Miksi SAK ei halua neuvotella vientivetoisesta mallista vaikka nimenomaan juuri valtioneuvosto on siitä halunnut neuvotella?
Kertooko tämä siitä että ei SAK:ta oikeasti edes kiinnosta nämä asiat, heitä kiinnostaa vasemmistopuolueiden asia, ja hallituspuolueiden vahingoittaminen.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki matalapalkka-aloilla työskentelevät naiset, käsi sydämelle, haluatteko pysyä palkkakuopassa?
Hallitus haluaa.
Vierailija kirjoitti:
AY liike on verollepantava yleishaitallisena.
Vaiko rikollisjärjestöksi nimettävä?
Nämä on näitä persujen nazziajatuksia.
Mielivaltaa ja laittomuuksia. Raippaa ja kuria kansalle.
En minä ainakaan OAJ:n jäsenenä vientivetoista palkkamallia hyväksy, eikä liittomme. Ei sitä kannata yksikään naisvaltainen ala.
Vientivetoinen malli kuulostaa hienolta sanalta, mutta se kätkee sisäänsä monia haittoja, jotka on tälläkin palstalla moneen lertaan kerrottu.
Pelkkää näytelmää olisi sekin neuvottelu... itse laittaisin hallituksen säätämään tuonkin lain niin nähdään kuin paljon on tuntua mm. hoitoalalle sen jälkeen...
Vierailija kirjoitti:
Kaikki matalapalkka-aloilla työskentelevät naiset, käsi sydämelle, haluatteko pysyä palkkakuopassa?
No miksi näitä pieniä palkkoja ei ole jo nostettu?Joku 20 kuukaudessa,sitä se on.Eli ei ole mitään väliä koska yli vientialojen ei palkat tule nousemaan ikinä,ehkä hoitajilla korkeintaan.
Pääministeri Orpo kertoi vaalitentissä miten sote-alalle pitää saada pito- ja vetovoimaa. Ratkaisuna on sitten vientivetoinen palkkamalli ja ikuinen palkkakuoppa. Sietäisi hävetä.
SAK:n pitäisi saada sanella, millainen vientivetoinen malli on. Neuvottelut eivät kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan OAJ:n jäsenenä vientivetoista palkkamallia hyväksy, eikä liittomme. Ei sitä kannata yksikään naisvaltainen ala.
Ruotsissa jo 90-luvulla mentiin siihen.
Vierailija kirjoitti:
Pääministeri Orpo kertoi vaalitentissä miten sote-alalle pitää saada pito- ja vetovoimaa. Ratkaisuna on sitten vientivetoinen palkkamalli ja ikuinen palkkakuoppa. Sietäisi hävetä.
Sinähän ymmärrät ettei hallitus pysty ratkaisemaan joka ainoaa ongelmaa yhdellä keinolla ja toisaalta hallitus tekee muutakin kuin just sen mitä just nyt on työn alla kunhan sinne asti pääsee?
Hallitus ei ole lakossa, mutta duunari, siis osa on ja samalla heikentävät omia etujaan. Onko kukaan kuullut mitä tarkoittaa muutos neuvottelut. Jospa ne ei koskekaan minua tai jos koskeekin.
Vierailija kirjoitti:
Siksi se juuri olisi tarvittu jo 90-luvulla.
Kuten Ruotsissa jo diskuteerasivat sen.
Suomessa toimii vain management by perkele!
Sinähän ymmärrät ettei hallitus pysty ratkaisemaan joka ainoaa ongelmaa yhdellä keinolla ja toisaalta hallitus tekee muutakin kuin just sen mitä just nyt on työn alla kunhan sinne asti pääsee?
Millä tavalla vientivetoinen palkkamalli lisää sote-alan pito- ja vetovoimaa?
Täyttä valhetta, mutta nyt tämä on hallituksen mantra.