Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäiti: paljonko miehesi antaa kk rahaa sulle?

Vierailija
17.01.2007 |

Laskeskelin, että mieheni on antanut jo 200 euroa tässä kuussa. Tuntuu paljolta, onko se? Jotain harrastemaksuja olen maksanut ja lahjoja, mutta muuten menny ruokaan, vaippoihin yms.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa kaikki ruoat, vaipat, laskut, , vaatehankinnat, lainanlyhennykset yms. Mun rahat (kotihoidontuki) on mun käyttörahaani, siitä ostan vaikka ripsivärin jos on tarvetta.

Vierailija
2/19 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyslomat ja hoitovapaat olen aina osallistunut perheen kuluihin ihan siinä missä työssä ollessanikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat tilit meillä kyllä on.

Sitten kun minun tililtä ei saa enää ruokaa ostettua, mies hoitaa loppukuun ruokaostot + muut menot (laskut).

Vierailija
4/19 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän paljon enemmän kuin mies, koska hoidan yleensä laskut, ruokaostokset yms.

Ei ole meidän avioliitossa vielä tullut tarvetta kuukausirahoille...

Vierailija
5/19 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteiset rahat joita kummatkin käytämme yhdessä.

Vierailija
6/19 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisät ja äitiyspäiväraha/kotihoidontuki maksetaan minun tililleni ja niillä ostetaan tämän talouden ruuat. Mies maksaa laskut palkastaan ja jos jotain jää, sillä hankitaan yhdessä suunnittelemalla jotakin.

Vierailija
7/19 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tämä raha jotenkin sille kotiäidille annettua?

Meillä minä hoidan perheen raha-asiat, ja siirtelen rahoja eri tileiltä toisille miten parhaaksi näen, maksan myös laskut sieltä mistä järkevintä on.

Vierailija
8/19 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhelinlaskuni yms. Eipä jää tilille rahaa yhtään noiden laskujen jälkeen. Jotenkin yritän joskus raapia kokoon sen verran rahaa, että saan joskus (TODELLA harvoin) ostettua 4-vuotiaalle pojallemme jotain vaatetta.

Onneksi vanhempani aina joskus myös ostavat lapselle jotain, niin ei tarvi loputtomiin pojan kulkea kauhtuneissa ja risoissa vaatteissa. Sairaalloisen pihi avoukko ei kyllä osta edes pojalle mitään, puhumattakaan minusta. Ja äijällä siis keskitulot, noin 2800 egeä/kk.

Vierailija
9/19 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteiset rahat mutta ei yhteistä tiliä. Mä maksan ja ostan omalta tililtä niin kauan kun on rahaa. Sitten välillä on pyydettävä mieheltä rahaa.

Mies meillä maksaa kuitenkin kaikki laskut. Joskus saattaa olla pitkä aika mun seuraavaan rahapäivään, joten saan enemmän rahaa. Mä myös pyydän rahaa hömppäilyyn. Eikä sitä edes aina tarvitse pyytää, vaan mies kysyy " haluatko lähteä ostamaan itsellesi jotain kivaa" ?, ja kyllähän mä yleensä haluan. Meillä mies tienaa hyvin. Ja jos olis roolit toisinpäin, niin tottakai mä miehelleni rahaa antaisin, ihan sitä tuhlausrahaakin.

Mutta jos nyt joku rahamäärä pitää sanoa, niin 20-500 euroa.

Vierailija
10/19 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies isommat laskut. Nyt tämä jako tuottaa vaikeuksia. Lasten hoitomaksut olisi jotain 200e/kk ja muistan, kun mies sano vanhempainvapaan loppuessa, ettei hän semmosia rupee makseleen, jää hoitovapaalle. Vielä äitiyspäivärahalla pystyin " osuuteni" hoitamaan, nyt en. Hoitovapaani tulee siis miehelleni kalliimmaksi kuin töihin menemiseni... Melkein pelkään, että mieheni sanoo, että mene töihin, ettei hän koko perhettä voi elättää...

Tunnen valtavaa syyllisyyttä, että elän tuhlaillen... Tai vaikka ostaa koko perheelle ruoat ja vaipat ja vaatteita kirpparilta, tukirahat ei vain riitä. Nytkin haaveilen lapsilisäpäivästä, että ostan ripsivärin ja kaverilleni lahjan (olen sanonut, etten ehdi kauppaan, että siksi annan lahjan myöhemmin...).

Rahan pyytäminen tuntuu nöyryyttävältä. Pari kertaa mies on sanonu, että vastahan mä annoin 50 tai 100.

Vierailija
11/19 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

puhelinlaskuni yms. Eipä jää tilille rahaa yhtään noiden laskujen jälkeen. Jotenkin yritän joskus raapia kokoon sen verran rahaa, että saan joskus (TODELLA harvoin) ostettua 4-vuotiaalle pojallemme jotain vaatetta.

Onneksi vanhempani aina joskus myös ostavat lapselle jotain, niin ei tarvi loputtomiin pojan kulkea kauhtuneissa ja risoissa vaatteissa. Sairaalloisen pihi avoukko ei kyllä osta edes pojalle mitään, puhumattakaan minusta. Ja äijällä siis keskitulot, noin 2800 egeä/kk.

Vierailija
12/19 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksan omat kulut kuten auton käyttö, huolto,vakuutus,vero,katsastus maksut, sekä omat terveyskulut, kuten hammaslääkäri ja apteekki ostokset, kampaamo käynnit, ja kännykkä laskut, ja lehtimaksut jos tilaan lehtiä. sekä vaatteet itselle ja lapselle.

mies maksaa omat laskunsa ja yhteisen netti ja lankapuhelin, sähkö, vesi, jäte ja muut maksut.

mulla ei jää paljoa ruokaan. mies antaa ehkä 100-200e kuussa ruokaan jos muistaa.

ite en kehtaa pyytää, ja oon ehdottanu KUUKAUSIRAHAA jotta ei tarvi pyytää ja olla epävarmuudessa että saanko rahaa siltä vai en.

mies ei suostu kuukausirahaan.......

Vierailija
13/19 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan antanutkaan. Miksi ihmeessä pitäis antaa? Mun 250¿ huimilla tuloilla saan ne mitä tartten ja aina välillä jotain " turhaakin" , mies maksaa muut.

Vierailija
14/19 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä teillä ole yhteinen talous ja lapset. Mun mielestä se on ihan selviö että, jos toiselta loppuu niin toinen antaa.

Vierailija
15/19 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei ole koskaan antanutkaan. Miksi ihmeessä pitäis antaa? Mun 250¿ huimilla tuloilla saan ne mitä tartten ja aina välillä jotain " turhaakin" , mies maksaa muut.

Teillä ei ilmeisesti ole lapsia?

Vierailija
16/19 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokiin. Kaikki muut hankinnat teenkin sitten itse.

Vierailija
17/19 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tuo taloiteen penniäkään rahaa.

Vierailija
18/19 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta ihmetyttää, että mitä ne miehenne tekevät kaikilla rahoilla, joita heille jää, kun eivät maksa edes lasten vaippoja tai vaatteita? Meillä on yhteinen tili ja yhteiset rahat. Isoista hankinnoista aina neuvotellaan, mutta muutoin ei tarvi lupia ostoksiin kysellä.

Vierailija
19/19 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni siirtää kuukausittain minulle n. 1500,- ja maksaa tämän lisäksi isommat laskut. Myös rinnakkaisluottokortit löytyvät molemmilta.

Meillä kaksi lasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi