Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työnantaja linjasi, että siivooja ei saa pitää löytämiänsä kolikota ja seteleitä

Vierailija
14.03.2024 |

Viihdekeskuksessa työskennelleenä, lapset etenkin ovat aika huolimattomia rahan kanssa, ja pieneksi lisätienestikseni voin laskea kahden euron ja viiden euron setelit, joita usein löytyy. Vastikään työnantaja laati "ystävällisen" linjauksen, että kävijöiltä tippuneita rahoja ei työntekijä saa pitää, vaan ne on toimitettava työnantajalle. Linjauksen rikkominen voidaan katsoa työsuhteen purkamisen perusteena. Ruotsissa ja Amerikassa työntekijöille annetaan bonuksia, täällä pikemminkin niin, että nykyisistä tienesteistä yritetään vielä jotain ottaa pois jos sais!

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porraskäytäsiivouksessa löytyy paperiklemmareit. Ne asetetaan käytävän ilmoitustaululle löydettäessä.

Omituista, että juuri paperiklemmarit tahtoo tippua käytävään.

Mielenkiintoista. Hakeeko klemmarien omistajat ne sieltä? Miten tietää onko oma jos toisella on samanlainen klemmari🤔

Vierailija
42/65 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos löytää rahaa kadulta tai julkisilta paikoilta niin alle 20e löydöt saa pitää. Mutta on eri asia löytää rahaa yksityisestä liikkeestä, joka viihdekeskuskin on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut vastaan kuin alle euron kolikoita. Ne olen laittanut miettimättä taskuuni. Ei ole mahdollista kenenkään selvittää, keneltä kolikko on tippunut, enkä usko työnantajankaan haluavan lähteä ajelemaan kohteeseen hakemaan 20 sentin kolikkoa. Asia olisi eri, jos olisi esimies samassa paikassa paikan päällä.

Vierailija
44/65 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian vierestä: jos haluaa varmistaa että huonesiivooja saa tipit, kannattaa antaa ne suoraan käteen TAI jättää jo esim. edellisenä päivänä (check-out pe. aamuna, tipit pöydällä jo to. aamuna) muistaa vain kirjoittaa lapun että siivooja uskaltaa ottaa rahat.

Joissain hotelleissa (ainakin ulkomailla) 'pomot' keräävät ne tipit, mikä on minusta väärin. 

Vierailija
45/65 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porraskäytäsiivouksessa löytyy paperiklemmareit. Ne asetetaan käytävän ilmoitustaululle löydettäessä.

Omituista, että juuri paperiklemmarit tahtoo tippua käytävään.

Mielenkiintoista. Hakeeko klemmarien omistajat ne sieltä? Miten tietää onko oma jos toisella on samanlainen klemmari🤔

Eiköhän ne mene johonkin työpaikan yhteiseen purnukkaan josta voi sitten hakea kaikki tarpeen mukaan 

Vierailija
46/65 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asian vierestä: jos haluaa varmistaa että huonesiivooja saa tipit, kannattaa antaa ne suoraan käteen TAI jättää jo esim. edellisenä päivänä (check-out pe. aamuna, tipit pöydällä jo to. aamuna) muistaa vain kirjoittaa lapun että siivooja uskaltaa ottaa rahat.

Joissain hotelleissa (ainakin ulkomailla) 'pomot' keräävät ne tipit, mikä on minusta väärin. 

Kuin myös, asian vierestä: olen antanut itselleni kertoa, että hotellissa (ainakin ulkomailla) tipit kannattaa laittaa tyynyliinan sisään, ei pääse johto viemään ennen lakanoiden vaihtoa.

Hyvää huomenta kaikille!

Vierailija
47/65 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ole lain mukaan niin että rahaa jos löytää sitä ei tarvitse palauttaa mihinkään. Siis jos löytää pelkkää rahaa. Korjatkaa jos olen väärässä. 

Riippuu summasta. Jos löydät 1000 e saisit pitää sen? Tutkippas asiaa hieman lisää ennen kuin levität tietoa.

Vierailija
48/65 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti ne rahat kuuluvat firmalle, jos ne ovat firman tiloissa. Yrittäjä lahjoittaa ne hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
49/65 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos löydät miljoonan euron setelin niin meinaatko palauttaa?

Vierailija
50/65 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ole lain mukaan niin että rahaa jos löytää sitä ei tarvitse palauttaa mihinkään. Siis jos löytää pelkkää rahaa. Korjatkaa jos olen väärässä. 

Oliko se,että 20€ pienemmät summat saa pitää itellä jos löytää?

Vierailija
51/65 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistät taskuun vaan.

Vierailija
52/65 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos löydät rahaa ulkoa kadulta niin voit sen pitää tiettyyn rajaan asti mutta mistään liiketiloista tai yksityisalueelta löytynyttä rahaa ei saa ottaa itselleen, sen laki luokittelee varkaudeksi.

Vierailija
53/65 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kotisiivoojakaan saa pitää löytämiään rajoja, joten miten ihmeessä muissakaan yksityistiloissa raha olisi vapaasti otettavissa itselle?

Vierailija
54/65 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytörahat kuuluu pomon virkistyskassaan! 

Vierailija
55/65 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy kotona siivooja. Meillä on myös kolikoita joskus lojumassa tasolla tai jossain avoimessa purnukassa. 

Jos siivooja olisi meidän kotonamme nämä ottanut "kun löysi", niin menisi välittömästi siivooja vaihtoon.

Onneksi on rehellinen. 

Vierailija
56/65 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos löydät rahaa ulkoa kadulta niin voit sen pitää tiettyyn rajaan asti mutta mistään liiketiloista tai yksityisalueelta löytynyttä rahaa ei saa ottaa itselleen, sen laki luokittelee varkaudeksi.

Apua, kuinkahan moneen varkauteen minä olen syyllistynyt. Olen vuosien mittaan ottanut kauppakeskuksen lattioilta kolikot talteen, kun niitä on joskus näkynyt, yleensä jotain 5 tai 10 senttisiä. Viime vuosina ei kyllä juurikaan, kun kaikki maksavat nykyään korteilla. Ihan asiakkaana olen ollut.

Vierailija
57/65 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin alalla, löydetyt kolikot sai pitää. Ravintolasiivooja olin. Esineet tietenkin luovutin henkilökunnalle ja he eteenpäin löytötavarapalveluun. Löysin kerran naisten kellon jossa timanttireunus, ja sormuksen pari kertaa, avaimia, laukun. Laitoslöytöjä.

Vierailija
58/65 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua, kuinkahan moneen varkauteen minä olen syyllistynyt. Olen vuosien mittaan ottanut kauppakeskuksen lattioilta kolikot talteen, kun niitä on joskus näkynyt, yleensä jotain 5 tai 10 senttisiä. Viime vuosina ei kyllä juurikaan, kun kaikki maksavat nykyään korteilla. Ihan asiakkaana olen ollut.

Lapset, varsinkin nuoremmat, käyttävät paljon käteistä. Työnantajat ovat älynneet tämän, ja näin miljoonien menoja voitaisiin kaventaa nyt muutamalla kymmenellä eurolla vuodessa.

Vierailija
59/65 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos joku jättää tippiä vaikka huonesiivoojalle?

Taikka selvittää siivojan rehellisyyden "jättämällä" rahaa näkösälle.

Onko tällaisia k*sipäitä paljonkin?

Vierailija
60/65 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin yrityksissä joku vuosi sitten ja lattialta ym. Löydetyt rahat jätin firman pöydälle ja lapun että löytyi siivotessa. Eipä tullu edes mieleen ottaa itelle niitä.