Siis minkä vuoksi kiukuttelette nykyhallituksen päätöksistä? Itse olette sen äänestäneet!
Ihan tuo asia kannattaisi ihan ekaksi muistaa, että jos hallituksen päätökset ottavat päähän, niin itsepä olette tuollaisen hallituksen kuitenkin äänestäneet. Pari päivää sitten A-Talkissakin Ben Zyskowicz sanoi, että meillä on demokratia Suomessa, joten kansa voi äänestää valitsemansa hallituksen vaaleissa.
Kannattaisikohan muistella myös, kuinka edellinen hallitus suunnilleen joka ikisessä asiassa koronaan vedoten tai koronan varjolla ja muutenkin "rahaa on" -huumassa jakeli rahaa täysin holittomasti asiaan kuin asiaan? Voisikohan niin kuin olla niin, että silläkin on jotain vaikutusta siihen, miksi velka paisui valtavasti suuremmaksi, kuin mitä se vastuullisemmalla talouspolitiikalla olisi ollut? Olisi tulleet huomattavasti nykyistä kevyemmät sopeutustoimet ja leikkaukset, jos edellinen hallitus ei olisi holtittomasti syytänyt rahaa asiaan kuin asiaan.
Tottakai kaikki monet kotona viihtyvät edellisen hallituksen aikana nauttivat, että voi jäädä kotiin ja rahaa tulee, vaikka me monet muut kyllä tiesimme, että tuo rahojen holtiton syytäminen tullaan jossain vaiheessa raskaasti maksamaan takaisin. Onhan niitä koronatukien kohtaloa selvitetty myös jälkikäteen ja selvisi, että valtaosa niistä rahoista meni suuryrityksille tai muuten hyvin pärjääville yrityksille, jotka olisivat selvinneet ilman niitäkin.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen hallitus on hyvä,turha lässyttää muuta.
Terveisin Etelärannan lahtarit
Selkeästi havaittavissa vasemmistolaisen kielenkäyttö.
No, kun en ole äänestänyt. Mun edustajani ei päässyt eduskuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestin hallituspuoluetta ja odotin sen mukaista politiikkaa. Olin valmis menoleikkauksiin, mutta en täyteen veronmaksajien ja köyhien ryöväämiseen. Persut näytti etteivät jatkossa tarvitse enää ääntäni.
En ole kotona makaava vaan töissäkäyvä tavis jota ottaa päähän se, että politiikassa on ilmeisesti täysi oikeus ryöstää ja valehdella mielin määrin ja tämä pitäisi hyväksyä "demokratiana". Demokratia tulee kreikan sanoista "demos" (=kansa) ja "kratia" (=valta) ja jos kansa ryhtyy tällaista politiikkaa vastustamaan niin kukahan se valtaansa silloin osoittaa?
Ehkä tässä pikkuhiljaa alkaa valjeta myös kansan syville riveille, että populisteja ei kannata äänestää. Persuilla ei ollut edes vaaliohjelmaa, vaan pelkästään valeilla sisään ja heti oikeusvaltion kimppuun.
Äänestin vuosia persuja ja se toimii kunnallistasolla. Tuota ennen ääni meni pienpuolueille ja menee myös jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Jännää muuten miten suurimmat inisijät hallituksen toimiin ovat ne jotka noista tuista nauttivat ja nyt näyttää siltä että joutuisivat menemään oikeisiin töihin.
Normi ihminen on tyytyväinen siihen että on yritystoimintaa joka tuo työtä ja hyvinvointia kaikille muillekin. Mutta nuo tuilla elävät inisijät haaveilevat jostain vanhan Neuvostoliiton tapaisesta yhteiskuntajärjestelmästä.
Kaikkihan sen tietävät miten sille kävi kun kukaan ei halunnut tehdä töitä kun kaikki vaan odotti että valtio elättää.
Itse ainakin inisen ihan töissä olevana, joten älä kuvittele tietäväsi yhtään mitään. Mutta trollihan sinä oletkin.
Trolli, jolle ainoa työ on olla persujen puoluetoimiston kahvinkeittäjänä, ja välillä heittää jokin löysä kommentti tänne.
Minua varoiteltiin persujen äänestämisestä, koska varoitettiin että he ovat takinkääntäjiä.
Olin liian sinisilmäinen ja uskoin Purran puheeseen. En enää ikinä IKINÄ äänestä persuja! Olen hieman yli keskituloinen työssäkäyvä akateeminen.
t. petetty äänestäjä
Vierailija kirjoitti:
Vanhaan hyvään aikaan tällaisessa tilanteessa olisi neuvoteltu yötäpäivää kompromissiratkaisun saamiseksi. Nykyhallitus, joka muuten sai vaaleissa alle puolet äänistä, on neuvottelemisen suhteen neliraajajarrutuksessa ja kokee neuvotteluun lähtemisen tappiona.
Kyllä se SDP:n ilmoitus ennen vaaleja kertoi,ettei sen ja sen kanssa mennä hallitukseen,kolmossijalta ei sitten kyselty,kun ei kiinnostanut,olis tosiaan mielenkiintoista ollut nähdä,miten asiat ryssineen SDP.n johdolla näitä asioita olisi korjattu,arvaan,että lisää vaan velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vihervasemmiston itku on musiikkia korville! 🎶
Aivan varmasti. Kun persuille kulttuuri on sanojensa mukaan luksusta, niin eiköhän näille itkukin ole musiikkia.
Mitäpä sika hopealusikasta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihervasemmiston itku on musiikkia korville! 🎶
Aivan varmasti. Kun persuille kulttuuri on sanojensa mukaan luksusta, niin eiköhän näille itkukin ole musiikkia.
Mitäpä sika hopealusikasta..
Tai taiteija Paavo Arhinmäen Graffiteista,joista kumpuaa korkeakultturin ydin.Tämä lienee Vasemmistoliittolaisille luksusta,keskikaljatölkkitaiteilija,autonpotkija,Apulaispormestari Paavo.
Äänestettiin tietenki mutta ei tiedetty että valehdeltiin !!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhaan hyvään aikaan tällaisessa tilanteessa olisi neuvoteltu yötäpäivää kompromissiratkaisun saamiseksi. Nykyhallitus, joka muuten sai vaaleissa alle puolet äänistä, on neuvottelemisen suhteen neliraajajarrutuksessa ja kokee neuvotteluun lähtemisen tappiona.
Kyllä se SDP:n ilmoitus ennen vaaleja kertoi,ettei sen ja sen kanssa mennä hallitukseen,kolmossijalta ei sitten kyselty,kun ei kiinnostanut,olis tosiaan mielenkiintoista ollut nähdä,miten asiat ryssineen SDP.n johdolla näitä asioita olisi korjattu,arvaan,että lisää vaan velkaa.
Miten voi ottaa enemmän velkaa, kuin Suomen ennätyksen tehnyt nykyhallitus ottaa?
Kokoomus pyysi perseet hallitukseen, ja SDP sanoi ettei lähde mihinkään pellehallitukseen mukaan, mikä oli viisasta.
Siellä on vissiiin anakin pelko palkkojen epätasa-arvoisuuden syntymisestä sekä työehtosopimusten laatiminen että ne hoituvat asianmukaisesti kaikissa firmoiissa eikä jää porsaanreikiä.
Ei kukaan äänestänyt tällaista hallitusta, ovat pettäneet kaikki vaalilupauksensa. Huijarisakkia, tekevät ja sanovat mitä tahansa ääniä kalastellakseen, todellisuus jotain ihan muuta. Vihervasemmistolle siitä pisteet, että pitävät aina paremmin lupauksensa. Porvarit ja äärioikeisto pettävät aina.
En äänestänyt vaiheilla hallitukseen päässeitä. Onko se edes demokratiaa, että saa valehdella silmät ja suut täyteen, kun on vaalit, ja vaalien jälkeen tehdä päinvastoin kuin luvattiin? Mielestäni ei. Se on petos.
En ole, joten kiukuttelen niin paljon kun haluan.
En äänestänyt kokkareita, enkä persuja, mutta muistan kyllä ihan selkeästi, että he ennen vaaleja lupasivat tehdä leikkauksia mm. asumistukeen, koska se valuu asuntosijoittajien taskuun. Asumistuet ovat nostaneet kohtuuttomasti vuokrien hintoja. Eli yhteiskunta välillisesti rahoittaa asuntosijoittajien rahakukkaroa.
Ennen vaaleja oli myös isoja otsikoita siitä, miten työttömyyskorvauksiin liittyy kannustinloukkuja eli että työtä ei kannattanut ottaa vastaan, koska tulot pienenivät. Eihän se näin voi olla. Työn teon pitäisi aina olla kannattavaa, ja kannattavampaa kuin jouten olo. Moraalisestikin ajatellen ahkeruudesta pitäisi palkita.
Se, että ovatko kaikki uudistukset oikein, en osaa sanoa. Ei varmasti. Mutta demokratiaan kuuluu, että kansa äänestää neljän vuoden välein. Seuraavissa vaaleissa on jälleen mahdollisuus vaikuttaa.
Olen aika huonomuistinen, mutta minun muistaakseni ei mikään puolue luvannut ennen vaaleja heikentää pienituloisten työttömien ja osa-aikaisten asemaa. Korjatkaa, jos muistan väärin.
Täytyy tunnustaa, että nyt kadun kovasti omaa äänestyspäätöstäni, enkä taatusti ole ainoa.
Minä - valkokaulustoimistorotta - äänestin demareita, ja perkele ihan teidän persuduunareiden tähden, että teilläkin olisi paremmat mahdollisuudet tulevaisuuteen ja menestykseen.
Tätä saitte sitten omilla äänestysvalinnoillanne.
Itse en koe mitään puutetta hallituksen leikkauksista johtuen vaan kyllä kaikki osuu nyt teidän omiin tuloihin.
Sama teksti on ollut netissä useaan kertaan aiemminkin. Ja en ole äänestänyt.
Oletko oikeasti noin yössä,sopeuttamistarpeet oli tosiaan kyllä nähtävillä holtittoman rahankäytön ja korkojen nousun jälkeen.