Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko juoda kupin kahvia ennen kolesterolimittausta?

Vierailija
15.03.2024 |

Minulla on lähete valmiina ja tänään olisi hyvä päivä käydä mittaamassa. Mutta join vahingossa juuri kupin kahvia.Voikohan näytteessä käydä silti?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt viimeksi eilen illalla klo 21.30 aikoihin...

ap

Vierailija
2/19 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan saanut ohjeet kokeeseen lähettävältä tasolta. 

Vierailija
4/19 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi.

Vierailija
5/19 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, kuvittelet varmaan asuvasi maassa jossa oikeasti saisi tuollaisia neuvoja🤣

Vierailija
6/19 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Tai voi, mutta sitten ne arvot on varmuudella päin honkia ja saat niistä huudot.

Eli mene täysin syömättä ja juomatta.

Vierailija
7/19 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, kuvittelet varmaan asuvasi maassa jossa oikeasti saisi tuollaisia neuvoja🤣

Niin, kolestroli otetaan paasto verikokeesta, ja silloin kyllä lääkäri/hoitaja/ mainitsee sen ettei 12 tuntiin saa syödä eikä juoda. Ja jos ihmisellä on pokkaa, eikä vaan oleta asioita, niin voi myös itsekkin kysyä. En tiedä että missä maassa itse asut, mutta minä olen aina saanut neuvot kaikkeen terveyshuolto käynteihin. 

Vierailija
8/19 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö-höpö! Miten Suomi tulee näin jälkijunassa!?

Kolesterolimittaukseen ei tarvita minkäänlaista paastoa, kuten ei juuri mihinkään verikokeeseen. Poikkeuksena jotkut harvinaiset ja paastoverensokeri.

Aikanaan, joskus 15 v. sitten menin täällä asuinmaassani labraan laajoihin verikokeisiin ja olin paastonnut ja mainitessani siitä labrahoitajalle hän kysyi, että miksi ihmeessä? Ei verikokeisiin tarvita paastoa, ei ole tarvittu aikoihin (siis jo silloin 15 v. sitten). Päinvastoin, sanoi lääkäri, sillä ilman paastoa mittaukset kertovat todellisen tilanteen, sen, miten päivittäin elät, juot ja syöt.

Vierailija
9/19 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi. Tai voi, mutta sitten ne arvot on varmuudella päin honkia ja saat niistä huudot.

Kävin just testeissä ja kysyin hoitajalta etukäteen ohjeita, ne kun on muuttuneet. Kuulemma ei enää tarvitse olla syömättä ja juomatta ennen testejä?? Söin sitten aamiaisen kahvin kanssa tuntia ennen. 

Vierailija
10/19 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hoitaja antaa ohjeet lähetteen antaessaan, labran vastaanottoaikoja antava mainitsee nää 12 h tms.   Viimeksi joulun alla tilasin netissä,  ajanvarausvahvistuksessa oli ohjeet, en muista miten tarkkaan ne oli yksilöity juuri mun kokeille mutta kuitenkin ne 12 h syömättä ja virtsakokeessa voi hakea näyteastian jne

Minulle hoitaja sanonut, vesitilkan kanssa voi ottaa välttämättömät lääkkeet aamulla, esim verenpainelääkkeen.

Vierailija
11/19 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin just testeissä ja kysyin hoitajalta etukäteen ohjeita, ne kun on muuttuneet. Kuulemma ei enää tarvitse olla syömättä ja juomatta ennen testejä?? Söin sitten aamiaisen kahvin kanssa tuntia ennen. 

Kait se riippuu mitä niistä näytteistä tutkitaan.  Esim paastosokeria ei voi ottaa jos tunti sitten on syönyt.

Vierailija
12/19 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et. Kolesteroli kuuluu paastoarvoihin joten kokeeseen pitää mennä ravinnotta.

Vierailija
13/19 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkin päiväähän labrassa juoksee ih.isiä pikalähetteidenkin kanssa.   Eihän se syömättömyys jossain tulehdusarvossa vaikuta.

Kyllä kuitenkin kun kerran vuodessa käyn laajemmassa labratutkimuksessa, se syömättömyys on ohjeena.   Aina kysyy näytteen ottajakin, koska olet syönyt viimeksi.  

Vierailija
14/19 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää vuosiin ole tarvinnut olla syömättä ennen kolesterolikoetta!!

Vierailija
15/19 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko edellisenä yöllä olla sillä lailla?

Vierailija
16/19 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolesterolimittaukseen ei tarvita minkäänlaista paastoa, kuten ei juuri mihinkään verikokeeseen. Poikkeuksena jotkut harvinaiset ja paastoverensokeri.

Aikanaan, joskus 15 v. sitten menin täällä asuinmaassani labraan laajoihin verikokeisiin ja olin paastonnut ja mainitessani siitä labrahoitajalle hän kysyi, että miksi ihmeessä? Ei verikokeisiin tarvita paastoa, ei ole tarvittu aikoihin (siis jo silloin 15 v. sitten). Päinvastoin, sanoi lääkäri, sillä ilman paastoa mittaukset kertovat todellisen tilanteen, sen, miten päivittäin elät, juot ja syöt.

Höpsistä töppöseen itsellesi.

Kävin ennen joulua kolesterolimittauksissa ja ohjeena oli 10-12 tunnin paasto. Vettä sai juoda aamulla ennen mittausta.

Reumanseuranta verikokeissa ei tarvitse paastota ja verikokeet voi ottaa mihin aikaan päivästä tahansa. Jos samaan aikaan reumaseurannan kanssa otetaaan kolesteroli pitää tottakai paastota se 10-12 tuntia.

Paastoverensokeri mittauksessa tottakai pitää paastota se 10-12 tuntia, vettä voi juoda aamulla.

Kilpirauhaskokeet tehdään tiettyinä aikoina aamusta, eikä ennen kokeita saa ottaa kilpirauslääkettä jos se on käytössä.

Verikoelähetteen antaja pääsääntöisesti kertoo miten pitää toimia ennen verikokeita.

Vierailija
17/19 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulla on lähete valmiina ja tänään olisi hyvä päivä käydä mittaamassa"

Vaikka olisi lähete valmiina pitää kai se aika varata ennalta.

Harvaan paikkaan voi noin vain kävellä sisään. Paitsi että meillä on kyllä siihenkin mahdollisuus yhdessä paikassa aamupäivisin, sinne ei kyllä voi mennä yksityislääkärin lähetteellä. Lähete pitää olla julkiselta puolelta. Eikä itsemaksavanakaan voi sinne mennä.

Vierailija
19/19 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsistä töppöseen itsellesi.

Kävin ennen joulua kolesterolimittauksissa ja ohjeena oli 10-12 tunnin paasto. Vettä sai juoda aamulla ennen mittausta.

LReumanseuranta verikokeissa ei tarvitse paastota ja verikokeet voi ottaa mihin a

Kuten sanoin, Suomi tulee pahasti jälkijunassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme