Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko odottaisit? Kun ostaja somessa ei vastaa ja siirrät kaupat seuraavalle jonossa

Vierailija
14.03.2024 |

Olen myynyt somessa kaikenlaista kodintavaraa ja oppinut varoitusmerkit. Ensimmäinen on se, että kun joku varaa tuotteen, hän ei laita yksityisviestiä vaan itse pitää kysyä, että koska tulee hakemaan.

Toinen varoitusmerkki on tämän jälkeen innottomat, pitkillä vastausviiveillä tulevat viestit. Jonossa on muitakin ostajia, ja ärsyttää odotella tunteja, kun samalla saattaa menettää muita ostajaehdokkaita. 

Kysymys kuuluu: kauanko itse odottaisit vastausta, ennen kuin sanoisit, että tämä tuote menee kyllä nyt seuraavalle jonossa koska sinusta ei kuulunut?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitään on aika mahdoton ainakaan noutaa varaamatta. Järjestättekö te "ensimmäinen joka tulee hakemaan" -tyypit jotain ostajien kilpajuoksuja, jossa osa ostajista tulee turhaan paikalle kun tavara onkin jo mennyt?

Emme tietenkään. Periaate on "nopeat syö hitaat". Eli se, joka ilmoittaa ensimmäisenä tulevansa noutamaan tietyyn aikaan, saa tuotteen. Kukaan muu ei liiku minnekään, koska noudon jälkeen laitetaan yhteisesti tieto, että tuote meni jo. 

Tuossa tapauksessa sinä varaat kyllä sen tuotteen sille, joka on tulossa hakemaan.

Miksi jankkaat, kun et ymmärrä varaamisen ja noutamisen eroa? 

Vierailija
22/28 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa vastata kysymykseesi. Itse möin aikoinaan facen kirpparilla joitakin tuotteita. Lopetin, kun en enää jaksanut sitä kysymysrallia. Kaiken tiedon mielestäni laitoin ilmoitukseen, mutta ihan AINA jotakin kysyttävää löytyi. Ja se av, yv, varaan, ostan... Moni teki oharit.

Sama Huutonetissä; jos kirjoittaa, että vain haku niin kysellään, voinko postittaa.

En tiedä. Mulla meni jossain kohtaa hermo, enkä ole enää laittanut ilmoituksia.

Lainaan itseäni ja sanon vielä sen, että jos laittoi Roskalava-ryhmään niin kyllä hakivat, kun ilmaiseksi sai. Laitoin yleensä haettavaksi oveni ulkopuolelta ja aina hävisivät siitä. Nyt tuohon kadun toiselle puolelle on ilmaantunut kirppari, joka ottaa vastaan lahjoituksia ja myyvät niitä pieneen hintaan. Tulot menevät tämän kunnan asukkaiden hyväntekeväisyyteen. Mieluummin annan sinne ehjiä ja hyviä vaatteita/astioita/käyttötavaraa kuin ahneille Roskalava-saalistajille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitan kaiken tarvittavan tiedon ilmoitukseen. Kirjoitan sinne myös isolla VAIN NOUTO. En vastaa yhteenkään kysymykseen, johon löytyy vastaus ilmoitustekstistä. En myöskään hyväksy varauksia. Aina on tavarat menneet kaupaksi. 

Ja tämä, kuinka vaikeaa on nykyään suomalaisten edes peruskoulun käyneiden lukea ilmoitus ja ymmärtää lukemansa? Kun kysytään asioita, jotka jo ilmoituksessa mainittu, mikä lienee tällaisten äo mahtaa olla...

Ihan sama, mikä on, koska heille ei vastata. Jos ei osaa lukea ilmoitusta, se on voivoi. 

Vierailija
24/28 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitään on aika mahdoton ainakaan noutaa varaamatta. Järjestättekö te "ensimmäinen joka tulee hakemaan" -tyypit jotain ostajien kilpajuoksuja, jossa osa ostajista tulee turhaan paikalle kun tavara onkin jo mennyt?

Ei tietenkään ole mahdotonta. Ensimmäinen viesti, jossa ilmoitetaan noutamishalu, on se johon vastataan heti. Hänen kanssaan sovitaan noutoaika. Jos hän ei tule paikalle, laitetaan viesti seuraavalle noutohaluiselle. Hyvin harvoin tarvitsee edetä kolmanteen ehdokkaaseen asti. 

No siinähän tapauksessa sinä varaat sen tuotteen tuolle ostajalle sovittuun noutoaikaan asti.

Mutta näissä ketjuissa aina jotkut kirjoittavat, että "en varaa mitään koskaan, tavaran saa se joka ensimmäisenä ehtii ovelle".

Niin, eli joku ilmoittaa että voisi 2h päästä hakea ja joku että huomenna tai ylihuomenna. Silloin myydään nopeimmalle. Aika harvoin kai on samaan aikaan saati päivänä ostajia tulossa. 

Vierailija
25/28 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tutuilla ole tarvetta mulle turhalla tuotteella, en ala myymään missään, vaan päätyy joko roskakatoksessa oikeaan astiaan tai jos sitä ei ole, esim. ser-jäte/-romut, vien Sorttiasemalle. Mun oma aika on sen verran arvokasta, etten ala jonkun randomostajan takia sitä kuluttamaan.

Vierailija
26/28 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä mistä te nyt kinaatte on siis noutoja koskevaa. Mites postitus? Itse juuri kysyin tuotteesta postittaako kuluja vastaan, hän sanoi kyllä, pyysin tilinumeron ja pistin summan tilille. Nyt laitoin nimen ja numeroni että pääsee lähettämään sen postiin. Tähän meni noin 3 tuntia yhteensä koska oli ilmeisesti töissä /varattu. Muuten olisi mennyt 15 min kaikkinensa.

En minäkään haettavia tuotteita varaa kuin sen ajan mitä sovitaan kun noudon pitäisi tapahtua. En mä voi olettaa myöskään että 10 ihmistä lähtee toisesta kaupungista ajamaan ja perillä tavara on myyty. Ei niin voi toimia. 

Aina näitä oharien tekijöitä on maailman tappiin, mutta nykyään jo osaa kirjoitustavasta ja kaikesta muustakin päätellä kenelle myy ja ei myy. 

Jossei ole alkeellisimpia tapoja, kuten itsensä esitellä Nimeltä ja kohtelias "hei", ei multa irtoa mitään.

Enkä tingi tai väännä hinnasta. Se on se minkä myyjä on ilmoitukseen laittanut ja jos se on kohtuullinen niin muuta ei tartte. 

Vierailija
27/28 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo ilmoituksessani lukee että myydään ensin hakevalle ja maksavalle. Turha kitistä.

Vierailija
28/28 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marketplacessa riippuu jonosta varaanko tuotetta tunteja vai päiviä, kirppisryhmissä noudatan ryhmän sääntöjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän