Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävätär soitti asiakseen 'en tykkää siitä, kun koskettelet mua'.

Vierailija
13.03.2024 |

Oletan että tarkoitti sitä, kun innostun selittämään jotain niin saatan läpsäyttää jalalle tai kun esim. Osoitan myötätuntoa niin kosken olkapäähän. Mä olin siinä vaan, että 'aha'. Mieheni istui vieressäni ja kysyi mitä asiaa sillä oli. En alkanut avaamaan miehelleni asiaa. 

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali ihminen olisi sanonut vaikkapa "olen pahoillani, en tiennyt, että se on sinusta epämiellyttävää, yritän muistaa jatkossa". Sen sijaan sinä sanoit "aha". Kertoo paljon sinusta.

Vierailija
22/39 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että ne lääppijät ovat ärsyttäviä. Varsinkin jos päähän yrittää koskea

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulla on samanlainen tapa kuin ap:lla. Se loppui siihen, kun toisen kerran läpsäytin kättään ja totesin, että anna olla hipelöimättä.

Vierailija
24/39 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaali ihminen olisi sanonut vaikkapa "olen pahoillani, en tiennyt, että se on sinusta epämiellyttävää, yritän muistaa jatkossa". Sen sijaan sinä sanoit "aha". Kertoo paljon sinusta.

Tämä juuri. Eri

Vierailija
25/39 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kyllä halunnut kuulla tuon keskustelun, erityisesti koska ap jäi olettamaan mistä oli kyse, eikä se tullut puhelun aikana selville.

Eli siis jotakuinkin näin:

- Pirkko tässä moi.

- Moi, mitäs sulle?

- Sitä vaan lähdin soitteleen, että en tykkää siitä, kun koskettelet mua.

- Okei, oliko muuta asiaa?

- Ei

- Okei, palataan, moi.

- Moi

Vierailija
26/39 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä läpsäyttelet ihmisiä puhuessasi? Mitä helvettiä? Ja nyt vielä sitten kehittelet jotain salaliittoteoriaa, että mitä se kaveri nyt yritti vihjailla ettei halua olla sun kanssa enää ystävä? EI, se soitti koska ei tykkää sun läpsimisestä. Oli varmaan joutunut pitkään keräämään rohkeutta sanoa, pelkäsi että jos sanoo päin naamaa niin mihin "läpsäiset".

Vierailija
27/39 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini yritti kerran kutittaa mua ja refleksinomaisesti läimäisin häntä, jonka jälkeen minä olin inhottava pahoinpitelijä. Älkää koskeko ihmisiin ilman lupaa ainakaan äkillisesti!

Vierailija
28/39 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tykkää. Älä koske. Tuntuu että vähän tyhmät on näitä lääpijöitä. Autoin kerran yhtä päihdeongelmaista ja se kävi iholle. Ei pidä koskea.

Vierailija
29/39 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ylisosiaalinen työkaveri. Selittäessään jotain asia se tulee ihan naamatusten ja tökkii mun kasvoja sormella. Sanoin sille ettet s_____tana tule metriä lähemmäks, onks selvä!

Vierailija
30/39 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi on huomannut, että sä otat matalalla kynnyksellä fyysistä kontaktia. Ehkä hän on miettinyt asiaa ja päätti, että haluaa tuoda oman rajansa asian suhteen esille, että osaat ottaa asian huomioon jatkossa. Se on ihan ok. Ei kenelläkään ole lähtökohtaisesti oikeutta koskea toiseen.

Itse en erityisesti pidä kosketuksesta edes ystävieni toimesta ja lähinnä siedän sitä, koska ajattelen, että jos sanon asiasta, niin jollekin voi tulla kiusaantunut, syyllinen tai epämukava olo asiasta. Uskon, että monet muutkaan eivät uskalla sen takia tuoda asiaa esiin. Sun ystäväsi oli rohkea, kun kertoi. Ei sulla ole mitään syytä loukkaantua, ethän sä olisi voinut tietää. Mutta nyt tiedät.

Vierailija
31/39 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista, osa ihmisistä tykkää kosketella ystävyyden eleenä ja jotkut taas ei pidä siitä että kosketaan muulloin kuin intiimisti. Näkee sen päällepäin että miten lähelle voi mennä. 

Vierailija
32/39 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tämä tullut selväksi taannoin Trumpin ja Niinistön kohtaamisessa, Trump sosiaalisempi persoona. 

Vierailija
33/39 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häntähän voi kehua, kun uskaltaa kertoa omat rajansa, ja kannustaa tähän muutenkin. Voithan vain todeta, että meidän porukoissa se on ihan ok, ollaan vähän kuin ulkkikset, haha, mutta otan toiveen ilman muuta huomioon.

Tämä vastaus on loistava melkein loppuun saakka. Jos se loppuisi tuohon nauruun, tämä olisi vlipittömän ja samalla kuitenkin myös itseä kunnioittavan kuuloinen. Vain tuo loppu ottaa korvaan, siis tuo "mutta otan toiveen ilman muuta huomioon." Kuulostaa Chat GPT:n muotoilemalta viralliselta lauseelta ja siten piikittelyltä. Piikitellä ei tarvitse ihmistä, joka kerää rohkeutensa ja sanoo jotain niinkin kiusallista kuin että ystävän käytös häiritsee. On iso kynnys uskaltaa tehdä niin. Siitä voi tulla iänkaikkinen häpeä-fiilis, jos kokee, että saa palkakseen ivailua. Hän on mahdollisesti monta päivää kerännyt rohkeutta ja sitten sanonut sanottavansi. Etenkin aha-vastaus on kuin läpsy naamaan.

Voi itku, ap. Jokainen totta kai nolostuu ensin, kun itseä moititaan mistä tahansa, joten siinä mielessä tuollainen vastareaktio on ymmärrettävä, ei kuitenkaan hyväksyttävä. Se on umpitöksöä. Siihen päälle sitten haukut ystävääsi vielä julkisesti selän takana skitsofreenikoksi, jotta voisit kokea että kaikki vika on hänessä, ei sinussa. Onneksi täällä sentään ei nimiä mainita. Huomaatko itse, että käyttäydyt siinäkin kuin miehet, joita syytetään ahdistelusta. Tavallaan ymmärrettävä egon puolustusreaktio, mutta ihan väärää käytöstä. Nyt on mahdollisuus kasvaa. Ei siihen kuole, jos joskus töppää. Kasvonsa säilyttää juurikin sillä, että myöntää sen ja pyytää anteeksi, ei sillä, että sanoo aha ja haukkuu hulluksi.

Vierailija
34/39 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki tykkää koskettelusta, halaaminen on minusta ok mutta siihen se jääkin ellei kyseessä ole ihan todella läheinen ystävä. Minulla oli työkaverina juuri sellainen lääppivä tökkijä, joka saattoi ottaa jopa olkapäistä kiinni ja ohjata johonkin minkä halusi näyttää tai jos halusi sinun tekevän jonkun tietyn työtehtävän. Inhosin tuota, koska siinä tilanteessa ei oikein viitsinyt ravistaa itseään irti tai napata ranteesta kiinni ja töniä pois. Lisäksi vielä usein oikein lässytti tehdessään tuota, tuli sellaiset opettaja ohjaa riehuvaa ala-astelaista - fiilikset tuosta. Yyh.

35/39 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ystävätär kävelee aina niin lähellä että joudun siirtymään monta kertaa kävelyllä. Melkeen tallaa jaloile. Vaikea sanoa että häiritsee. Käytän laukkua apuna  että saa välimatkaa. 

Vierailija
36/39 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta saisit nyrkistä, jos tulet hiplaamaan.

Vierailija
37/39 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallinen reaktio  AP:lta. Kunnioita kaverisi rajoja kun ne kerran on sinulle suoraan  kerrottu. Itselle esim. halaaminen, kättely ja jopa poskisuudelmat ovat ihan ok koska ne  ovat vastavuoroisia ja eleistä ja tilanteesta näkee mitä odottaa. Kieltäytyäkin niistä voi, vaikka se olisi aika töykeää. Mutta sellainen yhtäkkiä keskustelun lomassa tapahtuma läpsiminen tai taputtelu on todella raivostuttavaa.

Vierailija
38/39 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on muun ystäväporukan kanssa tapana kyllä kaverillisesti välillä halata, laittaa toisen hiuksia ja vaikka painaa kämmen toisen kämmenen päälle jos haluaa lohduttaa ja antaa tukensa. Jotenkin koen, että kosketus lähentää ja tuo turvaa itsellenikin sekä tuo luottamuksen tunteen toista kohtaan. Se kun toinen toteaa vähän tylysti 'mä en halua, että kosket muhun' tuo tunteen ettei hän kovin tärkeänä pidä ystävyyttämme ja haluaa pitää tiettyä etäisyyttä. Tulee sellainen kylmä olo ihmisestä. Ei vaikuta empaattiselta ja tukeeko elämän vastoinkäymisissä jos niitä tulee. Tällaiset kaverit on niitä jotka kääntävät selkänsä, kun hätä tulee. Seuraavaksi soittaa 'mä en tykkää, kun kokoajan puhut sun sairaudesta'. 

Vierailija
39/39 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi outoa. Mä näin viime yönä tästä unta. Mulla ei itselläni ole tällaista tilannetta. Unessa mua siis häiritsi naispuolisen ystävän koskettelu ja liian lähelle tuleminen. Mulla ei siis itselläni ole sellaista ystävää edes. Aamulla mietin asiaa pitkään, että toden totta, naiset saattavat olla toisille naisille liian fyysisiä joskus mikä voi tuntua tungettelevalta.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi