Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkyvyttömyyseläke?

Vierailija
13.03.2024 |

Kuinka helposti sen saa reilusti yli 30 vuotiaana? Taustaa sen verran, että lähes koko ikäni olen ollut työtön (työkokeiluja, pätkätöitä ja kesätöitä) joskus jopa vuoden ollut kotona putkeen kun ei ole palkattu ja opiskeltava uusi ala. Sitten taas työtön ja joskus kesätöitä ja sama uudestaan. 

Lisäksi on nivelrikko polvessa ja kädet menee helposti sijoiltaan (yliliikkuvat nivelet) . Ahdistuneisuushäiriö, sosiaalisten tilanteiden pelkoa ja alkoholin liikakäyttö diagnosoitu. 

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Holismi estää.

Näinhän se on, ensin aletaan hoitaa alkoa, ennen onnistui kyllä joskus 80-luvun alussa

80-luvun alussa on 49 vuotta sitten, ajat ovat muuttuneet on aika tulla 2020-luvulle!

Vierailija
22/31 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Holismi estää.

Näinhän se on, ensin aletaan hoitaa alkoa, ennen onnistui kyllä joskus 80-luvun alussa

80-luvun alussa on 49 vuotta sitten, ajat ovat muuttuneet on aika tulla 2020-luvulle!

Ai samperi tuli typo, siis 40 vuotta sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vielä nuori henkilö, paljon on vielä edessä!  Pane itsesi kuntoon ja sitten työelämään ja perhettä perustamaan. 

Vierailija
24/31 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nuori ihminen. Miksi ihmeessä  haluaisit kitkuttamaan työkyvyttömyyseläkkeelle???

Vierailija
25/31 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään mahdollisuuksia noilla vaivoilla. Kelan tukemaan koulutukseen voit ehkä päästä.

Työttömille ei muutenkaan myönnetä eläkettä ihan helpolla. Joskus hylkäävät hakemuksia pelkän työttömyyden perusteella vaikka vaivat muuten voisivat oikeuttaa eläkkeeseen.

Vierailija
26/31 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään mahdollisuuksia noilla vaivoilla. Kelan tukemaan koulutukseen voit ehkä päästä.

Työttömille ei muutenkaan myönnetä eläkettä ihan helpolla. Joskus hylkäävät hakemuksia pelkän työttömyyden perusteella vaikka vaivat muuten voisivat oikeuttaa eläkkeeseen.

Työttömälläkin pitää olla sairauslomia. Tämä oli kerran yhdessä lehtijutussa, jossa haastateltiin eläkevakuutusyhtiön edustajaa työkyvyttömyyseläkkeistä. 

Vierailija
27/31 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei pääse noilla. Itse 50 v., yli 5 v kestänyt keskivaikea masennus, ahdistuneisuushäiriö, ADHD ja epävakaa persoonallisuus. Selkä paskana, vakava uniapnea. 

Jaa... kyllä minä pääsin tasan 5kymppisenä, noilla samoilla (miinus selkä paskana).

Ehkä sun lekuri ei vaan osaa kirjoittaa oikeanlaista b-lausuntoa.

Vierailija
28/31 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen yhteiskunnalle tulee halvemmaksi pitää ihmisiä kortistossa, kuin eläkkeellä...

Pitäs muutenki muuttaa koko eläke touhuu, et jollei ole koko elämässään lapioon tarttunut, ni ei siitä mitään eläkettä kuulu maksaa...

Vierailija
29/31 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei pääse noilla. Itse 50 v., yli 5 v kestänyt keskivaikea masennus, ahdistuneisuushäiriö, ADHD ja epävakaa persoonallisuus. Selkä paskana, vakava uniapnea. 

Jaa... kyllä minä pääsin tasan 5kymppisenä, noilla samoilla (miinus selkä paskana).

Ehkä sun lekuri ei vaan osaa kirjoittaa oikeanlaista b-lausuntoa.

Omakohtainen esimerkki lausunnon tärkeydestä:

Haimme eläkettä, kun olin ollut kuntoutustuella kolme vuotta.

Ei myönnetty eläkettä, mutta vakuutusyhtiö päätti olla jatkamatta myös kuntoutustukea.

Laitoin valituksen menemään ja varasin ajan toiselle lääkärille.

Hänen lausunnollaan sitten myönnettiin eläke.

Vierailija
30/31 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et noilla perusteilla tule sitä saamaan. Itse olen vaikeasti monisairas ja usean lääkärin toimesta työkyvyttömäksi todettu, siltikin saa tapella tk-eläkkeestä.

Onkohan tällä käytännön eroa muuta kuin että joutuu tehtailemaan hakemuksia enemmän. Nettotulot lienevät samat kuitenkin.

Vierailija
31/31 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsin eläkkeelle psykoosin kokeneena ja oli itsariyritystäkin ja en kuntoutunut kuntoutuksella. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä