Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhelimet äänettömällä ja takaisin ei soiteta.

Vierailija
15.03.2024 |

Mikä ihmeen muoti tämä on? Nyt työnantajat soittelevat nuorille kesätyönhakijoille ja pyytäisivät haastatteluun mutta juuri kukaan ei vastaa. En vaan käsitä.

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde?

Väittämällesi ei siis ole lähdettä. Oletan ap:n kiukkupuuskaksi.

Lue muutakin kuin vauvaa, niin tiedät.

Vierailija
22/94 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vastaa tuntemattomiin numeroihin. Laita sms jos asiaa.

Miksi et laita numeroasi salaiseksi?

Ai niin, pitää olla julkinen, jos jollain sattuu tulemaan asiaa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret on päivisin koulussa ja luennoilla eivätkä voi pitää puhelinta päällä. Nuorelle voi laittaa viestiä. Siihen viestiin voi myös laittaa dl. eli jos ei saa vastausta siihen ja siihen mennessä paikka siirtyy toiselle. Nuoret näkevät paljon vaivaa kesätöidensä eteen, joten kyllä sieltä ne oikeasti aktiiviset ja kunnolliset kesätyöntekijät on tavoitettavissa. Pitää vaan jaksaa odottaa sen verran, että nuori pääsee koulusta ja lukee viestinsä sekä olla myös itse tavoittettavissa.

Vierailija
24/94 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä luulen että kaikissa numeroissa on nykyään puheposti jonne voi jättää viestin

Vierailija
25/94 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kirjoitin hakemukseeni että tavoitettavissa tekstiviestillä klo 0800-1700 välisenä aikana, puhelimitse 1800-2000. 

Suosittelin ottamaan yhteyttä rnsisijaisesti emailin kautta.

Ei ole minun vikani jos ei ymmärretä.

Vierailija
26/94 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole työvoimapulaa jos yhden vastaamattoman soiton jälkeen luovutetaan. 

Vierailija
27/94 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä soittopyyntö, jooko ? Jos sulla on vaihtunut numero, enkä tiedä sitä en vastaa kun luulen sen olevan puhelinmyyjä taas, joskus vaivaa et kukahan yritti soittaa...

Mutta eilen ainakin uutisissa kerrottiin että ei viesteihinkään vastata.  Eikö uuvatit sitten osaa käyttää txt toimintoa kännyköissään?  Ei kaikkea voi tiktokissa kertoa.

Vierailija
28/94 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hakijoita on kymmeniä, niin ei muuta kuin soitto seuraavalle, parhaassa tapauksessa se yksi vastaaja saa työpaikan suoraan, ja muut jää ilman. 🤣

Ei kukaan työnhakija ole niin korvaamaton, että kovin monta kertaa kannattaa perään soittaa.

Vierailija
29/94 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden?  Katso YLE areenasta koko juttu, oli ainakin Itä-Suomen uutisissa eilen.

Vierailija
30/94 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on menossa kai ylioppilaskirjoituksetkin? Millainen työnantaja ei osaa jättää viestiä vastaajaan tai lähettää soittopyyntöä tekstarilla?

Kuinkahan monella mahtaa tänä päivänä olla enää vastaaja käytössä? Minulla on vanhan Radiolinjan liittymän perua, mutta en kyllä tiedä ketään muuta.

Mun piti poistaa vastaaja kun sinne tuli vain pelkkiä häirikkö viestejä ja tyhjiä viestejä.  Tekstarin voi jättää jos on oikeasti asiaa.

Vierailija
31/94 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hakija ei vastaa puhelimeen niin miten vaikea on laittaa tekstari:"Hei. Kiitos hakemuksestasi. Haluaisimme haastatella sinua koskien hakemaasi kesätyöpaikkaa yrityksessämme. Soitatko meille takaisin numeroon X niin sovitaan moilemmille sopiva aika haastatteluun".

Jospa työnantaja haluaa sellaisen reippaan työntekijän, joka ei pelkää puhelinta eikä harrasta joutavanpäiväistä temppuilua.

Vierailija
32/94 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hakija ei vastaa puhelimeen niin miten vaikea on laittaa tekstari:"Hei. Kiitos hakemuksestasi. Haluaisimme haastatella sinua koskien hakemaasi kesätyöpaikkaa yrityksessämme. Soitatko meille takaisin numeroon X niin sovitaan moilemmille sopiva aika haastatteluun".

HYi hitto miten ahdistava viesti.

Vierailija
33/94 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpompi on vaan soittaa seuraavalle ja saa asian hoidettua.

Vierailija
34/94 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa työnantaja haluaa sellaisen reippaan työntekijän, joka ei pelkää puhelinta eikä harrasta joutavanpäiväistä temppuilua.

Hän haluaa siis sellaisen henkilön, joka ei opiskele eikä harrasta mitään. Istuu vaan kotona päivät pitkät pelaamassa ja katsomassa Netflixiä.

Ne aktiivisemmat eivät pysty joka hetki vastaamaan puhelimeen.

Itse en haluaisi mennä töihin sellaiselle työnantajalle, jonka mielestä henkilökohtainen elämäni on joutavanpäivästä temppuilua.

Vierailija
35/94 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minä luulen että kaikissa numeroissa on nykyään puheposti jonne voi jättää viestin

Puheposti = vastaaja?

Jos vastaajaa tarkoitit, niin juu, kyllä oli pitkään "ilmainen" vastaajapalvelu liittymässäni (eli sisällytetty liittymän hintaan), mutta kun Telia laittoi sen erilliseksi maksulliseksi palveluksi, niin poistin sen liittymästäni. 

Vaikka nykyinen hinta taitaakin olla vain jotain pari euroa, niin ihan periaatteesta en maksa tuollaisesta erikseen. Ainahan hinnat tuppaavat nousemaan, joten muutaman vuoden päästä tulee euro lisää, sitten onkin jo 5 euroa ja taas kohta 7 euroa, jne. 

Minä olen henkilö, joka vastaa kaikkiin puheluihin, jos vaan huomaan ja toivon toki, että laitetaan viestiä, jos on tärkeää asiaa. Puhelin on äänettömällä lähes aina. Saatan jopa soittaa takaisin, jos näyttää ettei ole mikään epämääräinen numero. Tosin puheluita minulle ei tule usein, ehkä kerran viikossa soittaa joku lähisukulainen ja kerran kuukaudessa operaattori. Eli ilmeisesti numeroni on pois lähes kaikkien puhelinmyyntiyritysten listoilta. Ei ole mitään estoa päällä itselläni. 

Vierailija
36/94 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Minulla on puhelin aina äänettömällä. En vastaa tuntemattomiin numeroihin, varsinkaan Suomen ulkopuolelta tuleviin. Jos tavoittelen henkilöä, jota en tunne, lähetän yleensä ensin viestin jollain kanavalla.

Vierailija
37/94 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vastaa tuntemattomiin numeroihin. Laita sms jos asiaa.

Miksi et laita numeroasi salaiseksi?

Ai niin, pitää olla julkinen, jos jollain sattuu tulemaan asiaa :D

Kuten yllä todettiin, lähetä ensin viesti

Vierailija
38/94 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Mun lasten liittymiin ei ole ikinä kuulunut vastaaja. Mulla itsellä oli sellainen varmaan parikyt vuotta mutta lopetin kun ei kukaan enää jätä viestiä.

Vierailija
39/94 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhelimeni soi niin vastaan. Yksi syy puhelimeni ostolle oli se että voin soitella ja minulle voi soittaa.

Vierailija
40/94 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten se saa työttömän eikä opiskelijaa. Niillä on eri palkkavaatimukset.