Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka aikoo erota kirkosta, jos nyt kaavailtu avioliittouudistus toteutuu?

Vierailija
13.03.2024 |

Eikä tarvi nyt vääntää asiasta mitään. 

Kiinnostaa vaan tietää, onko täällä muita jotka pohtii kirkosta eroamista nyt pinnalla olevan asian vuoksi? 

Kommentit (417)

Vierailija
281/417 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edes halua "taivaaseen" tässä ketjussa kirjoittavien homofobikkojen kanssa. Paremmat oltavat siellä alakerrassa on kuin näiden suvaitsemattomien mlkkujen keskellä. 

Mene sinne sitten. Siellä on kaikki hyväksyttyä. Huumeet, väkivalta, homoseksuaalisuus, rikollisuus, haureus jne. 

Eli sinäkin tulet seurakseni. Nimittäin on henkistä väkivaltaa syrjiä ketään. Nähdään siis helvetissä :)

Jätän tällä kertaa väliin. Olen käynyt siellä jo ja tiedän miten sieltä pääsee pois :)

Vierailija
282/417 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edes halua "taivaaseen" tässä ketjussa kirjoittavien homofobikkojen kanssa. Paremmat oltavat siellä alakerrassa on kuin näiden suvaitsemattomien mlkkujen keskellä. 

Mene sinne sitten. Siellä on kaikki hyväksyttyä. Huumeet, väkivalta, homoseksuaalisuus, rikollisuus, haureus jne. 

Eli sinäkin tulet seurakseni. Nimittäin on henkistä väkivaltaa syrjiä ketään. Nähdään siis helvetissä :)

Jätän tällä kertaa väliin. Olen käynyt siellä jo ja tiedän miten sieltä pääsee pois :)

Eli tajusit jo itsekin, että taivas ja helvetti ovat pelkkää satua. Hyvä poika/tyttö!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/417 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te konservatiivikristityt menette sekaisin tästä homoasiasta, olisikohan että se koira älähtää johon kalikka kalahtaa? Miksi ette eronneet kirkosta jo siinä vaiheessa kun orjuus kiellettiin? Jos olisitte tosiuskovaisia ja noudattaisitte Raamattua, suhtautuisitte myönteisesti orjuuteen. Raamatussa on yli 100 jaetta jossa puhutaan orjuudesta. Melko tekopyhää tuomita homot mutta ei pidä itsellään orjia. Tuohan on sitä, että ottaa Jumalan sanasta ne kohdat, jotka itseä sattuu miellyttämään. Miksi ette samanlaisella kiihkolla kampanjoi orjuuden puolesta?

Koska Raamattu ei käske pitämään orjia. Se vaan kieltää orjia tekemästä kapinaa uskonsa perusteella. Ensimmäiset kristityt olivat enimmäkseen itse orjia. Mutta koska kristinusko teki orjat ja isännät samanarvoisiksi, se myös käytännössä johti orjuuden loppumiseen.

Vierailija
284/417 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te konservatiivikristityt menette sekaisin tästä homoasiasta, olisikohan että se koira älähtää johon kalikka kalahtaa? Miksi ette eronneet kirkosta jo siinä vaiheessa kun orjuus kiellettiin? Jos olisitte tosiuskovaisia ja noudattaisitte Raamattua, suhtautuisitte myönteisesti orjuuteen. Raamatussa on yli 100 jaetta jossa puhutaan orjuudesta. Melko tekopyhää tuomita homot mutta ei pidä itsellään orjia. Tuohan on sitä, että ottaa Jumalan sanasta ne kohdat, jotka itseä sattuu miellyttämään. Miksi ette samanlaisella kiihkolla kampanjoi orjuuden puolesta?

Koska Raamattu ei käske pitämään orjia. Se vaan kieltää orjia tekemästä kapinaa uskonsa perusteella. Ensimmäiset kristityt olivat enimmäkseen itse orjia. Mutta koska kristinusko teki orjat ja isännät samanarvoisiksi, se myös käytännössä johti orjuuden loppumiseen.

Näytätkö kohdan, jossa Raamattu käskee sulkemaan tiettyjä ihmisiä kirkollisen vihkimisen ulkopuolle? 

Vierailija
285/417 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten siellä sitten oli orjia, jos orjuus poistui kristinuskon myötä? Eikö Raamattu olekaan kristinuskon oppikirja?

Vierailija
286/417 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kristitty ja uskoo Raamattuun, ei voi kuulua sellaiseen "ev.lut. kirkkoon", joka kohta on tulossa.

Vierailija
287/417 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on kristitty ja uskoo Raamattuun, ei voi kuulua sellaiseen "ev.lut. kirkkoon", joka kohta on tulossa.

Mutta on hyvillä mielin voinut uskoa ev.lut.kirkkoon, jonka kirkkoherra harrastaa avioliiton ulkopuolisia suhteita ja jossa papit ovat jo vuosia saaneet vihkiä samaa sukupuolta olevia pareja? 

Vierailija
288/417 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muut kuin kristityt tässä älähtelee milloin mistäkin ja nakertaa kaikilta kulmilta.  Orjuus poistui siitä mukaa kuin kristinusko levisi, en tiedä kumpi oli muna tai kana. Olihan siinä kansainvaellukset ja muuta. Orjuutta on edelleen muualla kuin kristinuskon maissa,  ja myös ihmiskaupan muodossa näillä vapailla kristinuskosta irtisanoutuneilla. 

Vierailija
289/417 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kiva, että meille, jotka uskotaan Jumalaan mutta ei uskota vähemmistöjen syrjimiseen, on joku seurakunta jossa olla. Mä erosin kirkosta aiemmin juuri sen takia että mun moraali ei anna mun syrjiä ketään. Nyt liityn takaisin. 

Eli toisin sanoen et tiedä tai välitä Jumalan käskyistä yhtään mitään. Mutta mitäs sinä siitä välität, liityt kirkkoon ja kuvittelet pelastuvasi sillä Taivaaseen koska olet niiiin hyvä ihminen.

Vierailija
290/417 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis kuitenkin hyväksyt orjuuden koska se on Raamatussa? Ja pyhität aina sunnuntain lepopäiväksi? Et anna miesten kasvattaa pitkiä hiuksia? Et syö äyriäisiä? Et käytä kahdesta langasta tehtyä vaatetta? Ja noudatat muutenkin Raamattua kirjaimellisesti etkä vain tiettyjä valitsemiasi kohtia?

Vierailija
291/417 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siellä sitten oli orjia, jos orjuus poistui kristinuskon myötä? Eikö Raamattu olekaan kristinuskon oppikirja?

300 ensimmäistä vuotta kristityt olivat vainottua yhteiskunnan pohjasakkaa. Eivät he pystyneet tekemään minkäänlaisia yhteiskunnallisia uudistuksia pakanallisessa Rooman valtiossa. Orjuus poistui vasta vähitellen sen jälkeen kun kristinuskosta oli tullut valtiollinen uskonto.

Vierailija
292/417 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta on hyvillä mielin voinut uskoa ev.lut.kirkkoon, jonka kirkkoherra harrastaa avioliiton ulkopuolisia suhteita ja jossa papit ovat jo vuosia saaneet vihkiä samaa sukupuolta olevia pareja? 

Ei hyvillä mielin, vaan pahoilla mielin olen vielä mieheni kanssa kuulunut kirkkoon. Tulevan uudistuksen jälkeen emme enää halua kuulua.

Vierailija
293/417 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

300 ensimmäistä vuotta kristityt olivat vainottua yhteiskunnan pohjasakkaa. Eivät he pystyneet tekemään minkäänlaisia yhteiskunnallisia uudistuksia pakanallisessa Rooman valtiossa. Orjuus poistui vasta vähitellen sen jälkeen kun kristinuskosta oli tullut valtiollinen uskonto.

Eli Raamattu ei olekaan kristinuskon oppikirja, vaan kristityt poimivat sieltä vain itselleen sopivat kohdat, joiden varjolla syrjiä milloin ketäkin? 

Vierailija
294/417 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on kiva, että meille, jotka uskotaan Jumalaan mutta ei uskota vähemmistöjen syrjimiseen, on joku seurakunta jossa olla. Mä erosin kirkosta aiemmin juuri sen takia että mun moraali ei anna mun syrjiä ketään. Nyt liityn takaisin. 

Eli toisin sanoen et tiedä tai välitä Jumalan käskyistä yhtään mitään. Mutta mitäs sinä siitä välität, liityt kirkkoon ja kuvittelet pelastuvasi sillä Taivaaseen koska olet niiiin hyvä ihminen.

Jeesus itse opetti, että älä tuomitse muita. Jeesus ei opettanut syrjimistä, vaan oli syrjittyjen puolella. Mä en tuomitse, jätän sen homman jollekin muulle. 

Vierailija
295/417 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli tajusit jo itsekin, että taivas ja helvetti ovat pelkkää satua. Hyvä poika/tyttö!

Ei ne ole mitään satua muutakuin sinun korvien välissä. Sinulla ei vain ei ole vapaata pääsyä kumpaankaan. Kaikki ihmisen käyttäytyminen on hyväksyttyä jossain kontekstissa, esim. Tappaminen sodassa itseään puolustaessa. Myös syrjintä on sallittua tietyissä konteksteissa. 

Vierailija
296/417 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako tämä, että kristillinen kirkko alkaa vihdoin noudattamaan Jeesuksen opetuksia ja suhtautua kaikkiin ihmisiin tasavertaisesti? 

Vierailija
297/417 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis kuitenkin hyväksyt orjuuden koska se on Raamatussa? Ja pyhität aina sunnuntain lepopäiväksi? Et anna miesten kasvattaa pitkiä hiuksia? Et syö äyriäisiä? Et käytä kahdesta langasta tehtyä vaatetta? Ja noudatat muutenkin Raamattua kirjaimellisesti etkä vain tiettyjä valitsemiasi kohtia?

Jösses uusateisti, et opi koskaan? Jonkinlainen autisti? 

Vierailija
298/417 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvillä mielin, vaan pahoilla mielin olen vielä mieheni kanssa kuulunut kirkkoon. Tulevan uudistuksen jälkeen emme enää halua kuulua.

Ok. Eli sinulle homoliittojen siunaaminen ei ole ollut mikään ongelma ennen kuin asiasta tehtiin virallinen päätös? Eikö tuo ole aika tekopyhää? 

Vierailija
299/417 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papin rouva Räsänen vain uhittelee, ei eroa kirkosta.

Vierailija
300/417 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytätkö kohdan, jossa Raamattu käskee sulkemaan tiettyjä ihmisiä kirkollisen vihkimisen ulkopuolle?

Raamatun kirjoittamisen aikaan ei ollut mitään kirkollisia vihkimisiä. Homoseksuaalisuuden harjoittaminen siellä sen sijaan kielletään.