Hyvä rasva kantapään kuiva kovettumiin?
Hth ei auta ja lääkäri määräsi apteekkivalmisteen,josta ei näe edes hintaa ja en oikein luota noihin apteekin omiin sekotuksiin, tiijä mitä ne sinne työntää vai laittaako mitään mikä edes auttaisi?
Ono olemassa tehokasta edullista rasvaa tälläiseen vaivaan?
Kommentit (79)
Olen testannut valtavan määrän erilaisia jalkarasvoja ja kaikkein paras tähän mennessä on ollut Soap & Glory -merkin Heel Genius -voide. Se ainoana toimi kovettuneisiin kantapäihini ja pehmensi ne. Iso tuubi maksaa alle kympin ja tuote tuoksuukin ihanalta.
Vierailija kirjoitti:
https://www.tokmanni.fi/kasivoide-o-keeffe-s-96-g-working-hands-5704947…
O'Keeffe's Working Hands -käsivoide. Vaikka on käsivoide, niin on tehokas muissakin kehonosissa.
Tästä on hieman vahvempi jalkavoideversiokin olemassa. Mukava käyttää, kun ei jätä kovin rasvaista tuntumaa ja toimii.
Kerta jalkahoitolassa ja jatkorasvat ohjeen mukaan.
Vaikeeta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Illalla oliiviöljyllä voitelet, villasukat jalkaan yöksi. Ainakin itsellä toimii ja lopun öljyn voi käyttää ruuan seassa niin ei mene edes hukkaan sitä. Jos ei toimi sinulla niin sitten kokeilemaan jotain muuta. Ne villasukat kannattaa pestä villapesuaineilla yleisestikin jos sellaisia paljon käyttää, niin eivät ime kaikkia rasvoja jaloista itseensä.
En ymmärrä, miten jotkut pystyvät tähän. Minä kun kävelen yöllä vessaan, en kestä ajatella, että siellä sukissa se öljy imeytyy ensin sukkaan ja kun jalka painuu lattiaan se siirtyy sieltä lattiaan ja mattoihin. Lopulta joka paikka täynnä oliiviöljytahroja. Ja eihän se öljy jaloistakaan lähde kuin hirvittävällä saippuamäärällä, joka taas kuivattaa. Eli hyväksyttekö te vain sen, että aikaa myöden kaikki matot ovat enempi vähempi kyllästyneet öljyllä (naminamia sokeritoukille ja sienikasvustoille) vai onko teillä
Ei ole itselläni tarvetta yöllä nousta mihinkään, niin ei ne öljyt imeydy muualle kuin jalkoihin, mutta jos on niin sijoittaa sen kympin niihin muovikenkiin jotka tökkää jalkaan sängystä lähtiessä. Eikä itselläni ole ollut tarve kun kerran viidessä vuodessa käsitellä noin, ensimmäisen kerran kun tuli halkeilevat kovettumat jalkoihin, niin tuolla sain ne yhdellä käsittelytllä kuriin ja seuraavaan kertaan meni oikeasti vuosia. Eikä siitä öljystä ole tietoakaan aamulla ollut kun oli imeytynyt. Ei sitä koko pulloa niihin jalkoihin kaadeta vaan sellainen määrä ettei sitä sukkien läpi sänkyynkään valu.
Jokaisen oma valintahan se on, haluaako vain kärsiä ja valittaa eikä nähdä pientä vaivaa että asia poistuisi, keksien tekosyitä että se olisi niiiiiiin vaikeaa. Kaikki asiat eivät toki kaikilla toimi niin hyvin kuin jollain toisella, mutta jos ei edes kokeile, niin ainakin varmistaa toimimattomuuden.
Miten kehtaat näyttää muille jalkasi?
Mene kerran ihotautilääkärille. Antaa ohjeet !!!
Rahaasi menee vain saman verran kuin johonkin turhuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Kerta jalkahoitolassa ja jatkorasvat ohjeen mukaan.
Vaikeeta?
kallista
Tiedättekö muuten, että tanssijat, varsinkaan balettitanssijat, eivät anna jalkahoitajien koskea jalkojaan. Kovettumat ovat ansaittuja niihinnpaikkoihin joissa painetta ja ne suojaavat hankauksilta ja hiertymiltä. Olen kuullut balettitanssijasta , joka järkyttyi kun kovettumaan oli koskettu.
Vierailija kirjoitti:
Scholl kantapää voide. Rasvaus (ja sukat yöksi) muutamana iltana ennen nukkumaanmenoa ja jalkasi ovat kuin uudet.
Ostin tuota kerran, tehokas haju mutta ei tehnyt kantapäille mitään muutamallakaan käyttökerralla.
Kyllähän se toki voitelee, niin että ehkä jos hiot pahimmat "tikut" irti kantapäästä ja pehmität jalakpohjan saunassa tai kylvyssä ja laitat toka ja sukan niin sen se tekee mitä muutkin. HTH toimi mulla paremmin kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miten jotkut pystyvät tähän. Minä kun kävelen yöllä vessaan, en kestä ajatella, että siellä sukissa se öljy imeytyy ensin sukkaan ja kun jalka painuu lattiaan se siirtyy sieltä lattiaan ja mattoihin. Lopulta joka paikka täynnä oliiviöljytahroja. Ja eihän se öljy jaloistakaan lähde kuin hirvittävällä saippuamäärällä, joka taas kuivattaa. Eli hyväksyttekö te vain sen, että aikaa myöden kaikki matot ovat enempi vähempi kyllästyneet öljyllä (naminamia sokeritoukille ja sienikasvustoille) vai onko teillä
1) suurin osa rasvasta/ öljystä imeytyy ihoon, ei sukkaan, se kai tarkoituskin?????
