Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikenlaista ennen häpeällistä normalisoidaan?

Vierailija
15.03.2024 |

Sadan miehen bodycount, seksityö ja niin edelleen. Lista on pitkä.

Kertoisiko joku, mitä on tapahtunut ja miten tämä on mahdollista?

Kommentit (194)

Vierailija
181/194 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies ja minua ei yhtään haittaa jos naisella on ollut paljon seksikumppaneita. Päinvastoin. Ainakin tietää mitä haluaa ja on kiinnostunut seksistä. Voisin hyvin avioitua myös entisen seksityöntekijän kanssa. Ei menneisyys ole minulta pois. Seksityö pitäisi laillistaa ja rinnastaa se muihin ammatinharjoittajiin, kuten hierojiin ja kampaamoihin.

Hyvin huomaa naisen kirjoittamaksi.

Ei muuten ole. Ihan mies olen, naimisissa ensimmäisen vaimon kanssa ja lapset ovat jo aikuisia, eli olen ehtinyt saada perspektiiviä elämään.

Mutta et edelleenkään tiedä miten mies kirjoittaa ja perustelee asioita. nostit perheen esille. tyypillistä naiselta.

Et ole ehkä ennen tavannut korkeakoulutettuja, sivistyneitä aikuisia miehiä.

Vierailija
182/194 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulttuuri muuttuu. Ihan vastaavalla tavalla monet ennen normaalit asiat ovat nykyään häpeällisiä.

Ei ole nuorille hyväksi, että he lukevat seksityöstä ja ajautuvat siihen. Elämiä tuhoutuu. Ap

Olen tehnyt seksityötä parikymppisenä. Rahoitin sillä elämäni opiskellessani oikiksessa ja osan sijoitin. Nyt olen tehnyt kymmenkunta vuotta uraa juristina, nettovarallisuutta on n. 400 000 ja perhekin löytyy. Sellainen tuhoutunut elämä minulla. N38

Seksityössä ei ole mitään hävettävää. Mielestäni se pitäisi rinnastaa muihin palveluammatteihin. Minua ei yhtään häiritsisi jos puolisoni olisi entinen seksityöläinen.

No jos seksityössä ei ole mitään ongelma

Ei se minua haittaisi, mutta tuskin 5-kymppisenä enää vientiä olisi paljon, mutta kuka tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/194 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo jotain on lähtökohtaisesti pielessä, kun valtamedia uutisoi enemmän siitä, kuinka Sirkka tienaa sen ja sen verran of tilillään, ja kuinka Matti, Kari ja Heidi ovat onnellisessa suhteessa kolmestaan, ja miten upea kroppa sillä ja sillä on, kuin siitä, kuinka taas saimaannorppa hukkui kalaverkkoihin - ja pielessä on siis se, että ensin mainitut kolme uutisotsikkoa kiinnostaa ihmisiä enemmän kuin se, että norppia, ja eläimiä yleensäkin, kuolee nimenomaan ihmisten takia.

Monesti tuntuu että olen syntynyt väärään aikakauteen, vaikka toki tänä päivänä monet asiat ovat paremmin kuin ennen. 

Vierailija
184/194 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies ja minua ei yhtään haittaa jos naisella on ollut paljon seksikumppaneita. Päinvastoin. Ainakin tietää mitä haluaa ja on kiinnostunut seksistä. Voisin hyvin avioitua myös entisen seksityöntekijän kanssa. Ei menneisyys ole minulta pois. Seksityö pitäisi laillistaa ja rinnastaa se muihin ammatinharjoittajiin, kuten hierojiin ja kampaamoihin.

Hyvin huomaa naisen kirjoittamaksi.

Ei muuten ole. Ihan mies olen, naimisissa ensimmäisen vaimon kanssa ja lapset ovat jo aikuisia, eli olen ehtinyt saada perspektiiviä elämään.

Mutta et edelleenkään tiedä miten mies kirjoittaa ja perustelee asioita. nostit perheen esille. tyypillistä naiselta.

Et o

Mitä nyt työssäni kymmeniä. 

Vierailija
185/194 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni pedofilia pitäisi laillistaa ja normalisoida. Jos kerran vaikka 2 miestä saa nussia toisiaan perseeseen tai 2 naista läiskyttää vit tu jaan yhteen tai vaikka mies naida lammasta tai nainen ottaa koiralta ahteriin, niin kyllä miehen pitää saada rakastella vaikka jonkun 10-vuotiaan naisen kanssa.

Se mitä aikuiset ihmiset vapaaehtoisesti ja omasta halustaan tekevät keskenään ei vahingoita ketään tosin kuin nuo muut esimerkkisi. 

Moni teinityttö himoaa esim miesopettajaansa. 

No hän onkin aikuinen.

Vierailija
186/194 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo jotain on lähtökohtaisesti pielessä, kun valtamedia uutisoi enemmän siitä, kuinka Sirkka tienaa sen ja sen verran of tilillään, ja kuinka Matti, Kari ja Heidi ovat onnellisessa suhteessa kolmestaan, ja miten upea kroppa sillä ja sillä on, kuin siitä, kuinka taas saimaannorppa hukkui kalaverkkoihin - ja pielessä on siis se, että ensin mainitut kolme uutisotsikkoa kiinnostaa ihmisiä enemmän kuin se, että norppia, ja eläimiä yleensäkin, kuolee nimenomaan ihmisten takia.

Monesti tuntuu että olen syntynyt väärään aikakauteen, vaikka toki tänä päivänä monet asiat ovat paremmin kuin ennen. 

Tai sitten journalismilla koitetaan herätellä tunteita eikä pyritä vain kertomaan miten asiat on. tunteisiin vetoamalla saadaan lisää myyntiä. Journalisteista valtaosa on naisia mutta niin on myös lukijoistakin.

Vierailija
187/194 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen seksi oli häpeällistä muutoin kuin lasten teossa. Nykyään siitä tehty trendi, jonka vapautuksella kerskutaan. Pelkkien viettien ohjaama elämä ilman omaa harkintaa ja hallintaa ei ole kehuttavaa. Ei häpeilyä, muttei holtittomuuttakaan.

Seksuaalimoraalinvallankumous 1960-1970

Vierailija
188/194 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun yhteisön säännöt ja suositukset romahtavat, myös yksilö romahtaa eikä jaksa liian hajanaisessa maailmassa. Liiallinen. Vapaus ei sovi lapselle eikä aikuiselle eikä yhteiskunnalle. 

Häpeän tunne tulee yhteisten sääntöjen rikkomisesta. Se on ihan oikein ja osoittaa rajat yksilölle.

Jos puhutaan täydellisestä vapaudesta niin silloin me toimisimme kuin eläimet. Täysin vaistojen mukaan.

Vierailija
189/194 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen ehkäisyn tuomaa vallankumousta siveetön/uskoton nainen oli epäluotettava ja moraaliton. Naisen arvo kulminoitui kykyyn synnyttää ja hoitaa perhettä ja miehelle oli häpeällistä jos nainen synnyttää muiden miesten lapsia. Näin oli vuosisatoja-tuhansia eikä nykyinen ehkäisykäytäntö ja ympäriinsä paneskelu sitoutumatta ole kaikkien moraalin mukaista vaan herättää negatiivisia tuntemuksia.

Miksi miehelle tämä ei ole yhtä häpeällistä? Siksi koska miehet voivat saada lapsia moninkertaisen määrän naisiin verrattuna eikä raskaus ole miehelle mikään riski. Naisten lapsien lukumäärä on paljon rajatumpi ja naisen tehtävä oli lapsen hoito joten yksikin avioliiton ulkopuolinen lapsi oli rasite. Se vaan on ollut historiallisesti väärin että lähtökohtaisesti naiset ovat syyllisiä ja "liattuja" vaikka mies olisi pakottanut aktiin.

Naisten seksuaalinen arvo on perustunut laatuun eli saadaan/valitaan mahdollisimman hyvä mies ja mi

Ei se ole miehille katastrooffi vaan yhteiskunnalle.

Vierailija
190/194 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisin jonkunlaisen vapautumisen, ihminen voi elää kuten haluaa, kunhan ei loukkaa muita, MUTTA miksi näitä, usein muiden silmissä aika noloja juttuja pitää koko maailmalle kailottaa?

Vierailija
191/194 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä höpsöjä,jos nuo tuntuu pahalta niin ette kestäisi mitä pahimmillaan ihminen voi tehdä toiselle ihmiselle. Ollaan vielä kaukana pohjakosketuksesta. 

Vierailija
192/194 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pitäisi keskustella miksi pitäisi jotain asioita hävetä. Mikäli toimit Suomen lakien ja asetusten puitteissa, niin miksi tuntea häpeää?

Vierailija
193/194 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska häpeämisestä ei seurannut mitään hyvää. Samat asiat olivat olemassa mutta vain pimentoon painettuina.

Kun asioista poistetaan häpeä, niistä voidaan myös puhua ja ilmiöt tunnistaa.

Häpeä nimenomaan on se mikä pitää meidät ihmisinä eli moraali. Täysin moraaliton ihminen ei häpeä mitään.

Olen eri, mutta minusta on hyvä että yhteiskunta on siirtymässä malliin, jossa moraalikäsitys nojaa siihen mikä vahingoittaa muita ihmisiä ja mikä kuuluu yksilönvapauden piiriin. Esimerkiksi raiskaaminen saakin hävettää, vapaaehtoisen aikuisten välisen seksin ei tarvitse.

Viisaammat ihmiset tajusi jo vuosisatoja sitten että asioilla on suoria ja epäsuoria vaikutuksia niin yksilöihin kuin yhteisöön.

Vierailija
194/194 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska häpeämisestä ei seurannut mitään hyvää. Samat asiat olivat olemassa mutta vain pimentoon painettuina.

Kun asioista poistetaan häpeä, niistä voidaan myös puhua ja ilmiöt tunnistaa.

Häpeä nimenomaan on se mikä pitää meidät ihmisinä eli moraali. Täysin moraaliton ihminen ei häpeä mitään.

Olen eri, mutta minusta on hyvä että yhteiskunta on siirtymässä malliin, jossa moraalikäsitys nojaa siihen mikä vahingoittaa muita ihmisiä ja mikä kuuluu yksilönvapauden piiriin. Esimerkiksi raiskaaminen saakin hävettää, vapaaehtoisen aikuisten välisen seksin ei tarvitse.

Viisaammat ihmiset tajusi jo vuosisatoja sitten että asioilla on suoria ja epäsuoria vaikutuksia niin yksilöihin kuin yhteisöön.

Tai sitten osa halusi kontrolloida muita ihmisiä. Miten tänä päivänä vaikuttaa yhteisöön, jos ihminen lähtee baarista yhden yön jutun kanssa pitämään hauskaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi