Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkyvyttömyyseläke kuinka vaikea päästä?

Vierailija
14.03.2024 |

Fyysisellä vaivalla kai lähes mahdotonta?

Kuntoutusta kuntoutuksen päälle....

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
22/34 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset kysyy nykyään noin oudossa järjestyksessä? "Kuittia haluatko?" Sekin voisi olla: "haluatko kuitin?" Aloitus olisi voinut olla parempi näin: "Kuinka vaikeaa on päästä työkyvyttömyyseläkkeelle?"

Tai kaikista ärsyttävintä. Kuitti. Ko?kö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seitsemän vuotta olen kohta osaeläkkeellä ollut, ei pääse täydelle niin millään.

Miksi pääsit?

Mitä töitä teet vai miten tulet toimeen?

Vierailija
24/34 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikea päästä tarvii useita eri lääkäreiden lausuntoja,työterv,erikoislääkärin sairauteen perehtyneen,psykiatrin ja lisäksi fysio ja toimintaterapeutin kartoituksia, joissa kerrotaan sairauden vaikeudet ja haitat arkielämään.silti voidaan hylätä ja jättää kotiin sairaana selviytyyn. 

kannattaa vaan yrittää silti eläkkeelle ja osa aika eläkettä hakea, jos työkykyä ei ole ,uusia hakemuksia ja sitten valitus jonnekkin vakuutusoikeuteen,ettei sairauden takia selviydy edes omasta arjesta.kirjallinen selvitys  että ei onnistu kotityöt kunnolla jne. siis pelkkää säästöä yritetaan vaikka henkilö silminnähden täysin sairas ja jopa kävelykyvytön.

Vierailija
25/34 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempana (yli 55v) oikeasti työkyvyttömänä liki mahdotonta. Nuorempana päävikaisena selvästi helpompaa. Lukutaidottomana maahanmuuttajana helpointa.

Niin ja ketkäs ne pääsee eläkkeelle 18-vuotispäivänä. Siis suomalaiset.

Vierailija
26/34 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaikeaa jos on OIKEASTI sairas eikä mikään "uupumus" joka on muotia kuten ennen oli synnytyksen jälkeinen masennus 😂, mitähän seuraavaksi keksitään, ai niin nythän kaikki keski-ikäiset hakee ADHD-diagnoosia 😁. Oikeasti kun on sairas niin tietysti pääsee  sairauseläkkeelle. 

Sulla on varmasti faktaa väitteesi tueksi? Suututtaa sun väitteesi!

T: monta kertaa tk-eläkettä hakenut, useamman lääkärin työkyvyttömäksi todennut monisairas, jonka työeläkeyhtiö on joka hakemuksen hylättyään "ihmeparantanut". Kuntoutukseen en kelpaa, hakemus kolmesti hylätty, syy: liian sairas.

Vierailija
27/34 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein eka hakemus hylätään ja vasta kun tapellut vuosia ,niin saatetaan hyväksyä.tunnen ihmisen joka tappeli röntgenkuvissa olevasta vakavasta sairaudesta 7 vuotta ja sitten vasta pääsi eläkkeelle vaikka heti selvä vakava sairaus joka ei parane. vaikeaa on. tarvii joskus lakimiehen apuakin. jos on varaa niin lakimies voi ehkä auttaa myös.

moni ei pääse kuntoutukseen, kela hylkää jos liian sairas sinne meneen. silti eläkettä ei hyväksytä.osa taas jatkuvassa kuntoutuskierteessä.tähän menee rahaa enemmän, kun saisi edes sitä eläkettä.vaikea ymmärtää lausunto ja kuntoutusrumbaa, kun sairaus pysyvä. maksaa enemmän kuin minieläke.säästyis rahaa yhteiskunnalta, kun eläke myönnettäisiin terveenpänä.menis terveudenhoitoon vähemmän rahaa.

Vierailija
28/34 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä "pääsin" seuraavilla diagnooseilla:

Epävakaa persoonallisuushäiriö

Skitsotyyppinen häiriö

Hoitoresistentti sekamuotoinen masennus

Autismikirjon häiriö

Paniikki- ja ahdistuneisuushäiriö

+ syömishäiriöpiirteisyyttä, antisosiaalisen persoonallisuuden piirteitä, PTSD-oireilua

Kuvittelin elämäni kolmekymppisenä ihan toisenlaiseksi. Halusin olla tähän ikään mennessä korkeakoulutettu, kahden lapsen äiti ja hyväpalkkaisessa työssä pääkaupunkiseudulla. Vaan toisin kävi.

Vierailija
29/34 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen niin sairas, että en voi lähteä mihinkään kuntoutukseen. Saan silti kuntoutustukea, mutta en eläkettä. Enkä saa edes vammaistukea, kun en muka ole riittävän huonokuntoinen. 

Vierailija
30/34 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaikeaa jos on OIKEASTI sairas eikä mikään "uupumus" joka on muotia kuten ennen oli synnytyksen jälkeinen masennus 😂, mitähän seuraavaksi keksitään, ai niin nythän kaikki keski-ikäiset hakee ADHD-diagnoosia 😁. Oikeasti kun on sairas niin tietysti pääsee  sairauseläkkeelle. 

taidat olla hyvinkin yksinkertainen...

Vierailija
31/34 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen niin sairas, että en voi lähteä mihinkään kuntoutukseen. Saan silti kuntoutustukea, mutta en eläkettä. Enkä saa edes vammaistukea, kun en muka ole riittävän huonokuntoinen. 

Kuntoutustuki on määräaikainen työkyvyttömyyseläke.

Vierailija
32/34 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä pääsin viidessä vuodessa. Muutamia mielenterveysdiagnooseja ja fyysisiä sairauksia.

Vierailija
33/34 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, näinkö meinaat? Itse tunnen ihan oikeasti sairaan, jolla oli useampikin ihan oikea diagnoosi. Söi vahvoja särkylääkkeitä hermosärkyihin (leikkauksista johtuen, mm.kolmoishermosärky) ja hyvä kun liikkumaan pääsi. Lisäksi muutama krooninen sairaus päälle. Lääkäräiden mielestä oli työkyvytön, teki siis fyysistä työtä. Tai paremminkin yritti tehdä.

Kelan lääkärin mielestä täysin työkykyinen. Eli ei päässyt työkyvyttömyyseläkkeelle.

Vierailija
34/34 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa aivovammaisia ihmisiä Suomessa jotka eivät ole päässeet työkyvyttömyyseläkkeelle, revi siitä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme