Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Candesartan lääkitys

Vierailija
15.03.2024 |

Heippa. Onko täällä ketään jolla olisi kyseinen lääkitys ja haluaisi jakaa minun kanssa kokemuksia lääkkeestä. 

Olen nyt syönyt lääkettä reilun vuoden. Olen huomannut seuraavia ärsyttäviä oireita. Lihas ja nivelkivut, väsymys lihaksissa, nämä on kyllä mainittukin pakkausselosteessa, mutta nämä estävät välillä jopa liikunnan, koska tuntuu ihan kuin lihakset ja jänteet repeäisi. 

Toinen ärsyttävä haitta on ollut 7kg painon nousu. Siihen ei auta missään. Nesteet tuntuvat vaan jäävän kroppaan eikä liikkuvan mihinkään. Ei auta ruoka, uinti, raskas liikunta yms ja yms. Tätä painon nousua ei lue pakkausselosteessa, mutta onko kellään kokemusta asiasta? 

Eli siis, onko kenelläkään kokemusta kyseisestä lääkkeestä. Syön vain 4mg. 

Kaikki kokemukset olisi tärkeitä. Kiitos jo etukäteen. 

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeiden mahdolliset sivuvaikutukset on lueteltu pakkauksen sisällä olevassa listassa. Jos tulee uusia sivuvaikutuksia jostain lääkkeestä ne voi ilmoittaa Fimeaan.

Minulla on Candesartan 8 Mg * 1, aikaisemmin jouduin lopettamaan sen ihottuman ja paikallisen vatsakivun takia. Siirryin Losartan verenpainelääkkeeseen. Sen olin aikaisemmin joutunut lopettamaan allergisen reaktion vuoksi. Nyt Losartanista tuli lievää rintakipua ja jouduin lopettamaan ja siirryin takaisin Candesartaniin. Siitä ei enää ole tullut ihottumaa ainakaan vielä mutta lihas- ja nivelkipuja on ollut. Huomasin, että olin unohtanut ottaa Magnesiumia, se auttaa. Painon nousu on ollut 4 kg, vähäistä paikallista vatsakipua on ollut. 

Kaikissa lääkkeissä on jotain sivuvaikutuksia. 

Vierailija
22/26 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,olen syönyt noin puolivuotta ja mulla on niska/ takaraivo päänsärkyjä aika usein...tosi paha kun toistuu kipu ainakin mulla joka kk. Luulen että menkat kun alkaa ja loppuu niin päänsärky on kova.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt vuosia migreeinestoon Candesartania 4 mg / vrk. Ei mitään sivuoireita. Tosin verenpaine on muutenkin alhaalla, joten verenpainetta laskeva lääke ei ole paras vaihtoehto. Se vaan pitää migreenin parhaiten aisoissa vähimmin haitoin. 

Vierailija
24/26 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyisikö oireet ehkä vaihdevuosiin? Estrogeenin puutos aiheuttaa myös noita oireita joita luettelit. Kyseistä vp lääkettä olen minäkin syönyt n. vuoden, ei mainittavia sivuoireita.

Odota  vielä, ei ne heti tulekaan  ,  ne sivuoireet  :(      

Kyllä varmaankin on näin🤔

Vierailija
25/26 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,otatko siis 2 tabua aamuisin?

Vierailija
26/26 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin sitä viisi vuotta ja aloin laskea yksi plus yksi, miksi mulla on treenihuimausta, miksi mulla menee lihakset aivan järkyttävään jumiin pienestäkin treenistä, miksi mulla särkee päätä ja oksettaa joskus kaksikin vuorokautta treenin jälkeen? Ajattelin että jostain nää kaikki  vaivat johtuu ja vaihdoin candesartanin pois. Ja ne vaivat hävisi. Nyt syön cardacea. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi