Suomalaisin makeinen
Saksalainen kollega pyysi tuomaan jotain todella suomalaista karkkia.
Mitä se voisi olla?
Itse olen sen kuvitellut olevan jotain super salmiakin tyylistä.
Kommentit (31)
Koskenkorvaa, ihan perus Koskenkorvaa pullollinen. Sisu -pastilleja.
Erään aloittajan mukaan se on KARKKIVASU
Vierailija kirjoitti:
Koskenkorvaa, ihan perus Koskenkorvaa pullollinen. Sisu -pastilleja.
Aha. Kirkasta viinaa on näköjään vain Suomessa.
Minä vein kerran mukani Fazerin Julia karkkeja ja kaikki kansainväliset ihmiset oli ihan hulluna niihin. Minulta tultiin vielä kysymään myöhemmin että mistä hekin voisivat ostaa näitä Julian suklaa karkkeja.
Tätä Juliaa myydään etenkin jouluaikana isommissa rasioissa sekä tax freessä.
Liköörikarkit jos tykkää vähänkään alkoholin mausta. Kettukarkit ja suomalainen suklaa tietysti.
Mariannet on kovia, että vanhuksille ei kannata niitä viedä. Niillä rikkoot hampaat. Omaan makuun Kettukarkit on liian makeita, enkä pysty syödä niitä. Minulla on kyllä vähä sokerinen ruokavalio. Suomessa hyvää suklaata, sitä ainakin kannattaa viedä!
Jos haluaa viedä osittain salmiakkia niin aakkos karkkipussi on hyvä. Siinä on salmiakkia, mutta se ei ole liian tuju ja Suomessakin hyvin suosittu.
Monet ulkomaalaiset kollegani ovat pitäneet tosi paljon Geishasta ja Marianneista.
Vihreät kuulat
Kettukarkit
Fazerin sininen
Mariannet
Pandan lakritsi
Juhlapöydän konvehtirasia
Älä vaan vie mitään salmiakkeja, jos et varmasti tiedä, että se saksalainen kollegasi pitää salmiakista.
Mä olen nähnyt liian monta oksennusreaktiota, kun viattomalle ulkomaalaiselle on muka vitsinä maistatettu salmiakkia. Sitä syödään tosi harvassa maailman maassa.