Olenko epäonnistunut naisena kun en ole koskaan taloudellisesti hyötynyt miehistä?
Miehet väittävät usein että naisiin menee paljon rahaa. Jotkut väittävät jopa että tämän vuoksi suurempi palkka miehille on oikein, vaikka ehkä tätä pidetään jo vanhanaikaisena.
Mietin vaan että en minä itse ole koskaan taloudellisesti hyötynyt miehistä. En ole saanut mitään kalliita lahjoja. Jonkun kahvikupillisen joskus, jonka olisin voinut maksaa itsekin ja eikö se ole vain kohteliaisuutta tarjota jos kahville pyytää? Exän kanssa käytiin kerran matkalla johon minulla ei olisi ollut silloin varaa, mutta jos minulla olisi ollut sama raha en olisi sitä matkusteluun edes käyttänyt tai ainakaan mennyt samaan kohteeseen. Jonkun deitinkin kanssa on ollut tilanne jossa mies on ihan itse halunnut mennä johonkin ja siksi hommannut minulle lipun tapahtumaan missä itseäni kiinnosti vain seura.
Minulla ei ole myöskään ikinä ollut miestä joka tienaa paljon paremmin kuin minä. Yksi oli pitkään kiinnostunut, mutta hän oli myös todella tarkka omista rahoistaan verrattuna paljon pienituloisempiin miehiin joten tuskin olisin hyötynyt mitään vaikka olisimme menneet kimppaan.
Olenko siis ihan epäonnistunut naisena kun miehet eivät ikinä ostele minulle asioita vaan joudun itse maksamaan?
Kommentit (33)
"Tavikset ja rumat eivät miesten rahoista hyödy mitenkään, kauniit voivat hyötyä halutessaan."
Ihan tavallinen vaimo minulla on mutta ihan rakkaudesta olen tarjonnut lukemattomia matkoja, illallisia ja synttärilahjoja. Ihan vain rakkaudesta, en siksi että hän olisi poikkeuksellisen kaunis.
T. Perinteinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäön taso on suoraan verrainnollinen kullankaivajuuden määrään. Kun mies sanoo että naiseen meni paljon rahaa, hän tarkoittaa näitä Belorfeja, Sieppoja jne. joille ensisijaista on päästä hyötymään miehen statuksesta ja rahoista.
Tavisnainen tai ruma ei saa yleensä yhtään mitään hyötyä miehestä ja näyttää niin vaatimattomalta tai jopa jätkämäiseltä että häntä ei edes kohdella feminiinisenä olentona vaan "yhtenä jätkistä".
Valtaosa naisista on tavisnaisia jotka elävät tavallisissa 50/50 suhteissa.
Kullankaivajaksi voi ryhtyä vain jos on poikkeuksellisen hyvät ulkonäkögeenit naisena ja mahdollisesti sen päälle parannellut itseään plastiikkakirurgialla. Tällaisille naisille monet miehet syytävät rahaa onlyfansissa, sokerideittailussa jne.
Prostituutiotahan se on, mutta maailman vanhimmalla ammatilla on monta nimeä.
No no, naapurini käyttää miestään taloudellisesti hyväksi ja on näitä vahvasti tatuoitu ja reilusti pluskokoinen nainen, noitamainen naama ja luonnekin. Mies maksaa
Vierailija kirjoitti:
"Tavikset ja rumat eivät miesten rahoista hyödy mitenkään, kauniit voivat hyötyä halutessaan."
Ihan tavallinen vaimo minulla on mutta ihan rakkaudesta olen tarjonnut lukemattomia matkoja, illallisia ja synttärilahjoja. Ihan vain rakkaudesta, en siksi että hän olisi poikkeuksellisen kaunis.
T. Perinteinen mies.
Itsekin tarjosin ex-miehelle lukemattomia matkoja, illallisia ja arvokkaita syntymäpäivälahjoja elatuksen lisäksi. Hän ei minua silti arvostanut, vaikka oli lyhyt, ei-niin-komea ja köyhä mies. Toki eron jälkeen on kaivannut minua vuosikymmenestä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Perinteinen mies.
Itsekin tarjosin ex-miehelle lukemattomia matkoja, illallisia ja arvokkaita syntymäpäivälahjoja elatuksen lisäksi. Hän ei minua silti arvostanut, vaikka oli lyhyt, ei-niin-komea ja köyhä mies. Toki eron jälkeen on kaivannut minua vuosikymmenestä toiseen.
Kyllähän se arvostus syntyy ihan muista seikoista kuin materiasta. Ehkä mies lähinnä sieti sinua varojesi tähden.
Hävettää myöntää, mutta itse olen mennyt perinteiseen miesten harrastamaan huiputukseen, jossa nainen maksaa kaiken kuluvan ja mies kaiken kiinteän.
Liiton aikana mies tosiaan käytti enemmän rahaa, maksoi asuntolainaa, autoa, huonekaluja, vempeleitä. Mutta eron jälkeen nämä kaikki jäivät hänelle itselleen, siinä missä minä jäin puille paljaille kun rahani olivat menneet ruokaan ja muihin yhteisiin kuluihin. Mies todella hyötyi liitosta taloudellisesti, koska maksoin vuosien ajan hänen kulunsa ja hän saattoi kerryttää omaisuuttaan silläkin summalla mikä yksin asuessa hänellä olisi mennyt ruokaan ja muuhun. On ihan raastavaa huomata, että moni nainen edelleen tekee näin. En toki voi tuomita tyhmyydestä, koska menin samaan halpaan itsekin.
Mä olen ollut kohta 20 vuotta naimisissa. Vasta viimeiset 1,5 vuotta miehellä on ollut suurempi palkka kuin mulla. Kyllä mua nykyään stressaa raha-asiat paljon vähemmän, kun miehen nettopalkka on nykyään sama kuin meidän yhteenlasketut nettotulot viisi vuotta sitten (ja myös mun oma palkka on huomattavasti korkeampi kuin viisi vuotta sitten). Ihan mielellään olen nyt välillä vähemmän vastuussa perheen elättämisestä. Mies saa jokusen vuoden ihan rauhassa tienata enemmän kunnes on puntit tasan, kun mä olen kuitenkin tähän mennessä meidän yhteisen elon aikana tienannut reilut 90 000 euroa enemmän kuin se.
Vierailija kirjoitti:
T. Perinteinen mies.
Perinteiset miehet ovat kaikki naisvihaajia, kuten tässäkin kommentissa näkyy.
Onko sinulla ap joku erityinen syy levittää sovinisten terminologiaa eteenpäin? Et nimittäin voi olla niin suunnattoman typerä että et ymmärtäisi naisten tienaavan puolet yhteisen talouden rahoista.
Suomessa miehet eivät käy töissä, joten en ymmärrä mitä rahaa miehet edes voisivat naisiin käyttää.
Minua, naista, parisuhteet ovat lähes poikkeuksetta köyhdyttäneet. Kaikki pitää maksaa 50/50, mutta miehet syö ja juo noin kymmenenkertaisesti omaan kulutukseen nähden. "Sisustaminen", eli huonekalujen, astioiden yms hankkiminen on laskettu minun omaksi harrastukseksi ja siten omiksi kuluiksi. Miehet olleet aina enemmän tienaavia kuin minä, eli odotetaan sitä elintasoa minkä itse pystyisivät kustantamaan, ja minä köyhdyn silmissä, kun ei olisi varaa maksaa siitä puolia. Lisäksi katkeruus, kun heillä on ollut varaa törsätä omiin asioihin, ja minun kaikki rahat menee perus elinkustannuksiin.
Nykyinen mies on eri maata, hän on huomattavasti varakkaampi kuin minä ja haluaa maksaa kuluista suuremman osan. Alkuun tuli kieltämättä "onnenonkija"-olo, kun oli tottunut siihen, että maksaa vähintään puolet, todellisuudessa enemmän. Hänelle on tärkeämpää, että saan pitkällä tähtäimellä kasvatettua myös omaa varallisuuttani, kuin se että saisi minun piikkiini syödä 4 naudanlihapihviä yhdellä aterialla.
En minäkään!
Aina olen seissyt omilla jaloillani, minua ei lapsuuskodin jälkeen kukaan mies elättänyt. Perintöäkään sieltä ei tullut.
Edelleenkin ajatellaan, että naisen oppiarvo tai hyvä koulutus ja kova työtahti eli korvienväli on jotenkin epänaisellista. Paljon hienompaa ja naisellisempaa on pyydystää sillä jalkovälillä rikas mies. Ja hah!
Vanha vitsi tähän loppuun, mikä johtaa miehen turmioon ja köyhyyteen? Nopeat naiset ja hitaat hevoset!
Vierailija kirjoitti:
En minäkään!
Aina olen seissyt omilla jaloillani, minua ei lapsuuskodin jälkeen kukaan mies elättänyt. Perintöäkään sieltä ei tullut.
Edelleenkin ajatellaan, että naisen oppiarvo tai hyvä koulutus ja kova työtahti eli korvienväli on jotenkin epänaisellista. Paljon hienompaa ja naisellisempaa on pyydystää sillä jalkovälillä rikas mies. Ja hah!
Vanha vitsi tähän loppuun, mikä johtaa miehen turmioon ja köyhyyteen? Nopeat naiset ja hitaat hevoset!
Tietenkin olet seissyt omilla jaloillasi. Et sinä ole mikään poikkeus naiseksi etkä millään tavalla erityinen. Aikuinen nainen elättää itsensä ja perheensä. Mitä ihmettä sekoilet rikkaan miehen pyydystämisestä? Olet katsonut liikaa jenkkiviihdettä, joka sekin on kaikki sovinistimiesten käsikirjoittamaa.
Kyllähän rumakin nainen voi parisuhteessa heittäytyä työttömäksi ja kieltäytyä menemästä töihin. Lasku lankeaa puolisolle. Kauniina naisena olen aina ollut se, joka on parisuhteessa maksanut enemmän.