UPM kertoi että palkanmaksu päättyy heti mutta tehdas täytyy ajaa alas
Miksi palkansaajat tekevät ilmaiseksi työtä?
On kysymys jota ihmettelen.
Kommentit (189)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo aloitus sellaisenaan ole ihan puhdas trolli ja tahallinen disinfo. Ei sata varmana pitä paikkaansa, että joku velvoitettaisiin ajamaan tehdasta alas ilman palkkaa. Antakaa lähde?
Eihän ap ole sellaista väittänyt. Uutisissa ei ole kerrottu miten tehdas ajetaan alas. Joku työntekijä kertoi että ei palkanmaksua = ei työvelvollisuutta.
Ja uskoit jonkun nimettömän kirjoittelijan anonyymillä palstalla olevan sitä, mitä se väittää?
Itse olen ammatiltani irlannin prinssi, uskothan tietenkin tämänkin
Enemmän tykkäyksiä saanut kuin sinun viestisi eli uskottavuus on korkeampi!
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/591edc72-6550-4383-b3c6-53ad9d782…
UPM aloitti irtisanomaan nyt niitä jotka eivät suostuneet tehtaiden alasajoon palkatta.😂😂
Ihan oikein
Samaa mieltä. Orjatyövoima on kuitenkin kiellettyä ja irtisanomisajat pisimmät. Joten... töitä on jonain päivänä vielä ja helponpuoleisia tai sitten tulee monella ainakin puolen vuoden palkka kotiin niinkuin minulla kun saha paloi. Oli kyllä mukava kun palkka tuli joka viikko puolen vuoden ajan, olin töissä uudessa lafkassa jo.
Nyt me taidetaan kommentoida eri aloitusta....
Ulos vaan. Kyllä ne tehtaat voi sitten käynnistää ahkerilla pienipalkkaisilla työntekijöillä kun lakko loppuu.
Eikös ne oo lakossa? Eihän lakossa mennä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt onkin hyvä aika lakkoilla, kun pian tämmösten poliittisten lakkojen kestoa rajoitetaan. Ja hyvä niin.
Tehtaat siirtyy maasta muualle eikä keski-ikäisen paperimiehen ole kovin helppoa työllistyä jollain pikku paikkakunnalla. Toivottavasti on tullut pantua rahaa säästöön. Pian pääsevät paperimiehetkin täyttämään 4 työhakemusta kuukaudessa...
Valtiokaan ei sitten saa enää verotuloja, joten pilkkasi osuu sinnekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan suostuisi palkkajoustoon? Aivan, ei kukaan.
Kyllä minä ainakin suostuisin, mikäli vaihtoehtona olisi töiden loppuminen kokonaan itseltäni sekä suurelta joukolta muita.
Kyllä minäkin suostuisin joustamaan palkastani jos yhtiö ei maksa osinkoja seuraavaan pariin vuoteen. Mutta kenenkään välistävetäjän pörssipelurin tai sijoittajan takia en suostuisi palkkajoustoon. Ja sitten jos menee hyvin, työntekijöille bonus ensin ja sitten osakkaille. Olen ollut tuollaisissa firmoissa töissä eikä lakkoiltu ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan suostuisi palkkajoustoon? Aivan, ei kukaan.
Kyllä minä ainakin suostuisin, mikäli vaihtoehtona olisi töiden loppuminen kokonaan itseltäni sekä suurelta joukolta muita.
Kyllä minäkin suostuisin joustamaan palkastani jos yhtiö ei maksa osinkoja seuraavaan pariin vuoteen. Mutta kenenkään välistävetäjän pörssipelurin tai sijoittajan takia en suostuisi palkkajoustoon. Ja sitten jos menee hyvin, työntekijöille bonus ensin ja sitten osakkaille. Olen ollut tuollaisissa firmoissa töissä eikä lakkoiltu ikinä.
Mitä tekemistä osingoilla tämän asian kanssa on? Osingot ovat sijoittajan saama palkka siitä hyvästä, että antaa firmalle rahaa käyttöön ostamalla sen osakkeita. Jotain on saatava takaisinpäin tai asiassa ei ole mitään mieltä. Tämä ei mene jengillä jakeluun. Kuten ei sekään, että osingoista valtio saa tuloja. Niillä tuloilla pidetään hyvinvointiyhteiskuntaa yllä. Mitä enemmän osinkotuloja, sen parempi.
Osinkoja verotetaan raskaalla kädellä. Ensin verottaja nyhtää osingon maksavalta yritykseltä veron. Sen jälkeen se verottaa vielä osingonsaajaa. Osinko on yksi suurimmin verotettu erä suomalaisyhteiskunnassa. Sitä verotetaan niin ankarasti, että se ei kaikkien asiantuntijoiden mukaan ole välttämättä edes laillista.
Osinkojen tuplaverotus on yksi syy, miksi suomalaisfirmoihin ei investoida tarpeeksi. Sekoittanet osingot johtajille maksettaviin optioihin, jotka ovat eri asia.
Osingot muuten tosiaan joustavat jo nyt. Kun on huono vuosi, osinkoja ei makseta.
Vierailija kirjoitti:
Olen UPM Kymillä töissä ja kyllä, palkanmaksu päättyi heti ja tehdas ajetaan alas tällä viikolla.
Varmistimme asian johdolta pääluottamusmiehen kautta. Palkkaa ei tule mutta pitäisi ajaa alas tehdas.
Päätimme ettemme mene töihin koska ei palkkaakaan makseta.
HIENOA TÄSTÄ MINÄ TYKKÄÄN, voima on niissä jotka tekevät oikeasti tuottavaa työtä, nyt on aika laittaa porvareille luu niin syvälle kurkkuun, ettei se ikinä lähde sieltä!!!
Ajakoot johtajat sitten itse sen paskalaitoksen alas.
Vierailija kirjoitti:
Ulos vaan. Kyllä ne tehtaat voi sitten käynnistää ahkerilla pienipalkkaisilla työntekijöillä kun lakko loppuu.
Se vaan tuossa pienipalkkaisessa eli ulkomaalaisessa halpatyövoimassa on ettei verotulojakaan kerry kummoisesti. Harva hallitsee kokonaisuuksia että annetaan anteeksi. Verotuloja pitää keksiä aina vaan joistan kohteista uutta ja enemmän. Hyvä jos verot saadaan kerättyä. Sehän on rikkaan valtion eräs piirre että työt tekee muualta tulijat ja paikalliset hohhailee. Kannattaako kuitenkaan. Oma tulevaisuus on turvattu eikä sillä ja uskon että nuoretkin selviytyvät. Olen neuvonut että arvostakaa itseänne ja työtänne. Työntekijähän sen tuloksen tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen UPM Kymillä töissä ja kyllä, palkanmaksu päättyi heti ja tehdas ajetaan alas tällä viikolla.
Varmistimme asian johdolta pääluottamusmiehen kautta. Palkkaa ei tule mutta pitäisi ajaa alas tehdas.
Päätimme ettemme mene töihin koska ei palkkaakaan makseta.
HIENOA TÄSTÄ MINÄ TYKKÄÄN, voima on niissä jotka tekevät oikeasti tuottavaa työtä, nyt on aika laittaa porvareille luu niin syvälle kurkkuun, ettei se ikinä lähde sieltä!!!
Kukaan ei ole edes pyytänyt noita/tuota tekemään palkatonta työtä 🙄.
Vierailija kirjoitti:
Sulle paikka vapaana pienellä palkalla. Kelpaako?
Olin upm paperitehtaalla töissä 18 vuotta ja kertakaan en ollut sairaslomalla. Potkut tuli tylysti yhtenä päivänä kuulemma tuotannollisiin syihin vedoten. Kuitenkin siellä tehtaalla monet määräaikaiset sitten saaneet vakityön.
UPM on valtavista strategisista virheinvestoinneistaan johtuen nykyisin kriisifirma ilman tulevaisuutta.
UPM sijoitti nappinsa putinin kaasulla kuivattuun graafiseen paperiin Saksaan. Nykymeininki on "ei mainoksia, eikä putinin kaasua kiitos" ja UPM onkin päässyt tutustumaan saksalaisiin irtisanomiskorvauksiin ja tehtaan tonttien siivoustalkoisiin oikein huolella. Kaikki mitä tuo firma mediaan ulisee kannattaa reflektoida tuohon.
Siis miten UPM voi kehottaa työntekijöitä ilmoittautumaan työkkäriin työttöminä, kun palkanmaksu keskeytyy? Eihän työsuhde ole päättynyt, eikä heitä ole lomautettukaan?
Kato kun on viikon tulematta duuniin niin saa irtisanoa ne änkyrät
Luvaton poissaolo on yksi tavallisimmista työsopimuksen päättämisperusteista. Työnantaja saa käsitellä työsopimusta purkautuneena, mikäli työntekijä on pois töistä vähintään seitsemän kalenteripäivää, eikä ilmoita työnantajalle pätevää syytä poissaololleen.
Ette lukenut juttua, kun UPM sanoi työntekijöilleen, että ilmoittautukaa tästä päivästä lähtien. Siis mitä ihmettä.
Minä osaan kyllä ajaa linjan alas yksinkin, terv pomo.