Alkaa v_tuttaa tämä työnhakupakoite joka kuukaisi ja vaihtoehdot etsiä työpaikkaa loppumassakin!!!!
kun ei ole mitään mistä hakisi töitä, rupeenko hakemaan kaupunginjohtajaksi tai Stubbin avustajaksi?
mulla on muutenkin alennettu tuo pakkovankeus eli työnhaku 2 kpl kuussa kun muilla se voi olla 4 kpl
mistä sitten "hakee" töitä kun ei ole työpaikkoja ja kaikki hemmetin rekrytointifirmat on käyty jo läpi?
tää on ihan sairas systeemi, jättäkää meidät työttömät rauhaan ja harrastamaan ruokajonoa! ja
LISÄÄ RAHAA TYÖTTÖMYYTEEN!
Kommentit (219)
Ei nää ministerit ja kanisterit älyy mistään mitään!
Vierailija kirjoitti:
Eikö samaan paikkaan saa hakea uudestaan?
Uusi työpaikkailmoitus, niin tietenkin haetaan yhä uudelleen. Tuttava haki tiettyyn tiimiin kolmeen eri kertaan, aina uuden paikan avauduttua. Kolmannella kerralla tuli valituksi.
Olen osa-aikatyössä ja syksyllä 60 v. On tosi rasittavaa hakea työtä, vaikka joudun hakemaan vain 1 paikkaa 3 kuukaudessa. Suurin ongelma on että lähes kaikki paikat ovat osa-aikaisia. En asu pk-seudulla. Kokoaikatyöt mitä täällä on tarjolla ovat aika teknisiä teollisuustöitä, trukkihommia ja tietenkin sote-ala. Minun täytyy vääntää hakemus paikkoihin, joihin ei mitään asiaa.
laita avoimia hakemuksia niihin paikkoihin, joissa voisit kuvitella olevasi töissä. kuntarekry sivut, firmojen omat sivut, joissa hakupalvelu esim.siivousfirmoilla voi olla omat hakusuvut. iss on ehkä ok niistä firmoista.
kuntien kotisivuilla voi olla ilmoituksia. järjestöjen ja yhdistysten työllistämistöitä tms voi myös tutkia.
Sipilän hallitus teki työnhaku velvoitteen 4kpl /kk mutta tuli voimaan tässä edellisen hallituksen aikana.tyttömyysturva tuli 2016 jo velvoittavaksi että työnhakijan täytyi hakea avoimia työpaikkoja ja te toimisto kyseli haettuja työpaikkoja ja jos ei ollut hakenut niin leipoivat 90 päivän karenssin.hakumäärät ei kumminkaan ollut noin määriteltynä kuin nyt.
Älkää uskoko kaikkia kirjoituksia ym työvoimapulasta! Sitä ei ole .mistä johtuu että sanotaan että työnantajat hukkuvat työhakemuksiin ja kohta taas että töitä ei haeta ? Jokainen miettiköön itse .
Vierailija kirjoitti:
Älkää uskoko kaikkia kirjoituksia ym työvoimapulasta! Sitä ei ole .mistä johtuu että sanotaan että työnantajat hukkuvat työhakemuksiin ja kohta taas että töitä ei haeta ? Jokainen miettiköön itse .
Miten yksinkertainen voi olla? JOIHINKIN paikkoihin tulee satoja hakemuksia, JOIHINKIN paikkoihin ei saada ketään. Ja sitten on näitä kummallisuuksia niinkuin nyt se Finnkinonkin juttu, leffateatterissa työskentelyyn pitäis olla väitöskirja vähintään tekeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sä et viitsisi enää hakea edes tuota naurettavaa kahta paikkaa kuukaudessa?
Mutta rahaa pitäisi saada lisää?
Ei minkäänlaista sympatiaa tuollaiselle kotona makaajalle.
Se hakeeko joku työtön paikkaa, jota ei ole mitään mahdollisuuksia saada, ei vähennä yhtään sinun tuskaa, että joudut heräämään 5 kertaa viikossa aikaisin aamulla puuduttavan ja sielun hitaasti näivettävän työn takia.
Mä nousen kyllä ihan mielellään töihin, maksetaanhan tästä kuitenkin se 90t€ vuodessa.
Siitä riittää rahaa tehdä kaikenlaista perheen kanssa ja sijoituksiin menee kivasti kuukausittain.
En miellä tätä tuskaisek
Olipas taas erikoista tarinaa, ei mitään paikkaansa pitävää asiaa, pelkkää vasemmistolaista trollaamista.
Edelleenkään mulla ei ole mitään "piilevää tuskaa", eikä "epämukavuuden taakkaa".
Mulla on elämä mallillaan, en muuttaisi mitään siinä.
No ymmärrettävästi veroja voisin maksaa maksaa vähemmän, posketonta että tällä hetkellä kuukaudessa menee se 3000€ palkasta, ja mihin?
Suurin osa siitä juuri noille työttömille, ketkä eivät vaan halua mennä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Kun edellinen työpaikkani lakkautettiin, hain noin yhtä paikkaa viikossa kolmen kuukauden ajan, kunnes työllistyin. Ja ne oli paikkoja, joihin todella halusin ja koulutukseni ja kokemukseni kohtasi.
Jos ei olisi löytynyt tai en olisi töihin edes halunnut, olisin hakenut ihan mitä tahansa ympäripyöreällä vakiohakemuksella ja kerran tehdyllä CV:llä. Mikä vaiva on lähettää rivin hakemus: "Haen tarjoamaanne paikkaa." ja liitteeksi valmis CV. Noin ehtii hakea varmaan 10 työpaikkaa tunnissa.
Kun itse jäin työttömäksi pääsin vielä.muutamiin haastatteluihin. Mutta sitten minulle selvisi, että ne olivatkin ns mukahaastatteluita- eli paikkoihin oli jo valittu oikea ihminen, ja piti pitää muka haastattelut. Sitten loppuivat jo nekin.... näin yli viisikymppisenä et ole haluttu työmarkkinoille kuin ehkä hoiva-avustajana jos sinnekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten yksinkertainen voi olla? JOIHINKIN paikkoihin tulee satoja hakemuksia, JOIHINKIN paikkoihin ei saada ketään. Ja sitten on näitä kummallisuuksia niinkuin nyt se Finnkinonkin juttu, leffateatterissa työskentelyyn pitäis olla väitöskirja vähintään tekeillä.
Hakemuksia tulee mutta ketään ei hyväksytä ,ammattitaito ei ole niin hyvä kuin edellytettäisiin taikka nollatunti soppareita yms .samoiten kerrotaan että on työvoimapula siinä tapauksessa että jos sattuisi tulemaan iso tilaus tai että voitaisiin palkata joku töihin mutta ei ole varaa siihen tai että täytyisi saada työhön palkkatuella.jotkut hakevat työntekijää työpaikkaan jotta näkevät minkälaisia työntekijöitä olisi tulossa ilman että ketään palkattaisikaan ja myös että saadaan mainostettua yritystä.
Siis tietääkö kukaan milloin tämä työnhakupakko (karmeaa niille, joiden täytyy neljä (4) (!!!) paikkaa hakea kuukaudessa) loppuu jo ?? On jo mennyt vuosi oli syyskuussa viime vuonna päätetty lopettaa vuoden päästä.
Ei KOSKAAN pitäisi pakottaa tällä tavalla ihmisiä - se on täysin väärin eikä todellakaan paranna mitään ei kiinnostusta eikä paranna mitään antaa vain stressiä ja masennusta.
Kuitenkin HYVÄ puoli on TE:n henkilökohtainen palvelu, siitä olen kiittänyt.
Sitten voi mennä Woltin kuskiksi tai kadunlakaisijaksi.
Minulle virkailija itse ehdotti 2 työn hakemista vain, olisin halunnut hakea 4. Paikkoja on vähemmän kuin ennen mutta etsimällä löytää, eri asia sitten ketkä ottava eli ne joilla eniten kokemusta.
Voit hakea avoimella hakemuksella tai ihan vaan kysellä jostain duunista lisätietoa.
Työmahdollisuuden hakeminen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinulla estää työnsaannin? Monen vuoden työttömyyden jälkeen bongasin vuorotteluvapaan sijaisuuden supermarketissa ja satuin saamaan paikan. Tarjosivat sijaisuuden jälkeen vakkaripaikkaa, nyt olen ollut 2v tuolla töissä.
En ole ap mutta täällä jossa asun täytyy olla 80v jotta pääsee kassalle ja mieluiten ei suomalainen, jotta he saa maksaa pientä palkkaa. Haettu kauppoihin ei oteta.+ edes osa-aika. Ja vielä te - virkailijan mielestä työn saa kun menee kysymään, joo en täytä valintakriteerejä ja olen väärän ikäinen. Tällä alueella ei saa olla 30-50v, ei saa työtä.
Alueella pomot on siis tuota ikäluokkaa ja palkkaa omia ystäviään+oman ikäisiä. Muuttaa en saa yritin ja kela hylkäsi muuton ja vakuuden, pakko asua alueella työttömänä, josta ei työtä saa. Ainoa mahdollisuus olisi palkaton työpaja.
On mukava kun kaikki muut otetaan etenkin jos on muualta tullut saa työtä, itse kun hakee ei oteta ei mitään mahdollisuutta anneta. Vuoden aikana ainoa tarjous oli palkaton työpaja. Tähän on menty Suomessa pk-seudulla.
Vierailija kirjoitti:
Sitten voi mennä Woltin kuskiksi tai kadunlakaisijaksi.
Mennä tuosta niin vain? Tällä alueella ne on kaukaa tulleet tuossa työssä. Ja ei ole tilaa muille, suomea puhuvia eivät ota ensin. Voi toki yrittää hakea. Päivittäin kaupan aulassa istuu 15 wolt kuskia, ehkä työtä ei riitä edes heille enää. Köyhät vähentää ruokien tilausta tuet ei riitä.
Nyt kun työllistäminen jää kunnille, niin kaikki laitetaan töihin. Jos ei mene, niin tuet poikki ja häätö kämpästä.