Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikenlaista ennen häpeällistä normalisoidaan?

Vierailija
15.03.2024 |

Sadan miehen bodycount, seksityö ja niin edelleen. Lista on pitkä.

Kertoisiko joku, mitä on tapahtunut ja miten tämä on mahdollista?

Kommentit (194)

Vierailija
121/194 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä vaan, että h*orat ihan julkisesti kertovat mitä ovat, niin kukaan ei erehdy luulemaan niitä muuksi.

Olisiko sittenkin häpeällisempää olla se (yleensä) mies, joka omalla toiminnallaan tekee h*orasta h*oran? Jospa nämäkin tyypit kasvattaisivat jokainen selkärangan ja kertoisivat julkisesti mitä ovat.

Kuvittelepa iltapäivälehtiin ja vaikkapa yleen glorifioivia julistuksia miehistä maksamassa seksistä voimaantumisen nimissä! Minun keho, minun rahat, minun valinta!

Näetkö sen? Minä jotenkin en..

Onhan niitäkin juttuja ollut. 

Vierailija
122/194 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua nuorehkona naisena ahdistaa niin päin, että oletetaan, ainakin mediassa että kaikilla "hyvillä" naisilla pitää olla 100 bodycount. Että olet vähän nolo jos olet maannut alle 20 tyypin kanssa ja supernolo jos olet neitsyt. Tiedän, että tämä on ollut aina ihan toisinpäin. Mutta nyt koronan jälkeen "kaikki" mediat toitottaa, että nainen voimaantuu kaikkea naimalla.

Ei toitota. Se, että sinä luet jotain klikkijuttuja ja kuvittelet niiden olevan vaatimuksia sinua kohtaan, on ihan oman pääsi tuotosta. Nykyään nuoret nimenomaa ovat avarakatseisia toisiaan kohtaan ja hyväksyvät ihan eri tavalla erilaisuutta kuin mitä yksikään sukupolvi aiemmin.

Ei pidä paikkaansa. Olen itse syntynyt 80-luvun lopussa ja uskallan väittää että kasarivuosina syntyneet ovat kaikista suvaitsevaisimpia ihmisiä tällä hetkel

Minäkin olen miettinyt elinkö ysärilapsuuteni jotenkin ihan suvaitsevaisuuden kuplassa vai onko asenteet tiukentuneet. Ehkä molempia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/194 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap häpeällisyys keskittyy mielestäsi naisen, ei miehen seksuaalisuuteen?

Ihmettelin samaa. Otsikosta nimittäin minulle tuli ensimmäisenä mieleen miehet (myös jotkut naiset, mutta etenkin miehet), jotka nykyään netissä ylpeänä julkisesti esittelevät typeriä fetissejään.

Vierailija
124/194 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska häpeämisestä ei seurannut mitään hyvää. Samat asiat olivat olemassa mutta vain pimentoon painettuina.

Kun asioista poistetaan häpeä, niistä voidaan myös puhua ja ilmiöt tunnistaa.

Nyt olemme tunnistaneet koko kylän polkupyörän ja voimme puhua hänestä.

Mitäs nyt sitten tehdään?

Jatketaan keskustelua?

Vierailija
125/194 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua nuorehkona naisena ahdistaa niin päin, että oletetaan, ainakin mediassa että kaikilla "hyvillä" naisilla pitää olla 100 bodycount. Että olet vähän nolo jos olet maannut alle 20 tyypin kanssa ja supernolo jos olet neitsyt. Tiedän, että tämä on ollut aina ihan toisinpäin. Mutta nyt koronan jälkeen "kaikki" mediat toitottaa, että nainen voimaantuu kaikkea naimalla.

Ei toitota. Se, että sinä luet jotain klikkijuttuja ja kuvittelet niiden olevan vaatimuksia sinua kohtaan, on ihan oman pääsi tuotosta. Nykyään nuoret nimenomaa ovat avarakatseisia toisiaan kohtaan ja hyväksyvät ihan eri tavalla erilaisuutta kuin mitä yksikään sukupolvi aiemmin.

Ei pidä paikkaansa. Olen itse syntynyt 80-luvun lopussa ja uskallan väittää että kasarivuosina syntyneet ova

Lähinnä asenteet tiukentuneet mutta eihän siinä omassa kuplassakaan aina mitään pahaa ole. Toiset avaavat enemmän silmiänsä vasta työelämän alettua ja alkavat opiskelemaan elämää laajemmalti. 

Vierailija
126/194 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulttuuri muuttuu. Ihan vastaavalla tavalla monet ennen normaalit asiat ovat nykyään häpeällisiä.

Ei ole nuorille hyväksi, että he lukevat seksityöstä ja ajautuvat siihen. Elämiä tuhoutuu. Ap

Olen tehnyt seksityötä parikymppisenä. Rahoitin sillä elämäni opiskellessani oikiksessa ja osan sijoitin. Nyt olen tehnyt kymmenkunta vuotta uraa juristina, nettovarallisuutta on n. 400 000 ja perhekin löytyy. Sellainen tuhoutunut elämä minulla. N38

Seksityössä ei ole mitään hävettävää. Mielestäni se pitäisi rinnastaa muihin palveluammatteihin. Minua ei yhtään häiritsisi jos puolisoni olisi entinen seksityöläinen.

Vierailija
127/194 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies ja minua ei yhtään haittaa jos naisella on ollut paljon seksikumppaneita. Päinvastoin. Ainakin tietää mitä haluaa ja on kiinnostunut seksistä. Voisin hyvin avioitua myös entisen seksityöntekijän kanssa. Ei menneisyys ole minulta pois. Seksityö pitäisi laillistaa ja rinnastaa se muihin ammatinharjoittajiin, kuten hierojiin ja kampaamoihin.

Hyvin huomaa naisen kirjoittamaksi.

Vierailija
128/194 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan 90-luvun alussa olleeni noin 16-vuotias ja rakastuneeni saman ikäisen pojan kanssa.

Yhdessä ajettiin polkupyörillä kylätietä pitkin uimaan ja diskoihin.

Parin kuukauden päästä sain kuulla vierailta ihmisiltä olevani h u o r a ja menettäneeni maineeni. Minusta ei myöskään olisi mihinkään ikinä tuon takia.

Opiskelin sittemmin yliopistossa hyvän ammatin ja menestyin työelämässä. Olen myös naimisissa ja minulla on lapsia ja ystäviä.

Tottahan se tietysti on, että isovanhempani kirjoittivat pelkkiä kirjeitä ennen kihlausta.

No toi on sun kokemus. Mä muistan ahdistavana, kun koko suku aina kyseli no onkos sitä poikaystävää löytynyt. Tuli jo hyvin nuorena paineita että on epänormaali jos ei jo seurustele. Riparin jälkeen melkein kaikki kaverit jo seurusteli.

Ei ne hutsu syytteet tule tyhjästä. Taisi olla useampi mies kierrossa.

Vierailija
129/194 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Olen itse syntynyt 80-luvun lopussa ja uskallan väittää että kasarivuosina syntyneet ovat kaikista suvaitsevaisimpia ihmisiä tällä hetkel

Olen samanikäinen mies ja 2/10 miehistä jotka olen tavannut on ollut suvaitsevainen. Jos tähän lasketaan mukaan seksuaalivähemmistön edustajat niin silloin 3/10

Vierailija
130/194 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulttuuri muuttuu. Ihan vastaavalla tavalla monet ennen normaalit asiat ovat nykyään häpeällisiä.

Ei ole nuorille hyväksi, että he lukevat seksityöstä ja ajautuvat siihen. Elämiä tuhoutuu. Ap

Olen tehnyt seksityötä parikymppisenä. Rahoitin sillä elämäni opiskellessani oikiksessa ja osan sijoitin. Nyt olen tehnyt kymmenkunta vuotta uraa juristina, nettovarallisuutta on n. 400 000 ja perhekin löytyy. Sellainen tuhoutunut elämä minulla. N38

Seksityössä ei ole mitään hävettävää. Mielestäni se pitäisi rinnastaa muihin palveluammatteihin. Minua ei yhtään häiritsisi jos puolisoni olisi entinen seksityöläinen.

Olen akateemisesti koulutettu ja hyväosainen, eikä yhtään haittaisi, ehkä pitäisin sitä jopa positiivisena

Vierailija
131/194 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä koskee vaan naisia? Miksi naisen tekemänä kaikki tällainen on niin häpeällistä ja kurjaa, mutta miehet voi edelleen keppi ojossa tehdä mitä tahansa - ja päinvastoin jopa hurrataan mitä enemmän keppiään käyttää.

Samaa mieltä. Olen mies, jolla on ollut lukuisia seksikumppaneita, myös maksullisia. En moralisoi naisia lainkaan, en myöskään seksityöläisiä. Minusta se on palveluammatti siinä missä muutkin ja pitäisi laillistaa, bordellit myös.

Vierailija
132/194 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska häpeämisestä ei seurannut mitään hyvää. Samat asiat olivat olemassa mutta vain pimentoon painettuina.

Kun asioista poistetaan häpeä, niistä voidaan myös puhua ja ilmiöt tunnistaa.

Häpeä nimenomaan on se mikä pitää meidät ihmisinä eli moraali. Täysin moraaliton ihminen ei häpeä mitään.

Häpeän pitää perustus siihen että itse ymmärrät tehneesi jotain väärää, ei siihen että muut niin sinun väittävät tekevän.

miksi sen pitää perustua siihen? on ihmisiä jotka ei kykene häpeämään ja heidän toiminta tuomitaan ja paheksutaan.

Jos ihminen ei kykene häpeämään silloin kun kuuluisi niin hänellä on ongelmia.

Häpeä on täysin kulttuurisidonnaista.

Vierailija
133/194 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaistun. Deittaillessa olen toivonut etteivät aiemmat suhteet tule puheeksi, koska olen tuntenut häpeää siitä, miten vähän kumppaneita mulla on ollut (oikeastaan ei voida edes puhua monikossa). Vaikka tämä on ollut täysin oma valintani, silti tulee tunne että leimautuu jonkinlaiseksi friikiksi asian takia.

Oikeasti? Minä miehenä juuri tykkään siitä, että naisella on ollut mahdollisimman vähän seksikumppaneita. Mieluummin olisi neit

Kokemuksesta voin sanoa, että mielummin olen naisen kanssa, joka on jo neitsyytensä menettänyt,.

Vierailija
134/194 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies ja minua ei yhtään haittaa jos naisella on ollut paljon seksikumppaneita. Päinvastoin. Ainakin tietää mitä haluaa ja on kiinnostunut seksistä. Voisin hyvin avioitua myös entisen seksityöntekijän kanssa. Ei menneisyys ole minulta pois. Seksityö pitäisi laillistaa ja rinnastaa se muihin ammatinharjoittajiin, kuten hierojiin ja kampaamoihin.

Ei muuten ole. Ihan mies olen, naimisissa ensimmäisen vaimon kanssa ja lapset ovat jo aikuisia, eli olen ehtinyt saada perspektiiviä elämään.

Vierailija
135/194 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läskiys. Ihminen on luotu liikkumaan, eikä tuommoiseksi rasvakasa mutantiksi, mitä maailma nykyään täynnä. Läskit on iljettäviä, ällöttäviä, rumia, heikkoja ja erittäin häpeällisiä olentoja. Virtahepoja. En ymmärtä, miten heitä itseään ei hävetä..

Lihavuus on ennenmuinoin ollut jopa tavoiteltavaa, vaurauden merkki.

t. hoikka

Vierailija
136/194 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen aihe on sossutukien vastaanottamisen häpeäminen. 

Ei varmaan kukaan sano,  että pitäisi palata entiseen, missä jonkun lautakunnan edessä piti valittaa, että ei ole lapsille leipää ja maitoa, mutta pointtinsa on siinäkin, että liian helppoakaan ei ole aina hyvä olla. Eikä se oikeastaan olekaan nykyään kun sata liitettä pitää kähertää jne. mutta kyllä yleinen ilmapiiri oli ihan erilainen vuosikymmeniä sitten 

Toisaalta siihen vaikuttaa varmaan se, että sosiaalituki oli kai lähinnä toimeentulotuen tapainen tuki vain työttömille ja oikeastaan köyhille.

Tämän takia tavallisilla palkansaajilla ei ollut edes tietoa niistä, eikä oikein kiinnostustakaan. Ja tosiaan ennen varmaan olikin noin, että jos sait palkkaa, et saanut mitään tukiakaan.  Jutut tukisummista pyöri vain niissä piireissä, missä niitä käytettiin. Päihdeporukat tai pitkäaikaistyöttömät. 

Toisaalta, koska a samat tuet kuuluu kaikille samassa tilanteissa oleville, ei niitä saa pimittääkään kansalaisilta ja se että joka tukea varten pitöisi olla joku nöyryyryssessio tai henkilökihtainen tapaaminen, veisi ihan turhia resursseja.

Olisi kiva tietää miten ennen oli ihan suoraan rahallisessa määrässä ero esim. pienipalkkaisilla ja työttömillä? Joka tapauksessa astuminen sosiaalitoimistoon olisi ollut monelle kauhistus, ellei ihan nollilla, joten siksi ei niistä niin paljon puhuttu. 

Vierailija
137/194 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs nainen on juuri perustanut yrityksen. Ihmetyttää vähän, kun hän huutaa somessa, kuinka mielisairas ja traumatisoitunut hän on.

Vierailija
138/194 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen häpeällistä naisille? Mites ennen häpeälliset asiat miehille? Onko niitä edes? Niinpä.

Vierailija
139/194 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä vaan, että h*orat ihan julkisesti kertovat mitä ovat, niin kukaan ei erehdy luulemaan niitä muuksi.

Olisiko sittenkin häpeällisempää olla se (yleensä) mies, joka omalla toiminnallaan tekee h*orasta h*oran? Jospa nämäkin tyypit kasvattaisivat jokainen selkärangan ja kertoisivat julkisesti mitä ovat.

Kuvittelepa iltapäivälehtiin ja vaikkapa yleen glorifioivia julistuksia miehistä maksamassa seksistä voimaantumisen nimissä! Minun keho, minun rahat, minun valinta!

Näetkö sen? Minä jotenkin en..

Lehdissä on ollut paljon juttuja seksistä maksavista miehistä ja siitä kuinka heillä on oikeus siihen vaikka olisivat parisuhteessa.

Vierailija
140/194 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten ole. Ihan mies olen, naimisissa ensimmäisen vaimon kanssa ja lapset ovat jo aikuisia, eli olen ehtinyt saada perspektiiviä elämään.

Mutta et edelleenkään tiedä miten mies kirjoittaa ja perustelee asioita. nostit perheen esille. tyypillistä naiselta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan