Minkälaista vapaaehtoistyötä teette? Entä hyväntekeväisyys?
Itse teen vapaaehtoistyötä SPR:ssä. Lahjoituksia lähtee mm Pelastakaa lapsille ja Amnestylle.
Kommentit (59)
Teen vapaaehtoistyötä eläinsuojelussa. Tarjoan sijaiskodin eläinsuojelun huostaanottamille koirille ja lisäksi majoitan kodittomia kissoja.
Rahalahjoituksia annan vaihtelevasti erilaisiin kohteisiin, mutta yhtä intialaista ihmiskaupasta pelastettujen tyttöjen taloa on tukenut jo pitkään.
Kuuntelen ihmisten mm. mt-potilaiden ongelmia. Eräs puolestaan tekee vaativaa asiantuntijatyötä. Hän soittaa stressaantuneena minulle. Korona-aikana 3 uhkaili itsarilla. Mielestäni työni on tärkeää, vaikka sitä ei lasketa kuin "ystävyyspalveluksi". Mielestäni ystävyys on vastavuoroista. Ja tietenkin sovellan saamiani oppeja.
Urheiluseuratoiminnassa ja muussa yhdistystoiminnassa olen mukana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harrastan vpk:ta. Käytännössä lähden siis kotoa vaikka keskellä yötä jos tulee ensivaste- tai palohälytys ja täysin palkatta. Lisäksi koulutan samassa harrastuksessa nuoria, siitäkään ei mitään palkkaa saa. Rakkaudesta lajiin.
Rahaa en lahjoita isoille toimijoille. Paikallisella tasolla olen lahjoittanut esim. spr:lle ja mll:lle.
VPK toiminta on tärkeää ja siksi erittäin kannatettavaa vapaaehtoistyötä. Hyvä sinä ja muutkin vpk:laiset
Mutta hittoakos sinä rahojasi SPR:lle lahjoitat? Haluatko todella tukea heidän hyysäystoimintaansa? Rahathan nimittäin ohjautuvat aivan muualle kuin hädänalaisten suomalaisten auttamiseen.
Vuoden 2015 jälkeen en ole antanut SPR:lle lanttiakaan, enkä myöskään tule koskaan enää antamaan. S
Minä taas päätin liittyä SPR:n jäseneksi! :)
Vierailija kirjoitti:
Toimin sijaiskotina kotia etsiville kissoille
Toi on hyvä. Minä olen ottanut monta hankalasti kodin löytävää kissaa meille pysyvästi.
Olen mukana seurakunnan (vapaan suunnan) diakoniatyössä, parissa eri muodossa.
Neulon lohtuhuiveja ja -sukkia annettavaksi saattohoito-osastolla olevien omaisille. Lisäksi pidän tämän seurakunnan kastetut vauvat villasukissa, valkoiset sukat nyörikoristeella. Kymmenen vuoden aikana liki tuhannet olen tehnyt. Kaikki langat ostan itse.
Vien aina Viron reissulla avustuskuorman koiratarhalle.
Rahaa lahjoitan eläinsuojeluyhdistyksille.
Harrastusseurassa useampikin talkootyö jatkuvasti. Seurat ei pyöri ilman hallitusta ja muita toimihenkilöitä, jos niitä ei ole niin ei ole toimintaakaan. Koulutan uusia harrastajia siinä missä itse jo osaan. Ja sitä näkymätöntä varainhankintaa mitä moni harrastaja ei edes ajattele, että jonkun pitää tehdä.
En mitään. Olen itse ollut vapaaehtoisena keräämässä useammassa lipaskeräyksessä ja se määrä mitä hyväntahtoiset ihmiset antavat omistaan, on hurja.
Tunnettu hyväntekeväisyysyhdistys ottaa todella ison siivun itselleen ja se mikä näkyy annettavana on todella hyvin brändätty.
Pahimpia on pienet eläinsuojeluyhdistykset ja kirkolliset keräykset, näistä jää sievoiset summat ilmoittamatta. Eläinsuojelutyöhön en anna ikinä, en muutenkaan välitä eläimistä.
En tee vapaaehtoistyötä
Lahjoitan aika usein jouluisin 20€ Pelastakaa lapset-järjestölle ja Punaiselle ristille, joskus myös Kummeille sekä osallistun usein Joulupuu-keräyksiin
Osallistun operaatio joulunlapsi -keräykseen, missä kootaan lahja valmiiseen laatikkoaihioon. Olen vuoden varrella ostellut laatikkoon tarpeellisia juttuja, joten ei tarvi kerralla kaikkea hankkia.
En sijoittaisi tuollaisiin ylikansallisiin "firmoihin", jotka upottavat tulot oman byrokratiansa pyöritykseen. Avustan suoraan ihmisiä, jotka pyytävät netissä apua. En vaadi mitään todisteita, mutta autan korkeintaan muutamalla kympillä. Jos kinuavat lisää, sanon että rahat on loppu.
Oon vielä yleishyödyllisessä järjestössä mukana, mutta oon jättäytymässä pois. Osallistun tänä vuonna ainakin joulupostia ikäihmisille kampanjaan.
Olin yhden järjestön vapaaehtoistoimintaan liittyvässä jutussa mukana, kun olen työtön ja haluan tehdä jotain järkevää enkä vain olla toimettomana.
Muistutuksena: selvitä työkkäristä ennen kuin teet. Tai älä ilmoita jos teet. Kerroin varuilta työkkärissä asiasta niin se onneksi katsoi homman vapaaehtoistyönä kun en saa palkkaa ja kyseessä yleishyödyllinen järjestö.
En tee mitään vapaaehtoistyötä, enkä lahjoita hyväntekeväisyyteen, koska niin pieni osa lahjoitetusta eurosta menee perille asti. Kirkossa käydessäni voin laittaa euron kolehtiin, mutta en ole käynyt kirkossa häideni jälkeen, eli kohta 30 vuoteen.
En tee vapaaehtoistyötä enkä anna rahaa hyväntekeväisyyteen. Tuen vain omaa lastani.
Korkeintaan siivoan hautausmaalta kynttilöitä pyhäinpäivän jälkeen.
Sylettää ihmiset, jotka kertovat hyvänrekeväisyydestään.
Jos ilmoittaudette työttömäksi ja siis haette työmarkkinatukea, niin älkää missään nimessä ilmoittako mitään vapaaehtoistöitä. Se työvoimapoliitttinen lausunto voi olla ihan mitä vain, eli tuki evätään täysin mielivaltaisesti. Omalla kohdalla kaksi kertaa viikossa pidetyt saliharjoitukset olivat ammattimaista toimintaa, koska harjoitusaika oli aina sama ja kuuluin seuran päättäviin jäseniin. Seura ei ole enään toiminnassa lähinnä muiden asioiden takia, mutta tätähän TE-toimisto ei usko.
En tällä hetkellä oikeastaan tee vapaaehtoistyötä, mutta itselläni on tällä hetkellä kaksi eri vapaaehtoistyötä, joita voisin alkaa tekemään, Jos vain saan luvan niiden tekemiseen:
1.Oman taitoluistelukoulun pyörittäminen
2.Oman lähibussilinjan ajaminen(lähibussi on siis joukkoliikenneväline, joka ajaa paljon sivukaduilla)
Olen aikaisemmin tehnyt vapaaehtoistyönä esimerkiksi partiolauman johtamista.
Minä en anna euroakaan SPR:lle niin pitkään kuin se toimii välimerellä ihmissalakuljettajien tukena.
T: Eri