Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikenlaista ennen häpeällistä normalisoidaan?

Vierailija
15.03.2024 |

Sadan miehen bodycount, seksityö ja niin edelleen. Lista on pitkä.

Kertoisiko joku, mitä on tapahtunut ja miten tämä on mahdollista?

Kommentit (194)

Vierailija
101/194 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Historian ja tieteen valossa näyttää siltä että asiat ennemminkin palautetaan siihen alkuperäiseen neutraaliin suhtautumiseen, kun ne on ensin vain muutama sata vuotta sitten muutettu sosiaalisesti häpeällisiksi patriarkaatin kontrollointihalujen toimesta. Nykyään on myös parempi ymmärrys siitä että ihmisiä on erilaisia, eikä asioita tarvitse vastustaa jos siitä ei ole mitään haittaa kenellekään tai millekään.

Vierailija
102/194 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua nuorehkona naisena ahdistaa niin päin, että oletetaan, ainakin mediassa että kaikilla "hyvillä" naisilla pitää olla 100 bodycount. Että olet vähän nolo jos olet maannut alle 20 tyypin kanssa ja supernolo jos olet neitsyt. Tiedän, että tämä on ollut aina ihan toisinpäin. Mutta nyt koronan jälkeen "kaikki" mediat toitottaa, että nainen voimaantuu kaikkea naimalla.

Ei toitota. Se, että sinä luet jotain klikkijuttuja ja kuvittelet niiden olevan vaatimuksia sinua kohtaan, on ihan oman pääsi tuotosta. Nykyään nuoret nimenomaa ovat avarakatseisia toisiaan kohtaan ja hyväksyvät ihan eri tavalla erilaisuutta kuin mitä yksikään sukupolvi aiemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/194 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Historian ja tieteen valossa näyttää siltä että asiat ennemminkin palautetaan siihen alkuperäiseen neutraaliin suhtautumiseen, kun ne on ensin vain muutama sata vuotta sitten muutettu sosiaalisesti häpeällisiksi patriarkaatin kontrollointihalujen toimesta. Nykyään on myös parempi ymmärrys siitä että ihmisiä on erilaisia, eikä asioita tarvitse vastustaa jos siitä ei ole mitään haittaa kenellekään tai millekään.

Hyvä vastaus. Haimme jo vapautta 60-luvulta lähtien mutta 90-00-lukujen taitteessa on alkanut uusi vahva kipuilujakso jonka lopussa nyt seisomme. Vapautta lisää taas ja nyt olemme taaskin paljon viisampia ihmisiä. Myös maailma on uudistuneempi mutta vanhoista asioista kannattaa ammentaa viisautta sekä säilyttää kaikkea hyvää. Hyvässä ei asu mitään pahaa. Jokainen olkoon täysin omanlaisensa ihminen ja ilmentäköön itseänsä täysin omalla uniikilla tyylillänsä. Yksilöllisyys saa näkyä kaikessa omassa elämässä sekä luovuudessa ja sanoittaminen on osa tätä koko luovuutta. Opettaminen on myös monipuolisempaa ja sanoittaminenkin on otettava siinä aina huomioon sillä on myös opetusta jonka on oltava täysin neutraalia sekä selkeääkin vielä. On asioita jotka täytyy kertoa hyvin havainnollistavalla tavalla mahdollisimman yksinkertaisesti jotta ne tulevat ymmärretyiksi täysin oikein.

Vierailija
104/194 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Huomattiin, että kun mennään historiassa taaksepäin, asenteet ja arvot eivät olleetkaan aina samat. Kriittinen tulkinta tästä aiheesta on kielentutkija F. Nietzschen pioneerihavainto.

Ranskassa tunnetaan käsite l'archéologie du savoir.

Vierailija
105/194 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua nuorehkona naisena ahdistaa niin päin, että oletetaan, ainakin mediassa että kaikilla "hyvillä" naisilla pitää olla 100 bodycount. Että olet vähän nolo jos olet maannut alle 20 tyypin kanssa ja supernolo jos olet neitsyt. Tiedän, että tämä on ollut aina ihan toisinpäin. Mutta nyt koronan jälkeen "kaikki" mediat toitottaa, että nainen voimaantuu kaikkea naimalla.

Ei toitota. Se, että sinä luet jotain klikkijuttuja ja kuvittelet niiden olevan vaatimuksia sinua kohtaan, on ihan oman pääsi tuotosta. Nykyään nuoret nimenomaa ovat avarakatseisia toisiaan kohtaan ja hyväksyvät ihan eri tavalla erilaisuutta kuin mitä yksikään sukupolvi aiemmin.

Ei pidä paikkaansa. Olen itse syntynyt 80-luvun lopussa ja uskallan väittää että kasarivuosina syntyneet ovat kaikista suvaitsevaisimpia ihmisiä tällä hetkellä koko väestöstä Suomessa. Seuraavana ovat 70- ja 90- luvuilla syntyneet. Se on kyllä totta että nykyiset teini-ikäiset sekä heitä hieman vanhemmat ovat jo taas suvaitsevaiempia ja heillä on samaa työtä meneillään jota minunkin ikäluokkani on joutunut tekemään. Se kasvattaa kyllä mutta ei ole aina helppoa.

Vierailija
106/194 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä koskee vaan naisia? Miksi naisen tekemänä kaikki tällainen on niin häpeällistä ja kurjaa, mutta miehet voi edelleen keppi ojossa tehdä mitä tahansa - ja päinvastoin jopa hurrataan mitä enemmän keppiään käyttää.

Sellaista valikoivaa moraalia.

Vierailija
107/194 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen. 

Vierailija
108/194 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä suurempi tarve jotain asiaa on normalisoida, sitä enemmän kuuluisi hälytyskellojen soida.

Vierailija
109/194 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopun ajan merkkejä  ,kuten Jeesus Kristus on  Raamatun sivuilla ilmoittanut.

Kai tiedät, että lopunajan merkit ovat positiivisia tapahtumia, eivät suinkaan negatiivisia. Nukkuva ei niitä edes huomaa.

Häpeä on nukahtamista.

Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.

Valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä.

Vierailija
110/194 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja minua ei yhtään haittaa jos naisella on ollut paljon seksikumppaneita. Päinvastoin. Ainakin tietää mitä haluaa ja on kiinnostunut seksistä. Voisin hyvin avioitua myös entisen seksityöntekijän kanssa. Ei menneisyys ole minulta pois. Seksityö pitäisi laillistaa ja rinnastaa se muihin ammatinharjoittajiin, kuten hierojiin ja kampaamoihin.

Vierailija
111/194 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä suurempi tarve jotain asiaa on normalisoida, sitä enemmän kuuluisi hälytyskellojen soida.

Tämäkin on totta mutta mihin suuntaan niiden hälytyskellojen tulisi nyt sitten soida, ottakaa sekin huomioon. Aina ei kuitenkaan kannattaisi päästää niitä asioita sinne äärirajoille sillä silloin tarve muutokseen on jo suurimmillaan. Rohkeat ihmiset tekevät asioita ja valitettavasti joillain sitä resilienssiä sitten löytyy, kannattaa arvostaa myös heitä vaikka itse ei olisikaan samanlainen. Kaikki eivät ole ehdottomia ihmisiä tai kielteisiä ihmisiä jotka vain arvostelevat toisia kaikkialla mahdollisesti tekemättä itse koskaan yhtään mitään millekään asioille.

Vierailija
112/194 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies ja minua ei yhtään haittaa jos naisella on ollut paljon seksikumppaneita. Päinvastoin. Ainakin tietää mitä haluaa ja on kiinnostunut seksistä. Voisin hyvin avioitua myös entisen seksityöntekijän kanssa. Ei menneisyys ole minulta pois. Seksityö pitäisi laillistaa ja rinnastaa se muihin ammatinharjoittajiin, kuten hierojiin ja kampaamoihin.

Kaiken ei tarvitse olla vain seksityötä, seuralaisiakin löytyisi Suomesta sillä monet laadukkaat keskustelutaitoiset naiset varsinkin ovat sinkkuja ihan omasta vapaasta tahdosta.

Vierailija
113/194 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin se vaan on, monet ennen normaalit asiat ovat nyt häpeällisiä. +

Näin se vain on! Vielä 1980-luvulla kokeneemmat miehet saattoivat opastaa nuoria rakkauden valtakunnan saloihin mutta nykyään tuokin perinne on tekemällä tehty häpeälliseksi.

Vierailija
114/194 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se vaan on, monet ennen normaalit asiat ovat nyt häpeällisiä. +

Näin se vain on! Vielä 1980-luvulla kokeneemmat miehet saattoivat opastaa nuoria rakkauden valtakunnan saloihin mutta nykyään tuokin perinne on tekemällä tehty häpeälliseksi.o

P e r s k u t a r a l l a a . . .

Vierailija
115/194 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaistun. Deittaillessa olen toivonut etteivät aiemmat suhteet tule puheeksi, koska olen tuntenut häpeää siitä, miten vähän kumppaneita mulla on ollut (oikeastaan ei voida edes puhua monikossa). Vaikka tämä on ollut täysin oma valintani, silti tulee tunne että leimautuu jonkinlaiseksi friikiksi asian takia.

Oikeasti? Minä miehenä juuri tykkään siitä, että naisella on ollut mahdollisimman vähän seksikumppaneita. Mieluummin olisi neit

Kyllä, ihan oikeasti. Säkin jos päädyt kokemattoman naisen kanssa sänkyyn, luultavasti alat turhautuneena pyörittelemään silmiäsi kun ei se osaakaan kaikkia temppuja ja saattaa jännittää. Musta tuntuu että nykyään halutaan ennemmin valmis paketti, mahdollisimman paljon kokemusta että osaa heti ensimmäisellä kerralla tehdä sängyssä täydellisen suorituksen.

Vierailija
116/194 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan 90-luvun alussa olleeni noin 16-vuotias ja rakastuneeni saman ikäisen pojan kanssa.

Yhdessä ajettiin polkupyörillä kylätietä pitkin uimaan ja diskoihin.

Parin kuukauden päästä sain kuulla vierailta ihmisiltä olevani h u o r a ja menettäneeni maineeni. Minusta ei myöskään olisi mihinkään ikinä tuon takia.

Opiskelin sittemmin yliopistossa hyvän ammatin ja menestyin työelämässä. Olen myös naimisissa ja minulla on lapsia ja ystäviä.

Tottahan se tietysti on, että isovanhempani kirjoittivat pelkkiä kirjeitä ennen kihlausta.

Vierailija
117/194 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan 90-luvun alussa olleeni noin 16-vuotias ja rakastuneeni saman ikäisen pojan kanssa.

Parin kuukauden päästä sain kuulla vierailta ihmisiltä olevani h u o r a ja menettäneeni maineeni. Minusta ei myöskään olisi mihinkään ikinä tuon takia.

Opiskelin sittemmin yliopistossa hyvän ammatin ja menestyin työelämässä. Olen myös naimisissa ja minulla on lapsia ja ystäviä.

Tottahan se tietysti on, että isovanhempani kirjoittivat pelkkiä kirjeitä ennen kihlausta.

No toi on sun kokemus. Mä muistan ahdistavana, kun koko suku aina kyseli no onkos sitä poikaystävää löytynyt. Tuli jo hyvin nuorena paineita että on epänormaali jos ei jo seurustele. Riparin jälkeen melkein kaikki kaverit jo seurusteli.

Vierailija
118/194 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viher-vasemmistolaista agendaa eduskunnassa, kunnallispolitiikassa sekä EU:ssa jne. Ne pitäisi saada kaikkialta syrjään.

Vierailija
119/194 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No toi on sun kokemus. Mä muistan ahdistavana, kun koko suku aina kyseli no onkos sitä poikaystävää löytynyt. Tuli jo hyvin nuorena paineita että on epänormaali jos ei jo seurustele. Riparin jälkeen melkein kaikki kaverit jo seurusteli.

Niin kyllähän ne kyseli joo, mut ei olis oikeasti saanut viettää aikaa silti kenenkään pojan kanssa. Jotain viestejä olis kai pitänyt lähettää, kunnes menee naimisiin. Muuten olet h u o r a.

Vierailija
120/194 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksityötä on ollut aina, ja seksin ostajia. Miksi seksin ostaminen puuttuu listaltasi?5

Luultavasti siksi, että se on edelleenkin häpeällistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi