Tilillä 12.25€ ja tuet tulee vähän yli 2 viikon päästä, kaapissa 4 tomaattimurskaa, 2 tonnikalaa, 1 maito, 6 nuudelia, miten parjata lopukuu
Tilillä 12.25€ ja tuet tulee vähän yli 2 viikon päästä, kaapissa 4 tomaattimurskaa, 2 tonnikalaa, 1 maito, 6 nuudelia, miten parjata lopukuu?
Kommentit (55)
Ja taas sama laulu. Et sitten hakeutunut siihen edunvalvontaan.
Trollin tietää siitä että se ei tiedä miten tuet monikossa tulee. Oikeasti useita tukia saavat, eikö ne tule vähän eri päivinä?
Mulla tilillä 1400€ kun ostin osakkeita maanantaina yli 6000:lla eurolla. Huomenna tulee palkka jossa pikku bonus netto 7800 euroa. Eli juu tasan ei käy onnenlahjat vai miten se meni.....mutta käyn töissä ja olen käynyt käytännössä ilman taukoja vuodesta 1995 eteenpäin.
Näille loisille ei mikään riitä. Tukia tulee ovista ja ikkunoista ja lisää pitäisi saada
Jankkari se vaan jaksaa jankata. Joka ikinen kuukausi. Jos oikeasti olisi rahatilanne näin osaisit kyllä jo varautua ja hankkia halpaa kotivaraa sen sijaan että itket palstalla aina tätä samaa asiaa.
Vierailija kirjoitti:
pyydä kunnalta täydentävää toimeentulotukea (huomenna perjantai, kannattaa soittaa ja pyytää akuuttia päätöstä, jos mahdollista). myös diakonialta voi saada apua (vaikkei edes kuuluisi kirkkoon). Torin kautta voi yrittää myydä jotain myös.
pullot ja tölkit talteen tienvarsilta myös
Kokeile mennä moskeijaan pyytämään apua. Muslimit on sosiaalisempia kuin perus suomalaiset ja auttavat kyllä. Samalla voit kääntyä islamiin.
10 pkt kaurahiutaleita, puuroa aamulla, päivällä ja illalla. Juomaksi vettä. Jos et itse muuta keksi. Seuraavana kuukautena parempi budjetin suunnittelu.
Vierailija kirjoitti:
pyydä kunnalta täydentävää toimeentulotukea (huomenna perjantai, kannattaa soittaa ja pyytää akuuttia päätöstä, jos mahdollista). myös diakonialta voi saada apua (vaikkei edes kuuluisi kirkkoon). Torin kautta voi yrittää myydä jotain myös.
Pyysin jo sossusta täydentävää tukea mutta heidän mielestä olen itse tuhlannut rahani niin en saanut mitään.....
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyysin jo sossusta täydentävää tukea mutta heidän mielestä olen itse tuhlannut rahani niin en saanut mitään.....
ap
Mo mihin rahasi sitten katosivat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Hakeudutko tässä kuussa siihen edunvalvontaan vai aloitatko taas uuden ketjun samasta aiheesta kuukauden päästä?
Ota kaalinkerä, reilu 2e. Pussi porkkanoita 1,49e.
kaali hienoksi suikaleeksi, tulee tolkuton määrä. Säilyy salaattiraasteena päiväkausia. Sekaan voi laittaa porkkanaraastetta. Jos tarjouksessa hävikkituotteena jauhelihaa, broileria tai nakkeja, tee kaalipataa ne höysteenä. Kanamunakenno 10 munaa, alle 3 e. Yksi päivässä, saat hyvänlaatuisia proteiinia joka päivä. Perunat ja sipuli paistettuna pannulla, hyvää. Ota haasteena. Niin tein itse samassa tilanteessa. Toivon, ettei ahdinkosi kestä vuosikausia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Hakeudutko tässä kuussa siihen edunvalvontaan vai aloitatko taas uuden ketjun samasta aiheesta kuukauden päästä?
Lyön vetoa että aloittaa ensi kuussa samasta aiheesta ketjun.
Mulla oli aikalailla sama tilanne tänään omalla tililläni. Lompsassa oli hieman päälle satku kyllä käteistä. Maksoin sitten itselleni palkan, niin huomenna on onneksi tililläkin rahaa.
Perunoita eurolla, porkkanapussi 1,20€, sipuli pussi 0,80€. Jauhopussi 1.50€, kuivahiivapaketti 2€ (sämpylöihin). Kananmunia paketti 2€ ja lopulla edullista jauhelihaa tai papuja jos maha kestää. Tiukkaa tekee, mutta noilla lisättynä siihen mitä sulla jo on, saa sävellettyä monenlaisia ruokia. Mutta pieniä annoksia saa syödä ja hyvä olisi jos saisit leipäjonosta jotain lisäksi.
Osta vaikka: soijarouhe ~3€, kananmunia ~2€, maito ~1€, ruokakerma 0,5€ ja makaronia ~0,4€ 400g /~ 1,6€ 4ps ja kaurahiutaleita ~1€. (~9€) Ehkä hiiva jos kaapista löytyy jauhoja (sämpylöitä.) Hinnat s-ketjun hintoja, jos rahaa jää, yritä saada ostettua hevihävikkilaatikko (2€) tuotteista riippuen kasviksia ruokiin/hedelmiä aterioiden rinnalle tai voi saada tehtyä kasvissosekeiton.
Tonnikalapasta (tonnikala, makaroni, tomaattimurska, ruokakerma, mausteet)
soijarouhemakaronilaatikko (soijaroure, makaroni, kananmuna, maito, mausteet)
nuudelit soijarouheella. Maistuvat ihan hyviltä etenkin jos on mama-nuudeleita.
Munakas ja ehkä kasvissosekeitto
väli-, ilta- ja aamupalat: puuroa/sämpylää
Selvitä, jaetaanko teillä päin koulujen ylijäämäruokaa ilmaiseksi. Meidän kaupungissa sitä jaetaan muutamassa koulussa joka päivä, jos vaan on jäänyt yli. Muuten kehottaisin ostamaan kuivattuja herneitä hernekeittoa varten sekä jauhoja, öljyä ja hiivaa, jotta voit leipoa leipää tai sämpylöitä. Kannattaa ehkä ostaa myös halvin paketti kaurahiutaleita. Jää vielä rahaa johonkin halpismargariiniin, jos ei ole mitään leivän päälle.
Jos syöt kilon tonnikalaa päivässä niin kahdella tonnikalalla pysyt helposti hengissä pari vuotta.