Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus ja kalojen syönti

Vierailija
14.03.2024 |

Hei.

Mitä kaloja olette syöneet raskaana ollessa? Mites kaupan valmiit kirjolohipyörykät tai pihvit pakasteesta? Kalapuikot tms? Entä miten tonnikalan syönti, mitä Tonnikalaa olette syöneet? Entä kaupasta ostettu kirjolohi? 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listeriasta varoiteltiin ja itse uskalsin syödä vain itse kalastamaan kaloja ja nekin heti perkauksen jälkeen ruuaksi valmistettuna.

Vierailija
2/8 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohta lihatiskiltä ja sitä tuli valmistettua vaikka miten lohisopasta uunikalaan... Kalapuikkoja söin, tonnikalaa söin jne. Vakuumipakattu raaka kala on ei suositeltujen listalla, samoin vaikka sushi. Miksi kaikki tuntuu olevan jotenkin niin vaikeaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Listeriasta varoiteltiin ja itse uskalsin syödä vain itse kalastamaan kaloja ja nekin heti perkauksen jälkeen ruuaksi valmistettuna.

Niin. Esimerkiksi haukea ei välttämättä suositella.

Vierailija
4/8 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Listeria kuolee kuumennuksessa, joten vain raa'assa kalassa on tämä riski.

Vierailija
5/8 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa! Etkö ole ikinä kuullut ruuan kypsentämisestä??? Vai syötkö kalat ja lihat raakana?

Vierailija
6/8 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Esimerkiksi haukea ei välttämättä suositella.

Asia ei liity mitenkään listeriaan.

Kaikkea kalaa voi syödä kypsänä, mutta suurikokoisia sisävesien petokaloja kuten haukea ei kannata syödä. Kaikki muu käy.

Vierailija
7/8 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ap:n mainitsemaa voi hyvin syödä. 

Vierailija
8/8 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli seitikin on ihan ookoo pakasteesta ?  Taidan herkutella kirjolohella ens kerralla kalatiskiltä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme