Mitä te muut syrjäytyneet teette tänään?
Minä menen nyt ulos kävelemään, sitten teen pinaattipastaa ruoaksi.
Kommentit (39)
En ole ehkä perinteisessä mielessä syrjäytynyt, mutta elän kyllä aika lailla samantyylistä elämää kuin syrjäytyneet, koska sairauden vuoksi en jaksa juurikaan lähteä kotoa pois ja tavata ihmisiä. Tänään lepäilen, käyn kaupassa ja suunnittelen muuttoa.
Juon kaksi kuppia kahvia ja plaraan läpi kaikki maksuttomat uutiset. Käyn tällä palstalla ja muilla, joihin olen suoltanut tekstiä. Ruokin kissat ja leikitän niitä. Ulos en uskalla mennä, on liian liukasta, iskee paniikki, en uskalla edes astua pihakäytävälle. Katson asuntoilmoituksia netistä, etsin omaa kämppää. Teen pari riviä käännöksiä eräälle Länsi-Afrikkalaiselle kielelle ja hion siis samalla enkkuani. Teen pariksi päiväksi jotain ruokaa, tyyliin jauheliha-mustavahakaslasagnea. Ehkä katson jonkun dokkarin YLE Areenasta.
N 60, työtön.
Aamulla pyöräytin ison pitsataikinan ja paistoin kolme pitsaa. Sitten kävin pitkällä lenkillä jäällä koirien kanssa. Oli eväätkin. Noin neljä tuntia nautittiin auringosta ja ihanasta ilmasta. Kohta katselen Netflixiä ja juon kahvit rauhassa. Sitten pyykkään ja käyn vähän siirtelemässä lunta että sulaa nopeammin.
Minulla ja miehelläni on adoptoituja lapsia, ja voimme täysin avoimesti keskustella adoptiosta lasten, ystävien ja jopa vieraiden kanssa. Mielestäni on pikemminkin hieman omituista, että tuollainen asia halutaan salata. Miksi pitäisi teeskennellä, että lapset eivät olisi adoptoituja? Enemmän haittaa lapselle on siitä, että asiasta vaietaan, ja lapsi saattaa tämän vuoksi kokea, että siinä olisi jotain hävettävää.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ja miehelläni on adoptoituja lapsia, ja voimme täysin avoimesti keskustella adoptiosta lasten, ystävien ja jopa vieraiden kanssa. Mielestäni on pikemminkin hieman omituista, että tuollainen asia halutaan salata. Miksi pitäisi teeskennellä, että lapset eivät olisi adoptoituja? Enemmän haittaa lapselle on siitä, että asiasta vaietaan, ja lapsi saattaa tämän vuoksi kokea, että siinä olisi jotain hävettävää.
Väärä ketju, anteeksi
Erikoisjoukojen touhuja katselen ruutu plussasta.
pitäs pääsiäispaasto pitää ja jatkaa pääsiäisen jälkeen, juoda vettä ja pysyä raittiina, ehkä Jeesus ilmestyy 1 kk päästä sit
Tarkkailen maailmaan ilman suodattimia ja filttereitä kuten jo pitkän aikaa. Syrjäytyminen ei välttämättä ole edes huono asia tai ainakin se pistää huomaamaan asioita maailmasta, joita ei muuten huomaisi.
Yritän kokopäivätoimisesti hyväksyä sen etten pääse tästä homeasunnosta ja jatkuvasta oireilusta eroon tuskin koskaan. Olen valtavan väsynyt mutta ulos on pakko lähteä koska ulkoilma saa minut voimaan paremmin. Poskiontelovaivat helpottuu ja muutenkin helpompi olla.
Olen pitkäaikaissairas ja homeoireilu on vaan osa-oireilua muiden vaivojen joukossa. Täytän 50 vuotta kahden vuoden kuluttua ja se on minun viimeinen syntymäpäivä. Sen olen päättänyt
toi "syrjäytetyt" oli hyvä näkökulma
Aloitus nauratti sillä ulkoilu ja pinaattipasta oli tismalleen mun eilisen ohjelma. Tänään olen varmaan vaan kotona, syön pakastepizzaa ja annan huomiota kissalle.
Vierailija kirjoitti:
Yritän kokopäivätoimisesti hyväksyä sen etten pääse tästä homeasunnosta ja jatkuvasta oireilusta eroon tuskin koskaan. Olen valtavan väsynyt mutta ulos on pakko lähteä koska ulkoilma saa minut voimaan paremmin. Poskiontelovaivat helpottuu ja muutenkin helpompi olla.
Olen pitkäaikaissairas ja homeoireilu on vaan osa-oireilua muiden vaivojen joukossa. Täytän 50 vuotta kahden vuoden kuluttua ja se on minun viimeinen syntymäpäivä. Sen olen päättänyt
Jos olet noin päättänyt, niin et menetä mitään jos kuitenkin yrität kahden vuoden aikana vielä jotain. Esim terapiaa tai uutta harrastusta. Asiat muuttuvat, se on varma, joskus muutos vain tuntuu sietämättömän hitaalta. Älä luovuta.
Vierailija kirjoitti:
Mistä syrjäytyneet saa rahaa?
Kelasta tietenkin.
onneksi huomenna on työpäivä" eli ruokajonopäivä, 300 m matkaa ja tunti vierähtää siinä "geokätkeilyssä" eli ruokai hamstraten ja jännätessä minkä jonotusnumeron saa ja onko lohta tai muuta herkkua nyt jaossa!!!!!!!!
ja voi puhua paskaa muiden paskapäiden kanssa jonossa
Tänään on flunssainen olo, joten möllötän kotona. Luin kuvitteellisen popparikulhon kera hallituksen, ay:n ja työnantajien sekoilusta. Sain kolme "kiitos mutta hyi v#ttu ei tod" vastausta työhakemuksiini. Nyt olen kakalla.
"Syrjäytymisellä tarkoitetaan yleisesti yhteiskunnan järjestelmien, kuten koulutus- ja työelämän, ulkopuolelle jäämistä ja siihen kytkeytyvien muiden ongelmien, kuten päihteidenkäytön tai velkaantumisen vaikutuksia."
"Termiä syrjäytynyt käytetään usein kuvaamaan yksilön, kotitalouden tai jonkin ihmisryhmän joutumista taloudellisesti ja sosiaalisesti ongelmallisiin olosuhteisiin, joista on huonot mahdollisuudet vapautua."
Piti oikein googlettaa mitä tämä käytännössä pitää sisällään, ja sanon etttä varjelkoon!
Kyllä sitten menee jo huonosti.
Luen ja kuuntelen musiikkia. Kuten aina.
Hauska sattuma, itse otin just pakkasesta pinaattikeiton sulamaan kattilaan ja kävin kävelyllä jo aamupäivästä jonka jälkeen laitoin yhden työhakemuksen ja nyt sitten notkun täällä palstalla.