Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten usein kuoritte ihoanne?

Vierailija
16.03.2024 |

Kasvojen ihoa siis. Sanotaan paljon, että pitäisi kuoria ainakin kerran viikossa, mutta sitten myös moni "asiantuntija" sanoo, että ei pitäisi ollenkaan kuoria, sillä se on vain mainoskikka, jolla yritetään myydä kuorintatuotteita, ja että kuoriminen on pahasta iholle, ja että vesi on ainoa paras voide... Mutta! Mun on pakko kuoria joka päivä. Sillä ihoni menee jo päivässä tukkoon. Varsinkin kun käytän joka päivä paljon aurinkorasvaa. Mites te av mamma "asiantuntijat" teette?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän joka päivä vedenkestävää aurinkorasvaa, ja meikkaan noin 2 tai 3 kertaa viikossa. En omista meikkivoidetta, enkä mitään puutereita. Laitan vain ripsaria. Yks ehdotti ölyn laittoa. En voi käyttää mitään sen kaltaisia tuotteita, sillä minulla on aknee taipuvainen ihoa, joka tukkiutuu todella todella helposti, mutta on myös samaan aikaan pintakuiva. Ihoni kuivuu pelkästä vesi kosketuksestakin, mutta on myös samaan aikaan rasvainen... pesen naamani saippualla, koska muut maitopesut, voidepesut, geelipesut yms tukkivat vain ihoani entistä lisää, ja pahentavat pintakuivuutta, ja saippua on ainoa, joka pesee, eikä tuki. Suihkun jälkeen laitan kasvoveden hieron naamaan ja sitten voidemaista kevyttä rasvaa. Mietin vain sitä kuorintaa, sillä se on aina saanut ihoni voimaan paremmin. Ei rasvaisuutta  ei kuivuutta, ei tukkoisuutta, ei minkäänlaista rotuista finniä ja ihoni näyttää paremmalta, ja minua on myös kehuttu ja kyselty miten hoidan ihoani, kun näyttää niin hyvältä. Mutta sitten moni, kuten tässä keskustelussa pelottelee kuorinnan vaaroilla, ja kuinka se on vain myyntikikka. Olen lukenut yhtä toista palstakeskustelua, jossa joku kertoi kuorivansa ihoa päivittäin monta vuotta, ja on jo vanhempaa ikäpolvea, ja kuinka se kuorinta auttaa häntä, ja kosmetologitkin ovat kuulemma kehuneet hänen ihoaan... Ja sitten kuinka ihot ovat myös niin erillaisia. Vaikka joku vannoo öljyn nimeen, niin toisella se vain aiheuttaisi tuhoa.

-Ap

Vierailija
22/41 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saunan jälkeen kuorin aina. Yleensä siis kerran viikossa, joskus 2. En meikkaa tai käytä aurinkorasvaa (suojaan vaatteilla ihon).

Käytät ilmeisesti burkaa tai vähintään niqabia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap katosi?

Vissiin tajusi, että aloitus oli aivan 💩.

Vierailija
24/41 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saunan jälkeen kuorin aina. Yleensä siis kerran viikossa, joskus 2. En meikkaa tai käytä aurinkorasvaa (suojaan vaatteilla ihon).

Hattu suojaa kasvot. Koskaan ei ole iho palanut ja välttelen muutenkin kesällä kuumimpaan aikaan ulkonaoloa. Ainiin, en asu Suomessa edes.

Vierailija
25/41 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän joka päivä vedenkestävää aurinkorasvaa, ja meikkaan noin 2 tai 3 kertaa viikossa. En omista meikkivoidetta, enkä mitään puutereita. Laitan vain ripsaria. Yks ehdotti ölyn laittoa. En voi käyttää mitään sen kaltaisia tuotteita, sillä minulla on aknee taipuvainen ihoa, joka tukkiutuu todella todella helposti, mutta on myös samaan aikaan pintakuiva. Ihoni kuivuu pelkästä vesi kosketuksestakin, mutta on myös samaan aikaan rasvainen... pesen naamani saippualla, koska muut maitopesut, voidepesut, geelipesut yms tukkivat vain ihoani entistä lisää, ja pahentavat pintakuivuutta, ja saippua on ainoa, joka pesee, eikä tuki. Suihkun jälkeen laitan kasvoveden hieron naamaan ja sitten voidemaista kevyttä rasvaa. Mietin vain sitä kuorintaa, sillä se on aina saanut ihoni voimaan paremmin. Ei rasvaisuutta  ei kuivuutta, ei tukkoisuutta, ei minkäänlaista rotuista finniä ja ihoni näyttää paremmalta, ja minua on myös kehuttu ja kyselty miten hoidan ihoani

Öljy liuottaa öljyä. Suosittelen kokeilemaan nimenomaan puhdistukseen tarkoitettua iholta hyvin huuhtoutuvaa öljyä ja sen päälle hellävarainen puhdistusgeeli tai vaahto. Saippua on liian emäksistä, kuivattaa ihon pinnan ja saa sen häiriötilaan.

Vierailija
26/41 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän joka päivä vedenkestävää aurinkorasvaa, ja meikkaan noin 2 tai 3 kertaa viikossa. En omista meikkivoidetta, enkä mitään puutereita. Laitan vain ripsaria. Yks ehdotti ölyn laittoa. En voi käyttää mitään sen kaltaisia tuotteita, sillä minulla on aknee taipuvainen ihoa, joka tukkiutuu todella todella helposti, mutta on myös samaan aikaan pintakuiva. Ihoni kuivuu pelkästä vesi kosketuksestakin, mutta on myös samaan aikaan rasvainen... pesen naamani saippualla, koska muut maitopesut, voidepesut, geelipesut yms tukkivat vain ihoani entistä lisää, ja pahentavat pintakuivuutta, ja saippua on ainoa, joka pesee, eikä tuki. Suihkun jälkeen laitan kasvoveden hieron naamaan ja sitten voidemaista kevyttä rasvaa. Mietin vain sitä kuorintaa, sillä se on aina saanut ihoni voimaan paremmin. Ei rasvaisuutta  ei kuivuutta, ei tukkoisuutta, ei minkäänlaista rotuista finniä ja ihoni näyttää paremmalta, ja minua on myös kehuttu ja kyselty miten hoidan ihoani

Minä aurinkorasva? Mä en omalle akne iholle ole löytänyt mitään mikä ei tukkisi ihoa, vaikan purkin kyljessä toisin väitetään.

Vierailija
27/41 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hattu suojaa kasvot. Koskaan ei ole iho palanut ja välttelen muutenkin kesällä kuumimpaan aikaan ulkonaoloa. Ainiin, en asu Suomessa edes.

Ei kuumuudella ole mitään tekemistä uv-säteilyn määrän kanssa.

Vierailija
28/41 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuori, enkä ole kuorinut kuin pari kertaa 60v eloni aikana kun olen saanut näytepussin. Miksi kuorisin? 

Vierailija
29/41 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän joka päivä vedenkestävää aurinkorasvaa, ja meikkaan noin 2 tai 3 kertaa viikossa. En omista meikkivoidetta, enkä mitään puutereita. Laitan vain ripsaria. Yks ehdotti ölyn laittoa. En voi käyttää mitään sen kaltaisia tuotteita, sillä minulla on aknee taipuvainen ihoa, joka tukkiutuu todella todella helposti, mutta on myös samaan aikaan pintakuiva. Ihoni kuivuu pelkästä vesi kosketuksestakin, mutta on myös samaan aikaan rasvainen... pesen naamani saippualla, koska muut maitopesut, voidepesut, geelipesut yms tukkivat vain ihoani entistä lisää, ja pahentavat pintakuivuutta, ja saippua on ainoa, joka pesee, eikä tuki. Suihkun jälkeen laitan kasvoveden hieron naamaan ja sitten voidemaista kevyttä rasvaa. Mietin vain sitä kuorintaa, sillä se on aina saanut ihoni voimaan paremmin. Ei rasvaisuutta  ei kuivuutta, ei tukkoisuutta, ei minkäänlaista rotuista finniä ja ihoni näyttää paremmalta, ja m

Kokeiltu on. Edelleen ihoni ei tykkää siitä. Se vain tukkii.

-Ap

Vierailija
30/41 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaus BEURER FC 95

Ihon tyyppikaikille ihotyypeille

Virtalähteen Tyyppiakku

Tuntuuko sinusta, ettei perinteinen puhdistus geeleillä, voiteilla, vaahdoilla ja muilla tuotteilla riitä ihollesi? Kauneushoitolaa ei välttämättä kaivata, sillä sähkökäyttöinen puhdistusharja BEURER FC 95 huolehtii syväpuhdistuksesta kuin ammattilainen, mukavasti kotioloissa. Puhdistusharja poistaa kasvoilta kaiken meikin ja meikinpoistotuotteet sekä epäpuhtaudet, talin ja kuolleen ihosolukon jättäen ihon sileäksi, täydellisen puhtaaksi ja valmiiksi vastaanottamaan minkä tahansa hoitotuotteen aktiiviaineet.

Ominaisuudet:

syväpuhdistaa ihohuokoset

poistaa tehokkaasti mustapäitä

auttaa uudistamaan ihosoluja

jättää ihon sileäksi ja raikkaaksi

https://www.notino.fi/beurer/fc-95-alykas-puhdistusharja-kasvoille/p-16…

Tällä laitteella kerran viikossa eikä tarvitse mitään kemikaaleja välttämättä. Olen laittanut perusvoidetta tai jotain öljyä harjaan. Tulee ihanan sileä ja puhtaantuntuinen. Kirkastaa ja raikastaa.

Vierailija
31/41 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuumuudella ole mitään tekemistä uv-säteilyn määrän kanssa.

No tarkotin keskipäivän aikaan. Leveä lierinen hattu suojaa UV säteilyltä. Inhoan kaikkia ylimääräisiä kemikaaleja.

Vierailija
32/41 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän joka päivä vedenkestävää aurinkorasvaa, ja meikkaan noin 2 tai 3 kertaa viikossa. En omista meikkivoidetta, enkä mitään puutereita. Laitan vain ripsaria. Yks ehdotti ölyn laittoa. En voi käyttää mitään sen kaltaisia tuotteita, sillä minulla on aknee taipuvainen ihoa, joka tukkiutuu todella todella helposti, mutta on myös samaan aikaan pintakuiva. Ihoni kuivuu pelkästä vesi kosketuksestakin, mutta on myös samaan aikaan rasvainen... pesen naamani saippualla, koska muut maitopesut, voidepesut, geelipesut yms tukkivat vain ihoani entistä lisää, ja pahentavat pintakuivuutta, ja saippua on ainoa, joka pesee, eikä tuki. Suihkun jälkeen laitan kasvoveden hieron naamaan ja sitten voidemaista kevyttä rasvaa. Mietin vain sitä kuorintaa, sillä se on aina saanut ihoni voimaan paremmin. Ei rasvaisuutta  ei kuivuutta, ei tukkoisuutta, ei minkäänlaista rotuista finniä ja ihoni näyttää paremmalta, ja m

Apteekista ostan Aco aurinkorasvaa, jossa on 50 suojakerroin, vedenkestävää, tarkoitettu kasvoille ja on semmoista mattamaista. Pieni purkki.

-Ap

Vierailija
33/41 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytännössä ollenkaan. Hemmotteluhoitona silloin tällöin. Jokainen tarpeensa mukaan mutta aika paljon on myyty rahanhimoissa kaikkea ja valehdellaan päin näköä asioista.

Luonnollisuus kunniaan ja järkevyys näiden kaikkien tuotteiden suhteen, aitoutta sekä oikeaa tietoa eikä mitään manipulaatiota koska kyseessä on ihmisen terveysasiat kuitenkin.

