin ihanan olon. :D Paino putosi upeasti. Ja minäkin diabeetikko, jolle se lääkkeeksi määrättiin.
Vierailija kirjoitti:
Syön aika oikein. Kasviksia ja vähähiilarista. Pätkäpaastoakin kokeillut. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painu vit idari, kun et mistään mitään tiedä. Moni on apua tuolla saanut. Useiden kymmenien kilojen pudottaminen on toivoton urakka. Ja aika tyhmä olet, kun et tajua miten hieno asia on, kun ihmiset laihtuu.
Mutta sinullahan ei olekaan muuta huvia ja elämää, kuin haukkua ylipainoisia, vai mitä?
Älä nyt siihen synnytä. Mene vaikka lenkille😅
Ozempic toimii hyvin painonpudotukseen. Olen pudottanut jo 20 kg ja 10 kg jäljellä. Lääkettä on vaan haastavaa saada eli varaudu rankkaan kilpailuun. Jos sulla ei ole mahdollisuutta kesken työpäivän lähteä apteekkiin toiselle puolen kaupunkia, niin unohda koko asia.
Pyydä resepti wegovyyn. Toimii paremmin ja saatavuus hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kai sitä tiedä ennen kuin kokeilee. Ja ei ole edes Kela-korvattava, jote itse makselee.
Mä olen diabeetikko, saan täyden korvauksen. Tarvitsen lääkkeenä. Toisen merkkinen insuliini paisuttaa muodottomaksi.
Kilppariani hoidetaan mutta arvot heittelevät silti. Työpaikan sairauskassa korvaa 75% eli ei tulisi edes paljon maksamaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Syötkö siis tyroksiinia? Kannattaisi hoitaa se vajaatoiminta ensin.
Toki syön. Ap
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu kun läskeille sanotaan, että laihduta, äläkä kitise. Mutta diabeetikoille ei sanota samaa. Elintasodiabeetteksen saa hoidettua ruokavaliolla ihan samoin kuin lihavuudenkin.
Miksi yhteiskunta maksaa elilintapasairaille lääkkeen? Pitäisi velvoittaa korjaamaan elintapansa, aivan niin kuin lihavienkin. Sama syy molemmissa tapauksissa.
ylipainoisena diabeetikkona olen täysin samaa mieltä kanssasi. Lisäksi uniapnea, Hus kustantaa kalliin laitteen, sen huollot ja varaosatkit kerran vuodessa. Potilaiden määrä tässä kasvaa hirveää vauhtia, mua 70k€ vuodessa tienaavana hävettää jopa vähän tällainen.
Siinä vaiheessa kun diabeetikko tarvitsee insuliinia, se tarkoittaa haima ei enää tuota sitä kyllin ja se ei ole painosta kiinni. Kyllä, siis estää diabeteksen puhkeaminen ja eteneminen siinä auttaa jos pysyy noraalipainoisena ja liikkuu jne.. Kun on sairastunut insuliinia tarvitsevaan tautiin jo vuosia sitten, ei se pelkällä painon pudotuksella simsalabim parane.
Se että haukut kaikkea läskiksi ei paranna ketään!
Vierailija kirjoitti:
Jos sen aloittaa, niin sitä joutuu sit syömään loppuelämän ajan. Sekoittaa totaalisesti kehon omat nälkä- ja kylläisyyshormonit ja kilot tulevat takaisin, jos ozempicin lopettaa.
Ei joudu. Älä viitsi pelotella. Kilot eivät tule takaisin ellei niitä syö takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön aika oikein. Kasviksia ja vähähiilarista. Pätkäpaastoakin kokeillut. Ap
Et syö oikein kun kerran aineenvaihdunta on "jumissa" ja painoa liikaa.
Onko ne tyroksiinit jo laitettu kohdilleen vai onko sekin korvien välissä oleva juttu?