Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkyvyttömyyseläke?

Vierailija
13.03.2024 |

Kuinka helposti sen saa reilusti yli 30 vuotiaana? Taustaa sen verran, että lähes koko ikäni olen ollut työtön (työkokeiluja, pätkätöitä ja kesätöitä) joskus jopa vuoden ollut kotona putkeen kun ei ole palkattu ja opiskeltava uusi ala. Sitten taas työtön ja joskus kesätöitä ja sama uudestaan. 

Lisäksi on nivelrikko polvessa ja kädet menee helposti sijoiltaan (yliliikkuvat nivelet) . Ahdistuneisuushäiriö, sosiaalisten tilanteiden pelkoa ja alkoholin liikakäyttö diagnosoitu. 

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään mahdollisuuksia noilla vaivoilla. Kelan tukemaan koulutukseen voit ehkä päästä.

Vierailija
2/31 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään mahdollisuuksia noilla vaivoilla. Kelan tukemaan koulutukseen voit ehkä päästä.

Ja terapiaan ehkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja terapiaan ehkä.

Olen jo kuntoutustuella käynyt ammattikoulun eli sen toisen alan ammatin. Olen myös tällähetkellä mielenterveyspuolella puhumassa

Vierailija
4/31 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvo viikko, menet psykoosin takia päivystykseen, toista tarvittaessa pari-kolme kertaa vuoden aikana, kyllä se siitä.

Vierailija
5/31 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismilla pääsee suht helposti verrattuna mt-ongelmiin ja fyysisiinkin sairauksiin ja vammoihin.

Vierailija
6/31 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et noilla perusteilla tule sitä saamaan. Itse olen vaikeasti monisairas ja usean lääkärin toimesta työkyvyttömäksi todettu, siltikin saa tapella tk-eläkkeestä.

Vierailija
7/31 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholismilla pääsee suht helposti verrattuna mt-ongelmiin ja fyysisiinkin sairauksiin ja vammoihin.

Pitääkö sitä ennen käydä jossain kelan kuntoutuskursseilla tms vai voiko lääkäri kirjoittaa lausunnon ensin? 

Vierailija
8/31 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta juominen! 

Vierailija
9/31 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta juominen! 

Olen jo vähentänyt paljon

Vierailija
10/31 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pääse noilla. Itse 50 v., yli 5 v kestänyt keskivaikea masennus, ahdistuneisuushäiriö, ADHD ja epävakaa persoonallisuus. Selkä paskana, vakava uniapnea. Täysin työkyvytön mutta en pääse työkyvyttömyyseläkkeelle vaan pistivät kuntoutukseen jonka Kela sitten kielsi koska olen "työkyvytön". Eli nyt olen työkkärissä "työnhakijana" jonka kohdalla lukee "työvoiman ulkopuolella". Tsemppiä!

Vierailija
11/31 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne helpolla pääse. Itse pääsin työkyvyttömyyseläkkeelle 34-vuotiaana vuosien terapioiden ja erilaisten työkykyä kartoittavien toimien avulla. Esim piti pajalla työskennellä pari vuotta ennen sitä. Lisäksi olin ollut kuntoutustuella jo 12 vuotta siinä kohtaa kun eläke myönnettiin. Eläke myönnettiin diagnooseilla maanis-depressio ja epävakaa persoonallisuus.

Vierailija
12/31 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Holismi estää.

Vierailija
13/31 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Holismi estää.

Näinhän se on, ensin aletaan hoitaa alkoa, ennen onnistui kyllä joskus 80-luvun alussa

Vierailija
14/31 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin ja kokeile pääset varmaan väliaikaiselle eläkkeelle.

Vierailija
15/31 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä lääkäriin hakemaan sairauslomaa ja se tulee uusia aina kun on päättymässä. Sitten kun on ollut vuoden yhtäjaksoisesti sairauslomalla on mahdollista päästä kuntoutustuelle eli määräaikaiselle työkyvyttöömyyseläkkeelle. Kun määräaikainen työkyvyttömyyseläke on kestänyt tarpeeksi kauan ja on kertynyt riittävästi todisteita työkyvyttömyydesta erilaisten kuntouttavien toimien kautta, on mahdollista saada lääkäriltä lausunto päästä pysyvälle työkyvyttömyyseläkkeelle. Näin minä itse ja eräs tuttava olemme saaneet työkyvyttömyyseläkkeen kolmenkympin puolivälissä.

Vierailija
16/31 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen tausta täällä. 35v työkyvyttömyyseläkkeelle ensimmäisellä hakemuksella. Sitä ennen pitkiä sairaslomia, uudelleen kouluttautuminen, työkokeiluja ja muutama vuosi kuntoutustuella. Tie on pitkä ja siinä todella selvitetään onko työkykyä jäljellä. Tuki- ja liikuntaelinten ongelmia.

Vierailija
17/31 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan aloittajalla eds.

Kun yliliikkuvuutta ja lisäksi noin nuorena nivelrikko. 

Vierailija
18/31 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinne helpolla pääse. Itse pääsin työkyvyttömyyseläkkeelle 34-vuotiaana vuosien terapioiden ja erilaisten työkykyä kartoittavien toimien avulla. Esim piti pajalla työskennellä pari vuotta ennen sitä. Lisäksi olin ollut kuntoutustuella jo 12 vuotta siinä kohtaa kun eläke myönnettiin. Eläke myönnettiin diagnooseilla maanis-depressio ja epävakaa persoonallisuus.

Miten sait 12 vuotta kuntsaria 😯 Minä sain kaksi vuotta, sitten se katkaistiin, vaikka mun sairaudet eivät olleet kadonneet mihinkään. Oon nyt muutaman vuoden taistellut tk-eläkkeestä...

Vierailija
19/31 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja terapiaan ehkä.

Olen jo kuntoutustuella käynyt ammattikoulun eli sen toisen alan ammatin. Olen myös tällähetkellä mielenterveyspuolella puhumassa

Mikset tee opiskelemasi ammatin töitä?

Vierailija
20/31 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei pääse noilla. Itse 50 v., yli 5 v kestänyt keskivaikea masennus, ahdistuneisuushäiriö, ADHD ja epävakaa persoonallisuus. Selkä paskana, vakava uniapnea. Täysin työkyvytön mutta en pääse työkyvyttömyyseläkkeelle vaan pistivät kuntoutukseen jonka Kela sitten kielsi koska olen "työkyvytön". Eli nyt olen työkkärissä "työnhakijana" jonka kohdalla lukee "työvoiman ulkopuolella". Tsemppiä!

Pitäisi tuosta ainakin kuntsari irrota, koska Kelankin mielestä olet työkyvytön. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi