Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko etäterapiassa pakko pitää kameraa? Ov

Vierailija
15.03.2024 |

Velvoitetaanko siihen? Miksi? Itsellä vaikea kehonkuvan vääristymä ja todella todella epämukava pitää kameraa päällä. Tämä häiritsee terapiaa. Olen muista syistä terapiassa. Ymmärrän kyllä siedätyksen tähän, mutta ihanko oikeasti se on tarpeellista pitää päällä kokoajan? On todella vaivautunut olo ja en osaa puhua kameralle, ilmeet ja eleet vääristyy.

Onko tämä todella edellytys etäterapiaan? Haluaisin kuulla asiallisia näkökulmia.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit varmaan käydä vastaanotolla, jos etäterapia ei sovi. Määritelmällisesti etäterapiaan kuuluu, että se toteutetaan kuvapuheluna. Esim. Kela edellyttää tätä. Muutenhan voisi vain soitella puhelimella, ja siitä kai olemme samaa mieltä, että ei ole sama asia. 

Miksi et saa terapiaa tuohon dysformiaongelmaan, joka tuntuu olevan sulle isompi ongelma kuin se, mistä sua nyt hoidetaan?

Perhesyistä en pysty lähitapaamisiin tällä hetkellä. Etäyhteydellä tämä on mahdollista.

Ja kyllä... Kukaan terapeuteista tai vastaavista ei ota ongelmaani todesta koska olen heidän mielestä kaunis ja viehättävä. Ja nuo sanat ei todellakaan helpota oloa koska koen että ongelmaani vähätellään todella pahasti. 

Ap

Perhesyistä? :D just joo. 

Vierailija
42/46 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kamera pitää olla päällä, niin istu hämärässä huoneessa tai ikkunan edessä vastavaloon kameraan nähden. Tai hieman kauempana koneesta. Ei kai voi olla passikuvantarkasti määritelty, kuinka hyvin kamerassa pitää näkyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain pitää pari ekaa krt pois päältä tai pidin vain hetken kunnes tuli kolmannella kerralla napakka käsky että oltava päällä :( Tiedän tämä voi kuulostaa tosi typerältä mutta mulle tällä on iso merkitys. Tuntuu että menee puolet ajasta hukkaan ja en pysty keskittymään. Ap

Katsekontakti ( ja sen haaseet) on tärkeä osa terapiaa. Ehkä siksi. Terapeutin on pelkän äänen perusteella hankalaa tietää missä meet-ja hänen vastuullaan on että terapiaistunto on sulle sopivalla tasolla. Elekieli kertoo paljon esim siitä onko asiat sulle liian rankkoja tai ei. Usein asiakkailla on pelkoja, ahdistusta, välttämiskeinoja juuri katsekontaktin suhteen ja se on tärkeä osa terapiaa. Jos pidät kameran auki, voitko muilla tavoin lisätä turvallisuudentunnettasi? Vaikka kääriytymällä peittoon? 

Hyviä vinkkejä, kiitos. Mulla tosiaan ei kasvotusten ole tätä ongelmaa mut se räjähtää käsiin vidoyhteydessä.

Ap

Vierailija
44/46 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit varmaan käydä vastaanotolla, jos etäterapia ei sovi. Määritelmällisesti etäterapiaan kuuluu, että se toteutetaan kuvapuheluna. Esim. Kela edellyttää tätä. Muutenhan voisi vain soitella puhelimella, ja siitä kai olemme samaa mieltä, että ei ole sama asia. 

Miksi et saa terapiaa tuohon dysformiaongelmaan, joka tuntuu olevan sulle isompi ongelma kuin se, mistä sua nyt hoidetaan?

Perhesyistä en pysty lähitapaamisiin tällä hetkellä. Etäyhteydellä tämä on mahdollista.

Ja kyllä... Kukaan terapeuteista tai vastaavista ei ota ongelmaani todesta koska olen heidän mielestä kaunis ja viehättävä. Ja nuo sanat ei todellakaan helpota oloa koska koen että ongelmaani vähätellään todella pahasti. 

Ap

Perhesyistä? :D just joo. 

Ei mun tarvitsisi vastata tähän mutta kyllä, minulla on pieni lapsi ja minulla ei ole hoitajaa hänelle tällä hetkellä.  Lähitapaamiset tällä hetkellä mahdottomia. Etänä pystyn tarttumaan tähän mahdollisuuteen edes jotenkin.

Vierailija
45/46 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kamera pitää olla päällä, niin istu hämärässä huoneessa tai ikkunan edessä vastavaloon kameraan nähden. Tai hieman kauempana koneesta. Ei kai voi olla passikuvantarkasti määritelty, kuinka hyvin kamerassa pitää näkyä.

Kiitos vinkistä. Hämärähkössä olenkin ja käytössä pelkästään puhelimen kautta teams. Ei ole kannettavaa.

Ap

Vierailija
46/46 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia on sairasta. Suurin osa terapeuteista ällöttäviä ja hulluja. Ei kiitos never vaikka tarjottaisiin kallein ilmaiseksi. Sama psykologian kanssa. VäkiIngön tuollaista moskaa ei voi kenellekään tarjota.