Mies valitti mulle kirppistelystä
Eli tosiaan, oon itse melko pihi luonteeltani valmiiksi ja ostelen melkein kaiken kirpputoreilta edullisesti/saan tuttavilta vanhoja lastenvaatteita jne. Pyrin pitämään silti tavaramäärän pienenä, eli en hamstraile yms.
Meillä on miehen kanssa kaksi yhteistä lasta. Nyt yhtäkkiä mies on alkanut valittaa, että käyn liian usein kiertelemässä kirpputoreilla (oon kotiäiti, ja se on ainoa asia johon mulla sinällään on varaa kävelyn lisäksi) ja rahaa menee liikaa kuulemma. Voin sanoa, että toki pienituloisena perheenä ja kotiäitinä ei ole mitenkään liikaa tietenkään, mutta emme missään ahdingossa elä, vaan maltillisesti ja harkiten jos tulee isoja menoja.
Loukkaannuin tästä miehen kommentista ja maininnoista asiasta todella paljon, sillä mies maksaa exällensä lasten uudet vaatteet kokonaan elatusmaksun lisäksi, ja niihin menee jopa tuhansia vuosissa (kaikki sisävaatteet, kengät, haalarit jne ja merkkivaatteina ja uusina, kaikki lähestulkoon on esim. Gugguuta, Metsolaa jne mitä nyt pinnalla on) ja minä itse yritän etsiä siistejä 5-10e haalareita ja 1-2e sisävaatteita uusille lapsille ja saan nuhtelua En käytä rahaa käytännössä mihinkään muuhun, en käytä päihteitä, meikkeihin yms. ei mee rahaa kuin parikymppiä vuodessa, ostan huonekalutkin kirpparilta/roskalavoilta ja kaikkeen tähän menee 0-100e/kuukaudessa ja ostan vain tarpeeseen.
En sanonut vielä mitään Mutta tuntuuhan tämä tosi naurettavalta nyt kun mietin.
Kommentit (34)
Kysy häneltä mikä siinä riepoo. Ehkä häntä hävettää kun käyt kirppareilla, jos hän haluaisi ostaa uutta kun toisillekin ostaa.
Eroko, onko mies aina tuollainen jatkossakin vai mistä miehelle järki? Sanoitko miehelle siitä että hän maksaa itse tuhansia euroja uusista vaatteista eli lastensa muualla. Ja miksi sanoo sinulle maltillisista ostoksista. Vai mitä ostoksia hän lopulta tarkoittaa. Vai kokeeko itse kirpparipaikat sellaiseksi ettei siellä kannattaisi kiertää.
Vierailija kirjoitti:
Kysy häneltä mikä siinä riepoo. Ehkä häntä hävettää kun käyt kirppareilla, jos hän haluaisi ostaa uutta kun toisillekin ostaa.
En usko että häntä hävettää, kun on kiertelee monesti kanssani ja tekee itsekin joskus jotain löytöjä sieltä. En vaan käsitä.
Kauheeta tommonen elämä miehellä exä lapsineen ja "uudet lapset" on jotenkin eri sarjaa...en kyllä haluaisi miettiä mitään miehen exän kukkuu ostoksia enkä aikuisena ihmisenä kuunnella mitään "nuhtelua". Onneksi on vaan yhteiset lapset oman miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kauheeta tommonen elämä miehellä exä lapsineen ja "uudet lapset" on jotenkin eri sarjaa...en kyllä haluaisi miettiä mitään miehen exän kukkuu ostoksia enkä aikuisena ihmisenä kuunnella mitään "nuhtelua". Onneksi on vaan yhteiset lapset oman miehen kanssa.
Voin kyllä sanoa, että kaduttaa tämä vaikka mies on mitä ihanin puoliso ollut ja hyvä isä
Ei missään nimessä saa kohdella eriarvoisesti lapsia. Kaikki rahaliikenne avoimeksi, että tiedät paljonko on mennyt kenenkin lapsen vaatetukseen ja muuhun. Kaikki lapset ovat samanarvoisia ja miehellä on vastuu olla tasapuolinen jokaista lastaan kohtaan. Nykyistä puolisoaan tulisi kohdella paremmin kuin exää.
Sano että ei oo uusiin varaa kun vanhemmat lapset elää niin leveästi
Lisäksi mua ihmetyttää se, että miehen exä sai sisustaa kotiaan ja mies kehui vuolaasti ja rahaa paloi kuulemma jatkuvasti.
Musta tuntuu, että itse elän läävässä ja mies maksaa elareilla ja vaatteilla exän leveää elämää edelleen
Tänään sanoin asiasta miehelleni, ja hänen mielestään hän ei voi mitään sille, mitä exä lapsille ostelee mutta minä voin harventaa käyntejä kirpputoreilla!!
Kyllä kirppistelyynkin voi "hurahtaa", varsinkin nettikirppareilla. Mulle ainakin teki hyvää poistua kaikista mahdollista kirppisryhmistä. Myöhemmin luovuin vielä Zalando, Boozt ym ostelusta. Ostan ainostaan paikan päältä sovitettua tavaraa ja vaatetta. Shoppailut on muuttuneet harvemmiksi ja harkitummiksi. Erityisesti on muuttunut se, että kaikki ostettu tulee oikeasti käytettyä.
Ootko ihan varma ettei kirppistely ole lähtenyt hallinnasta? Minä kiertelin tylsyyksissäni vanhempainvapaalla kirppiksellä lähes joka päivä. Vaatteita on nyt niin paljon, ettei pesukone pyöri edes joka viikko, mutta puhtaat vaatteet ei ole läheskään lopussa, vaikka päivittäin vaihdetaan. Niillekin rahoille olisi parempaa käyttöä ollut.
Voi olla että kokee sen jotenkin hävettävänä. Osalla miehistä on statuspinttymä koskien ostelua. Jos ostaa oikeasta kaupasta merkkituotteen se on statukseltaan korkeampiarvoinen kuin sama tuote ostettuna edullisemmin kirpparilta.
Jos vaikka meet töihin ja lat tienaamaan ne rahasi, niin varmaankin voit käyttää ne ihan sinne mihin haluat?
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi mua ihmetyttää se, että miehen exä sai sisustaa kotiaan ja mies kehui vuolaasti ja rahaa paloi kuulemma jatkuvasti.
Musta tuntuu, että itse elän läävässä ja mies maksaa elareilla ja vaatteilla exän leveää elämää edelleen
Käykö ex töissä? Jos käy, niin pistäppä ap suukki kiinni, sulla ei ole mitään kommentoitavaa hänen kotiinsa tai elämiseensä. Lasten isä maksaa sen, mitä he ovat keskenään sopineet. Sä et liity siihen keskusteluun mitenkään.
Montako lasta miehellä on yhteensä ap? Entä miehen tulot?
Meillä on toisinpäin. Mun ex appivanhemmat ovat lähettäneet mulle useita kymmeniä laatikoita kirppistavaraa mulle ja ovat nyt ex mieheni työpaikalla .
Asun taloyhtiössä, jossa eräs pariskunta on muuttamassa pois. Alettiin käymään heidän kotia läpi ja nyt meillä on 80 laatikollista heille tarpeetonta.
Pääsiäisenä, perjantaina, viedään nämä yhdelle kirppikselle pk seudulla, sieltä mennään ex.n työpaikalle. Käyn ne läpi ja pakkaan, viedään nekin sinne kirppikselle.
Asun miesystäväni kotona, olen alkanut vuokraamaan airbnb.nä alakerrassa olevaa kahta huonetta. Miesystävä ihmettelee miksi, kun ns rahantarvetta ei ole.
Näinkin päin voi olla
Ei ole reilua miehen käytös, että toiset lapset saa parempaa kuin toiset.
Siis millä logiikalla mies on sitä mieltä että osalle hänen lapsistaan kirppisvaatteet ovat liian kalliita, ja toisille ostetaan tonneilla merkkivaatteita?
Sairasta.
Kertokaa nyt oonko kauhee nipo??? Alanko ostamaan itse vaatteet uutena (sit oltais oikeesti köyhiä) vai mitä ihmettä?
En oo hirveesti tätä miettinyt, kun yhteinen talous, mutta nyt tämä kuvio tuntuu epäreilulta.