Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Candesartan lääkitys

Vierailija
15.03.2024 |

Heippa. Onko täällä ketään jolla olisi kyseinen lääkitys ja haluaisi jakaa minun kanssa kokemuksia lääkkeestä. 

Olen nyt syönyt lääkettä reilun vuoden. Olen huomannut seuraavia ärsyttäviä oireita. Lihas ja nivelkivut, väsymys lihaksissa, nämä on kyllä mainittukin pakkausselosteessa, mutta nämä estävät välillä jopa liikunnan, koska tuntuu ihan kuin lihakset ja jänteet repeäisi. 

Toinen ärsyttävä haitta on ollut 7kg painon nousu. Siihen ei auta missään. Nesteet tuntuvat vaan jäävän kroppaan eikä liikkuvan mihinkään. Ei auta ruoka, uinti, raskas liikunta yms ja yms. Tätä painon nousua ei lue pakkausselosteessa, mutta onko kellään kokemusta asiasta? 

Eli siis, onko kenelläkään kokemusta kyseisestä lääkkeestä. Syön vain 4mg. 

Kaikki kokemukset olisi tärkeitä. Kiitos jo etukäteen. 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt lääkettä muutaman vuoden, 32 milligramman vuorokausiannoksella. En ole huomannut mitään ikäviä sivuvaikutuksia.

Vierailija
2/26 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kanssa 4mg. Tuo nesteenkertyminen voi muuten olla totta.. nyt kun alan miettimään.

No itsellä auttoi migreeniin. Ja vp laski.

En koe muita haittoja.

No en ole perusterve ensinnäkään niin vaikea sanoa välillä mikä mitäkin.

Mutta itselleni siis selkeä hyöty migreeniin. Ei vienyt kokonaan pois,mutta pahimmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 2x8mg. On tosiaan ollut inhottavaa lihaskipua takapuolessa, ettei pysty istumaan. En ole edes miettinyt, että voisi johtua noista. Täytyypä tutkia. 

Vierailija
4/26 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on candesartan plus 32mg/12,5mg, eli siis candesartania 32mg ja jossa nesteenpoistolääkettä 12,5mg. On mulla toinenkin verenpainelääkitys Amlodipin 10mg. Kummastakaan ei ole tullut mitään ihmeempiä sivuoireita. No ehkä välillä pientä yskää ja lievää huimausta varsinkin käytön alussa. Syönyt näitä lääkkeitä jo joku 10 vuotta.

Vierailija
5/26 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä 8mg ja paino pudonnut 10kg /6kk kun aloitin lääkkeen.

Ja lähtöpäino oli 66kg ja pituus 175cm.

Vierailija
6/26 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri voi kai vaihtaa,jos lääke ei sovi.? Onhan noita vp lääkkeitä useampia markkinoilla.

Vierailija
7/26 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön 8mg, korkean verenpaineen takia. En huomaa kerrassaan mitään vaikutusta.

Vierailija
8/26 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on käytössä Candesartan 8 mg x 1. Olen syönyt sitä jo monta vuotta enkä ole huomannut mitään haittavaikutuksia. Painonnousua ei ole ollut, olen pudottanut painoani 10 kg koska olen tehnyt elämäntaparemontin. Minulla on myös muita lääkkeitä käytössä mutta niistäkään en ole huomannut mitään negatiivisia haittavaikutuksia. 

Vierailija
9/26 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt pitkään, monta vuotta, Candesartania, 16 mg/vrk. En osaa yhdistää painonnousuun, koska vasta sitten painoa alkoi kertymään, kun aloin syödä mielialalääkkeitä. Olen viisikymppinen nainen, noita lihas- ja nivelkipuja on tullut parin vuoden sisällä ja olen yhdistänyt ne vaihdevuosiin sekä fyysiseen työhön, jota olen tehnyt nyt n. 2,5 vuotta. Nuorempana ei siis ollut niinkään lihas- ja nivelkipuja.

Vierailija
10/26 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kun annosta nostettiin 4 mg:stä 8:aan, niin unentarve kasvoi hetkellisesti.

Vierailija
11/26 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt kyseìstä lääkettä n. 10 vuotta. Annos 16mg.  Ei  mitään ongelmia. 

Vierailija
12/26 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta vuotta 8 mg. En ole koskaan huomannut mitään oireita.

Vierailija
13/26 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille kokemuksista. Onko kellään vielä lisää? 

Vierailija
14/26 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön monia lääkkeitä. Verenpainelääke Candesartan 8 - 16 mg ja Amloratio 5mg. Mielialalääke Escitalopram 10 mg, kolesterolilääke Atorvastin 20 mg ja Ezetimibe 10 mg sokerilääke Clucophage 1000 mg päivässä.

Lihas ja nivelkipuja, suonenvetoa öisin, yöhikoilua, vatsakipua, ripulia päivittäin. Toisinaan päänsärkyä. Ruokahaluttomuutta, jonka vuoksi paino on pudonnut 10 kg ja putoaa koko ajan.

Vierailija
15/26 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin Candesartania viisi päivää, sitten oli pakko lopettaa, koska sydän ei kestänyt sitä. Jostain syystä tuo lääke sai sydämeni kuormittumaan aivan käsittämättömän paljon. Aina nukkumaan mennessä pumppu hakkasi kuin viimeistä päivää noin tunnin ennenkuin lopulta rauhoittui. Joka ilta tuo oli edellistä pahempi.

Jo käytön aikana ja sitten lopettamisen jälkeen minulla oli rintakipuja rasituksessa. Ne jatkuivat noin kuukauden lääkkeen käytön lopettamisen jälkeenkin. Eli söin sitä viisi(!) päivää ja kärsin rintakivuista kuukauden! Mitään flunssia tai muuta ei tuolloin ollut, eikä tuollaista rintakipua muutenkaan ollut ikinä muulloin ollut, joten ne johtuivat aika varmasti juuri tuosta lääkkeestä.

Lääkäri, joka tuota minulle kirjoitti, sanoi, että hänellä oli itsellään ollut samansuuntaisia kokemuksia tuosta lääkkeestä. Ilmeisesti potilailla ei niinkään, ennen minua.

Tästä kokemuksestani ei nyt varmaankaan ollut aloittajalle suurta apua, mutta kerron joka tapauksessa.

Vierailija
16/26 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 2x8mg. On tosiaan ollut inhottavaa lihaskipua takapuolessa, ettei pysty istumaan. En ole edes miettinyt, että voisi johtua noista. Täytyypä tutkia. 

No niin. Olen viikonlopun nyt ollut ilman ja muutos parempaan on käsittämätön. Nyt pääsee sängystä ja tuolista ylös ilman, että täytyy heijata vauhtia ja purra hammasta. Olen koko ajan luullut, että oireet ovat kolesterolilääkkeistä johtuvia ja niistä pitänyt taukoakin ja niitä on vaihdettu. Kävi huonoa tuuriakin, kun edellisen kolesterolilääkkeen kanssa samaan aikaan lisättiin Candesartanin annosta tuplaksi ja oireet tietysti pahenivat sen mukaan.

Vierailija
17/26 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kramppeja pohkeissa ,  päivisin   sekä  aamuyöstä   usein .   Lääkäri  ei  silti vaihtanut  toiseen  tabuun .   Eli  pitääkö vain kärsiä !   

Vierailija
18/26 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tukahduttava yskä kun tämä lääke määrättiin. loppui kun en ottanut, kokeilin uudelleen ja sama juttu. En ota vaikka kuin tuputettas

Vierailija
19/26 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyisikö oireet ehkä vaihdevuosiin? Estrogeenin puutos aiheuttaa myös noita oireita joita luettelit. Kyseistä vp lääkettä olen minäkin syönyt n. vuoden, ei mainittavia sivuoireita.

Vierailija
20/26 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liittyisikö oireet ehkä vaihdevuosiin? Estrogeenin puutos aiheuttaa myös noita oireita joita luettelit. Kyseistä vp lääkettä olen minäkin syönyt n. vuoden, ei mainittavia sivuoireita.

Odota  vielä, ei ne heti tulekaan  ,  ne sivuoireet  :(      

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi