Oletko tehnyt syntiä, ja jos olet, mitä?
Kommentit (42)
Työnsin tamppoonin eksän perseeseen, kun oli sammunut, ja poistuin paikalta
Kauheen julmia ihmisiä täällä, mitä näitä lukee! En itse edes ole kiinnostunut tekemään syntiä, koska haluan mennä taivaaseen.
En usko synnin käsitteeseen, eli en.
Kyllä. Olen syyllistynyt kuolemansyntiin. Kateus.
Synti on harhailua erämaassa ilman määränpäätä eli elämää ilman elämän tarkoitusta. Kaikki, jotka eivät ole löytäneet elämälleen tarkoitusta ovat syntisiä. Pohjimmiltaan kaikkien elämän tarkoitus on ymmärtää, mitä rakkaus on. Rakkaus on kuitenkin niin laaja käsite, että sen ymmärtämiseen ei riitä yksi ihmiselämä. Jotta sen voisi ymmärtää, pitää elää iankaikkisesti.
Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen". Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne". 2. Moos. 3:14
"Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta. Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne." Joh. 8:23,24
"Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut." Joh. 8:28
"Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua.Mutta jos minä niitä teen, niin, vaikka ette uskoisikaan minua, uskokaa minun tekojani, että tulisitte tuntemaan ja ymmärtäisitte Isän olevan minussa ja minun olevan Isässä." Joh. 10:37,38
"Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." Joh. 17:3
"Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan. Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus." 1. Joh. 4:7,8
en ole viitsinyt pyhittää sapattia tai kivittää huorintekijöitä
En saa täydestä sydämestäni annettua anteeksi. Ihmisenä olen ollut täysin epäonnistunut. Nämä ehkä pahimmat.
En usko syntiin. Huonoja asioita olen tehnyt ja tulen varmasti tekemään edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Synti on harhailua erämaassa ilman määränpäätä eli elämää ilman elämän tarkoitusta. Kaikki, jotka eivät ole löytäneet elämälleen tarkoitusta ovat syntisiä. Pohjimmiltaan kaikkien elämän tarkoitus on ymmärtää, mitä rakkaus on. Rakkaus on kuitenkin niin laaja käsite, että sen ymmärtämiseen ei riitä yksi ihmiselämä. Jotta sen voisi ymmärtää, pitää elää iankaikkisesti.
Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen". Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne". 2. Moos. 3:14
"Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta. Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne." Joh. 8:23,24
"Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se,
joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut." Joh. 8:28
"Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua.Mutta jos minä niitä teen, niin, vaikka ette uskoisikaan minua, uskokaa minun tekojani, että tulisitte tuntemaan ja ymmärtäisitte Isän olevan minussa ja minun olevan Isässä." Joh. 10:37,38
"Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." Joh. 17:3
"Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan. Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus." 1. Joh. 4:7,8
Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa; kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.1. Kor. 13:4,7
En ole tehnyt koskaan syntiä, mutta helvetti odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen niin irstas, että joudun Helvettiin.
Niin, jos et käänny
En ole vielä tehnyt, mutta jos löydän hyvän ja helpon reseptin, niin voisin yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole syntejä.
Kaikki väärin tekeminen on syntiä
Olen valitettavasti. Varastanut, valehdellut, pettänyt. En sentään tappanut ketään. Kaikkia olen pyytänyt anteeksi ja katunut.
Loukannut ihmisiä. En suostunut maksamaan vihamiehelle ja kerroin sen ihmisille että hän väijyi.
Vierailija kirjoitti:
Kauheen julmia ihmisiä täällä, mitä näitä lukee! En itse edes ole kiinnostunut tekemään syntiä, koska haluan mennä taivaaseen.
Kuiteinkin teet syntiä jatkuvasti, jopa huomaamatta. Raamatullinen Jeesus pelastaa niitä jotka turvautuvat Häneen ja tekevät parannuksen ( tietoisista synneistä).
Vierailija kirjoitti:
Olen ateisti.
Se ei poista sitä tosiasiaa että olet syntinen, eikä sitä tosiasiaa että Jumala on olemassa.
Olen varastanut, irstaillut, ylensyönyt, himoinnut lähimmäisen omaa, puhunut pahaa, juopotellut jne.