2) paksun villasukan läpi ei tule mitään lattialle. Älä pidä niitä paperinohuita Nalle-langasta kudottuja.
Se mihinkään sieltä imeydy. Taivaan tähden, jos jalkapohjat olisivat niin huokoiset, niin olisimme pississä. Sittenhän sielä imeytyisivät kaikki liat ja loskat, joissa ihmisen jalan on tarvottava. Iho on suojaelin, jonka tarkoituksena on pitää ulkopuolinen pois sisäpuolisesta.
Öljy ei imeydy jalkaan yhtään enempää kuin se imeytyy naamasta. Se imeytyy niihin villasukkiin mutta se yhdistelmä on kostea, joten jalka muhii siinä kosteudessa pehmeäksi. Muutakin hyötyä toki öljystä on, kuten sillä on naamallekin mutta imeytymisestä on turha puhua.
Ihon ei kuulu imeä mitään. Siksi sen hoitaminen on voiteilla vaikeaa ja siksi naamallekin on näitä piikkirullia ym. joilla sitä imeytymistä yritetään oikeasti saada aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Illalla oliiviöljyllä voitelet, villasukat jalkaan yöksi. Ainakin itsellä toimii ja lopun öljyn voi käyttää ruuan seassa niin ei mene edes hukkaan sitä. Jos ei toimi sinulla niin sitten kokeilemaan jotain muuta. Ne villasukat kannattaa pestä villapesuaineilla yleisestikin jos sellaisia paljon käyttää, niin eivät ime kaikkia rasvoja jaloista itseensä.
Laita rasvauksen jälkeen muovipussi jalkaan ,tai elmukelmusta kääre ,ja sen jälkeen sukat jalkaan. Ei sotke. Tosin sitten on käveltävä varovasti.
Vierailija kirjoitti:
Olen testannut valtavan määrän erilaisia jalkarasvoja ja kaikkein paras tähän mennessä on ollut Soap & Glory -merkin Heel Genius -voide. Se ainoana toimi kovettuneisiin kantapäihini ja pehmensi ne. Iso tuubi maksaa alle kympin ja tuote tuoksuukin ihanalta.
Mistä kivijalkamyymälästä tätä saa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä kivijalkamyymälästä tätä saa?
Nopean googlettelun perusteella sanoisin, että ei mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1) suurin osa rasvasta/ öljystä imeytyy ihoon, ei sukkaan, se kai tarkoituskin?????
2) paksun villasukan läpi ei tule mitään lattialle. Älä pidä niitä paperinohuita Nalle-langasta kudottuja.
Se mihinkään sieltä imeydy. Taivaan tähden, jos jalkapohjat olisivat niin huokoiset, niin olisimme pississä. Sittenhän sielä imeytyisivät kaikki liat ja loskat, joissa ihmisen jalan on tarvottava. Iho on suojaelin, jonka tarkoituksena on pitää ulkopuolinen pois sisäpuolisesta.
Öljy ei imeydy jalkaan yhtään enempää kuin se imeytyy naamasta. Se imeytyy niihin villasukkiin mutta se yhdistelmä on kostea, joten jalka muhii siinä kosteudessa pehmeäksi. Muutakin hyötyä toki öljystä on, kuten sillä on naamallekin mutta imeytymisestä on turha puhua.
Ihon ei kuulu imeä mitään. Siksi sen hoitaminen on voiteilla vaikeaa ja siksi naamallekin on näitä piikkirullia ym. joilla sitä imeytymistä yritetään oikeasti saada aikaan.
Varsinainen asiantuntijalausunto tämäkin :D Ihon pintakerroksiin saa kyllä imeytymään kosmeettisia tuotteita helpolla. Syvemmälle ihoon tai jopa verenkiertoon imeyttäminen on jo vähän haastavaa, mutta onnistuu sekin (lääkelaastarit ym.) Iho ei ole mikään panssari vaikka tehokkaasti suojaakin.
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö muuten, että tanssijat, varsinkaan balettitanssijat, eivät anna jalkahoitajien koskea jalkojaan. Kovettumat ovat ansaittuja niihinnpaikkoihin joissa painetta ja ne suojaavat hankauksilta ja hiertymiltä. Olen kuullut balettitanssijasta , joka järkyttyi kun kovettumaan oli koskettu.
Av-mamma - oman elämänsä ballerina!😂
Litukasta muutaman euron SOS-käsivoiteella pehmenee. On vaseliinimaista ja sisältää myös ureaa.
Yliopiston apteekin jalkavoide on toiminut minulla hyvin.
Taitaa olla virallisesti YA pehmentävä jalkavoide.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Av-mamma - oman elämänsä ballerina!😂
Aivan, olen yli 60 ja käyn balettitunneilla. Suosittelen. Kuntouttaa mieltä ja kehoa.
Käytän Flexitol- voidetta jota saa apteekista. Siinä on muistaakseni 25% ureaa.
Nykyisin ei suostella jalkojen liottamista, silloin tulee vain poistetuksi liikaa nahkaa ja sen kasvu kiihtyy entisestään.