Ihan hyvä jos vähän aletaan näissäkin myyttejä murtamaan. Sama kuin muissakin terveysasioissa. Aika paljon käytetään hyväksi ihmisten halua huolehtia omasta hyvinvoinnista sekä halua olla terve, kaunis ja hyvinvoiva.

Arvostan kaikkia jotka tekevät rehellisesti työtänsä, uskon että sellainen palkitsee myös sisäisesti. Puhujia kritisoidaan mutta sekin on aina tarpeellista ja hyväksi myöskin.

Näin!

Vierailija
34/41 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan lasiin vähän öljyä ja sokeria sekaan. Halpa ja ekologinen kuorinta-aine.

Vierailija
35/41 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa! Minun ihoni tulee vedestä märäksi.

Vierailija
36/41 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei ikkää saa joka pv kuoria, olkoon vaikka ei rakeista. oma suoja heikentyy. itse kurin kerran viikossa decolte kasvot kun iso pesu,joka tarkoittaa kaikki sheivaus, tukka 2 shampoolla..pesevä ja hoitava shampoo, vartalon pesen tarkoin hmm karkealla pesusienellä jopa alapään, silloin kropalle ei kuorintoja, ilman tuota tuntusi kuin olisi likaine. kasvot,,poista meikin esihuuhtelu kastelu jasellaisella ruusukasvosaippualla silmät jne, sitten hieron tuota tms kasvoille suunnat. saipuaa pikku sieneen, pesen sillä korvarekien altakin korut tietty pois, meikki pois korvistakin,pitäähän nekin ehostaa meikkivoiteella. sitten välikuivaus, hieron puhdistusainetta kasvoihin geeliä esim. sitten huuhtelen, ja silmämeikkiä jos jäi, otan erikseen silmämeikinpuhdistusaineella sitä irti, huuhtelen silmät hyvin. sitten ikkunan ääreen raikasta ilmaa kasvoille, iho kiittää kun antaa sitten sen levätä 3 h jopa ennen hoitoa, anna ihon hengittää, meikittömiä, hoitoaineettomia pv parikin viikossa.

Vierailija
37/41 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ihotautien erikoislääkäri Maarit Vaalamo kertoo, että iho hoitaa kuorimisen hyvin itsekin. Siksi mekaanista ihon kuorimista ei tarvitse tehdä välttämättä lainkaan".

https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000005597571.html

Totta. Sanoisin että kun iho kuorii itse itseänsä ja jos sitä kuollutta ihosolukkoa täytyy saada pinnasta pois tai muuten haluaa niin kuorinta voi auttaa ja hemmotteluna siinä samalla. 

Minulle ei kuorinta käy lainkaan, koska ihoni on kuivuuteen taipuvainen. Kerran kävin kosmetologilla ja hän totesi, että ei minun tarvitse käydä, kunhan huolehdin kosteuttamisesta. Elikkä mikäli ihoni kelseilee eli hilseilee, laitan oikein paksusti kosteuttavan kasvonaamion, jonka jälkeen yöksi paksua ja kosteuttavaa yövoidetta, mitä käytän muutenkin. Joskus vaan laiskottaa eikä jaksa tököttejä levitellä naamaan ja heti se kostautuu ritisevän kuivalla iholla aamulla.

Vierailija
38/41 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän Paulas Choicen kuorintatuotteita aamuin illoin. Mekaaninen kuorinta ärsyttää ja kuivattaa ihoa,sitä en ole tehnyt aikoihin.  Kaikki kehuvat kauniiksi ha 20v näköiseksi.

Olen 46v

Vierailija
39/41 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen päivä hyvin mieto happoseerumi. Mekaanista ei koskaan. 

Vierailija
40/41 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos käytät vedenkestävää aurinkorasvaa niin se lähtee ainoastaan rasvalla, sanoohan sen järkikin. Siksi kaksoispuhdistus: ensin rasvapohjainen putsari ja sitten muu. 

Kuoriminen toimii, kunnes joku aamu ihosi suojakerros on mennyt ja sittenpä ei enää toimikaan, on vain kuivuutta, ärtynyttä ihoa ja näppyjä.