Mä olen niin kypsä. parisuhde vinguntaa.
3v suhde takana. Kaikki on teoriassa niin pirun upeeta ettei mitään järkeä.
Muttakun yks asia tuhoaa kaiken.
Puolison järkyttävän flirtti käytös. En usko että hän pettäisi. Mutta kun ei tämäkään ole mistään kotoisin että muutaman kk välein saat miettiä pettääkö hän..
Itse ei tajua yhtään mitään eikä osaa ottaa vastuuta. Ei hän tee mitään väärää 3v aikana vaan 6 ihmistä ollut häneen rakastuneita.
Muilla samanlaista, vinkkejä.
Kommentit (938)
Luin tuota muutaman sivun. Tulipa paha mieli puolestasi Ap. Tuosta hänen valehtelusta et ole täällä puhunut, voitko kertoa siitä?
On muuten valitettavasti red flag sekin, että kokee vahvasti suhteen olevan poikkeuksellisen hyvä.
Ap, jos terapeutit ovat sanoneet, että ongelma ei ole sinussa, miten he ovat neuvoneet sinua hoitamaan asian?
Vierailija kirjoitti:
Ap, jos terapeutit ovat sanoneet, että ongelma ei ole sinussa, miten he ovat neuvoneet sinua hoitamaan asian?
En ole ap mutta jos siis on kyse psykoterapeuteista eikä joistain wannabeterapeuteista, niin asiaan kuuluu, että terapeutti ei välttämättä anna suoria neuvoja miten toimia. Neuvominen ei ole terapian idea ollenkaan. Vaan se, että herätellään asiakasta itseään muutamaan omia ajatusmallejaan toimivimmiksi ja terveemmiksi.
Vierailija kirjoitti:
On muuten valitettavasti red flag sekin, että kokee vahvasti suhteen olevan poikkeuksellisen hyvä.
No ei mun mielestä. Mä kohtasin elämäni rakkauden, ja se yhteys ja ihan kaikki oli todellakin poikkeuksellisen hyvää. Siinä oli vaan yksi muuttuja jonka takia se suhde ei vaan lopulta onnistunut. Sen jälkeen olenkin sitten ollut yksin, kun tuntuu että kukaan tai mikään ei yllä lähellekään sitä tunnetta. Toivottavasti joskus yltää.
Ja mun mielestä kurjaa, että jotkut alkaa vähän vihjailla että ap olisi tässä jotenkin vinksahtanut. Kyllä hänen toiminta on ihan luonnollista rakastuneen ihmisen toimintaa. Haluaisi loppuun asti uskoa rakkaastaan hyvää. On huolissaan hänestä ja parisuhteestaan. Tämä ja nämä viestitketjut osoittaa sen, että alkaa olla valmis hyväksymään faktan ettei näin voi jatkua. Oikein olisi tukea kannustavasti eikä syytellen. Joissakin tilanteissa näistä palstan keskusteluista on oikeasti ihmisille hyötyä.
Oma mies ei ole tehnyt tuollaista kuin yhden kerran, yhden kaverin kanssa. Lyhyesti sanottuna heidän yhteydenpitonsa meni liiallisuuksiin (juurikin useita viestejä päivittäin) ja muutamassa kohtaa yli mun ymmärryksen. Eli sellaista flirttailun tapaista, piilotuhmaa juttua. Tiedän, koska mies näytti viestejä mulle siinä vaiheessa kun nostin kissan pöydälle ja vaadin nähdä viestit.
Alkuun selitys oli sama kuin ap:n vaimolla, ei ymmärtänyt yhtään mistä puhuin ja he ovat vain kavereita. Väänsin oikein huolella rautalangasta, mikä musta tuntui pahalta ja miksi koin luottamukseni mieheen rikkoutuneen. Aikaa siinä meni, mutta kun viimein väsyneenä totesin miehelleni, että jos tämä on tapa jolla hän jatkossakin aikoo olla kaverinsa kanssa tekemisissä, mun ei tarvitse sitä hyväksyä eikä olla katsomassa. Silloin tuntui lamppu syttyvän miehellä ja tajusi, että meille tulee ero jos jatkaa samaan malliin. Eikä jatkanut vaan muutti käytöstään.
Nyt meillä on asiat hyvin ja parisuhde kunnossa. Jopa paremmassa kunnossa kuin aiemmin, koska puhuimme läpi koko asian ja rajamme. Siinäpä vinkki ap:lle, tee sinä samoin.
Tämähän lopahti. Tuu ap sit kertomaan miten menee.
Älä syytä miestä omasta mustasukkaisuudesta ja miehen omistushalusta. Toisen ihmisen omistaminen on orjuuttamista ja se on laitonta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap mutta jos siis on kyse psykoterapeuteista eikä joistain wannabeterapeuteista, niin asiaan kuuluu, että terapeutti ei välttämättä anna suoria neuvoja miten toimia. Neuvominen ei ole terapian idea ollenkaan. Vaan se, että herätellään asiakasta itseään muutamaan omia ajatusmallejaan toimivimmiksi ja terveemmiksi.
Eli terapia on käytännössä turhaa kun ei sieltä apua saa ja itse on kuitenkin hoidettava asia kuntoon.
Normaalin ja liiallisen mustasukkaisuuden välisen rajan vetäminen ei aina ole helppoa. Tässä osiossa opettelet erottamaan normaalin ja liiallisen mustasukkaisuuden toisistaan. Opit myös ymmärtämään, mistä mustasukkaisuus johtuu.
https://www.mielenterveystalo.fi/fi/omahoito/mustasukkaisuuden-omahoito…
Mustasukkaisen ajatukset voivat perustua totuuteen tai olla virheellisiä johtopäätöksiä. Mustasukkainen saattaa tulkita neutraalitkin tapahtumat uhkina suhteelle.
Liiallisessa mustasukkaisuudessa on tavallista, että henkilö suhtautuu uhkamielikuviinsa varmana tietona eikä oman mielensä tuottamina tulkintoina.
Jos nyt on yhtään ketjua lukenut, niin pitäisi tietää että tässä ei ole ongelmana ap:n mustasukkaisuus. Pitäisi kai olla ihan tunteeton pönttö jos ei tuntisi mitään kun vaimo noin käyttäytyy.
Vierailija kirjoitti:
Ja mun mielestä kurjaa, että jotkut alkaa vähän vihjailla että ap olisi tässä jotenkin vinksahtanut. Kyllä hänen toiminta on ihan luonnollista rakastuneen ihmisen toimintaa. Haluaisi loppuun asti uskoa rakkaastaan hyvää. On huolissaan hänestä ja parisuhteestaan. Tämä ja nämä viestitketjut osoittaa sen, että alkaa olla valmis hyväksymään faktan ettei näin voi jatkua. Oikein olisi tukea kannustavasti eikä syytellen. Joissakin tilanteissa näistä palstan keskusteluista on oikeasti ihmisille hyötyä.
Kiitos. Varmistustahan mä täältä haen. Ja kyllä olen hyväksynyt faktan että jotain on muututtava.
Mitä tulee tuohon mustasukkaisuuteen niin kyllä mä uskon jos terapeutti sanoo että nyt hän ei kyllä nää liiallista mustasukkaisuutta vaan enemmänkin aiheellista.
Vierailija kirjoitti:
Keskustelemalla mutta se on yks ongelma kun vastapuoli lopettaa keskustelun ennenkuin se aikaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska omat ajatusmallini eivät toimi eivätkä herää, ainoa toimiva terapia itselleni on ollut sellainen, missä minulle kerrotaan, miten terve ajatusmalli toimii. En ole ap.
Vierailija kirjoitti:
Mustasukkaisen ajatukset voivat perustua totuuteen tai olla virheellisiä johtopäätöksiä. Mustasukkainen saattaa tulkita neutraalitkin tapahtumat uhkina suhteelle.
Liiallisessa mustasukkaisuudessa on tavallista, että henkilö suhtautuu uhkamielikuviinsa varmana tietona eikä oman mielensä tuottamina tulkintoina.
Ap:n tilanteessa on normaalia tuntea tervettä mustasukkaisuutta. Toivottavasti ap ei lähtenyt siksi, että joku kaivoi esille vanhan ketjun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustelemalla mutta se on yks ongelma kun vastapuoli lopettaa keskustelun ennenkuin se aikaakaan.
Tähän annettu jatko-ohjeita? Minulle on ja se on ollut suhteen lopetus.
Taitaa olla tämä ketju https://www.vauva.fi/keskustelu/5484621/mita-hittoa-tehda-mustasukkaisu…