Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

turhautunut lääkäri tilittää:

Vierailija
17.01.2007 |

Kun tuotte lapsen lääkäriin, niin olisi hyvä jos:

- Tulisitte ajoissa. Jos olet myöhässä, päivän loput potilaat pääsevät vastaanotolleen myöhässä, ja myös laboratorioiden, röntgenin ym. aikataulut voivat mennä sekaisin. Tiedän, ettei lapsiperheessä ole aamu välttämättä aina helppo, mutta ei se elämä aina lääkärillä ja hoitajallakaan sitä ole. Jos me tulemme aamulla ajoissa töihin, meilläkin lienee oikeus lähteä hakemaan lapsiamme päiväkodista ajoissa sen sijaan että teemme ylitöitä, kun potilaat eivät ole olleet ajoissa paikalla.

- Lapsen toisi lääkäriin se henkilö, joka tuntee oireet, tai ainakin puhelinnumero mukaan, jos esim. äiti ei millään pääse. Lapsi ei ole paketti, jonka voi laittaa esim. isoäidin kanssa lääkäriin näyttäytymään. Lääkäri ei voi yleensä suunnitella hoitoa, ellei joku kerro oireista ja osaa vastata kysymyksiin. Korvatulehdus on eri asia.

- Älä anna lapsen koskea vastaanottohuoneessa tutkimusvälineisiin. Niillä tukitaan muitakin lapsia, joten niiden on oltava puhtaita. Älä anna lapsen myöskään leikkiä lääkärin puhelimella, tietokoneella,tms.

- Pidä jotain välipalaa mukana, ellet kelpuuta sairaalakahvilan pöperöitä. On älytöntä jättää lapsen tutkimukset kesken sen takia, että tuli nälkä. On myöskin lapselle rasittavaa olla nälkäisenä vieraassa paikassa oudoissa tilanteissa.

- Ota purkka pois ainakin lapsen suusta ennen kuin menette vastaanotolle, ei haittaa, vaikka itsekin olisit ilman.

- Mieti mielessäsi etukäteen, mitä lääkkeitä lapsi käyttää, ettei vastaanotosta tuhraannu sen asian muisteluun turhaa aikaa.

No, nuo oli päällimmäisenä mielessä....

T: turhautunut lekuri, joka käyttää työpäivästään murto-osan todelliseen lääkärityöhön, loppu menee kaikenlaiseen sumplintaan, osasyynä ajattelemattomat vanhemmat

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkitykset, sairaudet ym. näkyy siitä kortista?

Vierailija
2/64 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kyllä minuakin purkan jauhajat (puhuessaan) vaikken lääkäri olekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti tyly?

Vierailija
4/64 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on arvon kollegalla kyllä vähän väärä ala tai työpaikka. Kirurgiaan suuntautumassa tulevaisuudessa, kenties? : )

Itse en lääkärinä allekirjoita tuosta listasta kuin sen myöhästelyn (todella rasittavaa päivystyksessä) ja lapsen tuntevan saattajan läsnäolon tärkeyden. Purkan saa pois kyllä tutkimustilanteessakin, ja ei se tietokoneeseen ja välineisiin koskeminen nyt niin kuolemanvakavaa ole. Lasten kanssa toimeen tuleva lääkäri osaa kyllä kauniisti mutta tehokkasti kieltää itsekin, jos lapsi on vaikka menossa räpeltämään steriilejä instrumentteja. Ja ihan oikeasti, ei kai kukaan nyt häivy kesken vastaanoton jos tulee nälkä?!?!?!?

Terv. paljon vähemmän turhautunut lääkäri.

Vierailija
5/64 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

annoit ajattelemisen aihetta. Arvasin kyllä että joku kaivaa epäolennaisuuden esiin provosoituessaan (" se koira älähtää jne" ).

Tsemppiä tärkeään työhösi! :)

Vierailija
6/64 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki täysin asiallisia ja kohtuullisia toivomuksia. Pidän ainakin omalta osaltani huolta ettei lasteni lääkärien tarvitse noita asioita kohdallamme pähkiä.

Vierailija
7/64 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta jokainen noista toivomuksista oli itsestään selviä asioita, joita ainakin itse tajuaisin noudattaa!

Vierailija
8/64 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä 60-luvulta eteenpäin.

Vierailija
9/64 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo asia oli listassa epäolennainen, niin sitä ei olisi tarvinnut mainita. Meneekö vanhemman uskottavuus, jos purkka on suussa?

Vierailija
10/64 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkyvä purkansyönti (erityisesti mässytys) ärsyttää. Tärkeissä tilanteissa, johon lasken myös lääkärissäkäynnin, purkansyönti antaa hieman vähettelevän, tultiin nyt käymään ohi mennen -fiiliksen.

Oli muuten fiksuja, käytönnöllisiä ohjeita!

Ei ap, vaan sh, jolla pakottava tarve päästä kommentoimaan, joskus työyhteisössään ko. asiasta keskustelleena.

Vierailija
11/64 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja luulisi että jopa itsestäänselvyyksiä suurimmalle osalle vanhemmista...

t. monen äiti

Vierailija
12/64 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimii päivystys ajanvarauksella, ja kaikille on 15 minuutin ajat. Itse olen ihan pakosta ottanut sellaisen käytännön, että jos potilas myöhästyy vartin ajaltaan vaikka 10 minuuttia ilman kunnon syytä (oho en muistanu kattoo kelloo ei riitä), niin saa sitten odottaa niin kauan että olen tutkinut kaikki ajallaan paikalle tulleet potilaat. On epäreilua kaikkien kannalta, että joku tomppeli voi itsekkyydellään sekoittaa niin monen ihmisen päiväjärjestyksen.

Vierailija
13/64 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset ei ole pahemmin sairastelleet, joten ei usein edes ole tarvinnut lääkärissä käydä. Lapset vien myös aina pikkujättiin, siellä on ihania lääkäreitä. Lapsille leluja jopa tutkimushuoneessa, jotka lääkäri itse usein pikkupotillaalle antaa tutkittavaksi. Aina olen ollut ajoissa paikalla ym.

Lapseni eivät ole koskaan olleet kiinnostuneita lääkärin tietokoneesta, puhelimesta ym.

Instrumentteja ovat lääkärit itse lapsilleni esitelleet.

Tämä kyseinen ap-lääkäri vain vaikuttaa jotenkin niin äärettömän kyllästyneeltä.

Ja vielä sen verran että älä sinä ota ongelmaa minusta ja lapsistani, huolehdi vain omistasi.

T: 5

Vierailija
14/64 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sopivassa tilanteessa. Ethän syödessäkään puhu samalla, vai puhutko? Ei se ole sen kummempaa, ei purkan järkevä syöminen edellytä sitä, että pitää jatkuvasti jauhaa. ;)

Vanhempana pidän AP:n toivomuksia täysin kohtuullisina ja itseasiassa hieman hämmästelen, että hän joutuu erikseen tällaisia toivomuksia esittämään. Huonokäytöksisiä lapsia ja vanhempia ilmeisesti vastaanotolla.

Minulle nuo mainitut seikat ovat itsestäänselvyyksiä.

T. 80-lukulainen

Vierailija
15/64 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä liittyykö se nyt erityisesti lääkärin vastaanottoon, mutta etenkin bussissa, junassa, konsertissa, elokuvissa tms, kun sitä joutuu kuuntelemaan piiitkääääään... Mikä voi oikeasti olla hirveämpää, kun kuunnella miten jonkun epämiellyttävän vieraan ääliön suu lätisee, sylki tirskahtelee purkan ja hampaiden välissä, välillä tulee lehmämäisiä mässähdyksiä ja ajoittain suusta tulvahtaa eltaantuneen purkan lemu... YÖK!!!!

Vierailija
16/64 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Nyt on arvon kollegalla kyllä vähän väärä ala tai työpaikka. Kirurgiaan suuntautumassa tulevaisuudessa, kenties? : )

Vierailija
17/64 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan siitä että aikataulu on alun perinkin tehty liian tiukaksi. Jos jokaiselle potilaalle on varattu aikaa 15 tai 20 minuuttia ja jollakin onkin jotain monimutkaisempaa asiaa kuin korvatulehduksen diagnosointi ja reseptin kirjoitus, niin vastaanotto venähtää hyvin helposti pidemmäksi.

Eikä niitä myöhästeleviä potilaita ole pakko odottaa. Varmasti odotushuoneesta löytyy usein jo seuraava, ajoissa tullut asiakas.

Vierailija
18/64 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin purkka on terveysvaikutteista vain 2 min ruokailun jälkeen, ei sitä tartte koko päivää jauhaa.

Tulkaa hammaslääkäriin myös ajoissa, ottakaa se purkka pois suusta.

Sulkekaa kännykkä, tai ainakin äänettömälle.

Ja peskää ja langatkaa hammasvälit, että näkisi paremmin ne reiät.

Ja koko perhe ei tartte tulla, jos yhdellä on aika.

Vauvaa ei kannata otta mukaan, jos äidillä on aika, äiti ei pysty hoitamaan vauvaa siinä samalla, eikä hammashoitajakaan. Hommia on myös vaikea keskeyttää vauvanhoidon ajaksi. Jos et saa hoitajaa vauvalle, peru hammaslääkäriaika.

Älä tule kipeänä vastaanotolle. En halua esim. oksennustauti tai flunssatartuntaa potilaalta. Huuliherpes on myös este.

Varaa reilusti aikaa, viimeksi eilen oli potilas, joka oli luullut, että homma on ohi 15 minuutissa, oli varattu vaativaan toimenpiteeseen 60 min aika. Ei sitä voinut ajoittaa, potilas sai laskun käteen ja homma jäi tekemättä, ja mulla 60 min kahvitunti, vaikka jonot on kesään asti.

Joskus tuntuu, että kun olisi yksikin tervejärkinen potilas...

Vierailija
19/64 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko perheen voi olla välttämätöntä tulla jos vauvaa ei saa ottaa mukaan. Ajattelepa nyt, esim meidän vauvat ovat imeneet tunninkin välein pienenä eivätkä kelpuuttaneet pulloa. Siispä en voinut jättää vauvaa kenenkään luokse. Sillon helpointa on että isä esim tulee mukaan hammaslääkäriin niin voi pitää vauvaa sitten sen ajan kun itse olen hoidettavana. Ja jos perheessä on muita lapsia niin ei niitäkään voi jättää kotiin. Ei kai sen koko perheen tarvitse sinne tutkimushuoneeseen tulla.

Ja pikkuflunssassa kai voi ihan hyvin tulla. Eikös hammaslääkärillä ole suojus suun edessä ja käsineet kädessä? Mutta älä pelkää, en ole sinun potilaasi.

Vierailija
20/64 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se on potilas, joka aina saa odottaa.