Minkälaista vapaaehtoistyötä teette? Entä hyväntekeväisyys?
Itse teen vapaaehtoistyötä SPR:ssä. Lahjoituksia lähtee mm Pelastakaa lapsille ja Amnestylle.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitettu työssäkäyville. Joten itse en tee mitään vapaaehtoistyötä, koska se siitä saattaa paukahtaa työttömyysturvaan maksueste.
Tämä on kyllä sulaa hulluutta.
Ihmisillä joilla olisi aikaa ja halua auttaa lähimmäisiään ei kuitenkaan ole siihen mahdollisuutta mainitsemastasi syystä.
Vanhusten apuna erään järjestön kautta. Rahaa en juuri enää anna mihinkään. Aiemmin annoin rahaa liittyen lääketieteeseen/sairaanhoitoon tms. olen laittanut, omiin ja läheisten sairauksiin liittyen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurakunnan vapaaehtoisena. Olen joskus vienyt romanikerjäläisen syömään. Auttaminen on enimmäkseen kivaa.
Pappien ilmaisena orjana siis? Nauravat teille selkänne takana ja pohjimmiltaan halveksivat teitä vaikka osaavatkin tämän halveksunnan taitavasti kätkeä.
Mutta mikäs siinä jos tykkäät.
Höpö höpö, ei sitä työtä papeille tehdä vaan seurakunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurakunnan vapaaehtoisena. Olen joskus vienyt romanikerjäläisen syömään. Auttaminen on enimmäkseen kivaa.
Pappien ilmaisena orjana siis? Nauravat teille selkänne takana ja pohjimmiltaan halveksivat teitä vaikka osaavatkin tämän halveksunnan taitavasti kätkeä.
Se työ mitä teet ilmaiseksi vapaaehtoistyönä seurakunnalle on suoraan pois pappien "työkuormasta", siis siitä olemattomasta.
Mutta tee tosiaan niin kuin tykkäät.
"Ensimmäinen pappi oli ensimmäinen konna joka kohtasi ensimmäisen hölmön"
- Voltaire-
Aikanaan toimin lasten jalkapallojoukkueen joukkueenjohtajana ja kuskasin lapsia kentälle ja otteluihin. Sittemmin kansainvälisen koulun PTA:ssa. Kun lapset olivat lentäneet pesästä, olin monta vuotta Punaisen ristin ystäväpalvelussa. Sen lopetin, kun 94-v. ystävistäni aika jätti ja itse aloin elää kahden maan elämää, eli en oikein voinut sitoutua säännöllisiin tapaamisiin. Nyt vaan nautin eläkepäivistäni. Ehkä jossain vaiheessa palaan ystäväpalveluun tai menen heidän myymäläänsä vapaaehtoistöihin, kun vähennän matkusteluani.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitettu työssäkäyville. Joten itse en tee mitään vapaaehtoistyötä, koska se siitä saattaa paukahtaa työttömyysturvaan maksueste.
Tuo on ihan paska laki. Toisaalta se ehkä estää pimeän työn tekemistä.
Monille työttömille antaisi vapaaehtoistyö sisältöä elämään. Ilmeisesti roskia teiden varsilta saa vielä ketätä ilman rangaistusta tehdä.
Rahallista avustusta olen antanut esim. kissoille ja myös humanitäärisiin keräyksiin. Tuo kissajuttu on sellainen, että suloisten kissanpentujen elämän seuraaminen oli pelastus ankeaan elämään tautisena aikana. Nauru ja hymyily oikeasti auttaa alakuloon.
Olen pikkuavustuksia antanut myös sukulaisnuorille heidän opiskellessaan. Ihan vanhanaikaisia ruokapaketteja esimerkiksi.
Olen mll:n perhekummi. Avustuksiin en osallistu muuten kuin suoraan kyseiselle ihmiselle, mutta sekään ei ole vuosiin onnistunut. Järjestöille en rahaa anna.
Aika hieno hetki oli, kun kyläillessä käynyt sukulaistyttö ei ottanut tarjoamaani seteliä enää vastaan, vaan sanoi, että kiitos, mutta minä olen nyt töissä, en tarvitse.
Täälläkin VPK-toiminnassa mukana oleva.
Sen takia en lahjoita rahaa, työpanos tämän maan turvallisuuden eteen saa riittää.
Minua kyllä harmittaa, että esim. kirkon ja SPR:n avustaminen johtaa siihen, että alkaa tulla niitä kerjäyssoittoja: kun olet ennenkin avustanut jne.
En tykkää painostuksesta, päätän itse, milloin ja mitä ja kenelle lahjoitan, jos lahjoitan.
Viime vuonna tein noin 70 päivää hyväntekeväisyystyötä ja lahjoitin yli 30000€ hyväntekeväisyyteen.
Työlläni ja lahjoituksellani (kumpikaan ei tosin ollut vapaaehtoinen tai itseni päättämä) kustannetaan vieraille ihmisille palveluja, maksetaan etuuksia ja pidetään yllä sellaisia palveluja joita joku muu kokee tarvitsevansa.
Tätä hyväntekeväisyyden muotoa kutsutaan verotukseksi.
Vanhustyötä.
Palkkatyössä tulee kyllä tehtyä jotain omalla ajalla ilman lisäpalkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harrastan vpk:ta. Käytännössä lähden siis kotoa vaikka keskellä yötä jos tulee ensivaste- tai palohälytys ja täysin palkatta. Lisäksi koulutan samassa harrastuksessa nuoria, siitäkään ei mitään palkkaa saa. Rakkaudesta lajiin.
Rahaa en lahjoita isoille toimijoille. Paikallisella tasolla olen lahjoittanut esim. spr:lle ja mll:lle.
VPK toiminta on tärkeää ja siksi erittäin kannatettavaa vapaaehtoistyötä. Hyvä sinä ja muutkin vpk:laiset
Mutta hittoakos sinä rahojasi SPR:lle lahjoitat? Haluatko todella tukea heidän hyysäystoimintaansa? Rahathan nimittäin ohjautuvat aivan muualle kuin hädänalaisten suomalaisten auttamiseen.
Vuoden 2015 jälkeen en ole antanut SPR:lle lanttiakaan, enkä myöskään tule koskaan enää antamaan. Sama koskee evankelisluterilaista kirkkoa.
Olisi silkkaa hulluutta tukea yhteisöjä, jotka toimivat minulle rak
Miten sinä tämän perustelet?
SPR toimii paljon Suomessa. Esim on organisoinut koulujen ylijäämäruoan jakelun ilmaiseksi hakijoille. Varsinais-Suomessa lähes jokaisessa kunnassa jo toimii ruokajako SPR:n ylläpitämänä. Toiminta tarvitsee jonkun verran rahaa, kuten maskit, hanskat, vapaaehtoisten kouluttaminen, hygieniapassikoulutukset jne.
Samoin SPR veripalvelu toimii Suomessa ja auttaa nimenomaan suomalaisia tarvitsijoita / potilaita. Oletko koskaan luovuttanut verta? Se toiminta tarvitsee rahaa, esim tilavuokra, välineet, veripussien säilytys ja kuljetus jne.
Ja tässä vain pari kohtaa. On vaikka mitä muutakin. Tottakai voit tykätä mistä tykkäät, mutta älä tule puhumaan soopaa etteikö autettaisi yhtään suomalaisia.
SPR:n henkilöstö on ollut varsin aktiivisena toimijana Itärajan hybridisotatoimen hybridiammusten hyysäämisessä.
Tuohan on aivan mielipuolista toimintaa. Tuotako minun tulisi rahoittaa?
Ikään kuin hakata nauloja omaan arkkuun. Ei saatana, ei koskaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se työ mitä teet ilmaiseksi vapaaehtoistyönä seurakunnalle on suoraan pois pappien "työkuormasta", siis siitä olemattomasta.
Mutta tee tosiaan niin kuin tykkäät.
"Ensimmäinen pappi oli ensimmäinen konna joka kohtasi ensimmäisen hölmön"
- Voltaire-
Pappien "työkuorma", höhö! Ja lehmät lentävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harrastan vpk:ta. Käytännössä lähden siis kotoa vaikka keskellä yötä jos tulee ensivaste- tai palohälytys ja täysin palkatta. Lisäksi koulutan samassa harrastuksessa nuoria, siitäkään ei mitään palkkaa saa. Rakkaudesta lajiin.
Rahaa en lahjoita isoille toimijoille. Paikallisella tasolla olen lahjoittanut esim. spr:lle ja mll:lle.
VPK toiminta on tärkeää ja siksi erittäin kannatettavaa vapaaehtoistyötä. Hyvä sinä ja muutkin vpk:laiset
Mutta hittoakos sinä rahojasi SPR:lle lahjoitat? Haluatko todella tukea heidän hyysäystoimintaansa? Rahathan nimittäin ohjautuvat aivan muualle kuin hädänalaisten suomalaisten auttamiseen.
Vuoden 2015 jälkeen en ole antanut SPR:lle lanttiakaan, enkä myöskään tule koskaan enää antamaan. Sama koskee evankelisluterilaista kirkkoa.
Tämä!
Autan läheisiä, tuttavia ja tuntemattomampiakin kaikenlaisissa asioissa pienemmistä isompiin niin paljon kuin aikaa, jaksamista ja osaamista riittää. Rahallisestikin tuen tarvittaessa. Rahaa en anna mutta voin maksaa asioita mitä ikinä ne ovatkin laskuista ajokorttiin.
Ihmisiä, joilta puuttuu kaikki oma yritys, en auta. Sen suhteen olen aivan ehdoton ja kerron hyvin suoraan, jos henkilö ei minusta edes yritä. Parhaansa tekeville olen varmaan liiankin antelias, koska tiedän sen, kun olet tehnyt parhaasi mutta silti jokin asia sakkaa tai tarvitsisit muutaman satasen päästäksesi eteenpäin tai estääksesi katastrofin mutta ei ole mistä saada apua tai rahaa. Jossain määrin olen katkeroitunut omista vaikeuksistani ja haluan estää saman tapahtumisen muiden kohdalla.