Hallitus kieltää keto-sanan käytön ruokatuotteiden markkinoinnissa
Eikö noilla tosiaan ole muuta tekemistä?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009203252.html
Kommentit (30)
kielletään ja otetaan päälle lisävelkaa :/
Mitä tuo sana ketään haittaa?
Omia ostopäätöksiäni se on vain helpottanut.
Keto on kuolemansyntiin verrattavissa oleva sananen...
Toimivalta keto-sanan niin sanotussa kieltämisessä on kuntien elintarvikeviranomaisilla ja tuontituotteiden tapauksessa Tullilla. Viranomaiset kuitenkin käytännössä noudattavat laintulkinnassa Ruokaviraston ohjeita.
Hallituksella ole tämän kanssa mitään tekemistä, pikku persuolinkainen.
No entä jos haluaa tehdä tuotteen, jonka nimi on keskiviikko-torstai, lyhenteenä ke-to?
Ihan hyvä, turha houkutella ihmisiä epäterveelliseen ruokavalioon.
Onko näitä ketouskovaisia vielä? Eikö se ole todistettu humpuukiksi ajat sitten?
Hyvä. Miksi ketoosi olisi tavoiteltava tila, ei sovi kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Onko näitä ketouskovaisia vielä? Eikö se ole todistettu humpuukiksi ajat sitten?
Kyllä. Ei.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meitä omasta terveydestään huolta pitäviä on edelleen. Miksi hylätä hyväksi havaittu tapa syödä? Onko se uskonto? Ei minulle ainakaan. Humpuukia se ei ole toisin kuin virallisterveellinen. Ja miksi se tuntuu olevan sinulle noin ikävä asia?
"Ketogeenisellä ruokavaliolla tarkoitetaan ruokavaliota, jossa hiilihydraatteja on niukasti, proteiinia jonkin verran ja rasvaa runsaasti. Sen väitetyistä hyödyistä ei kuitenkaan ole kiistatonta näyttöä, minkä vuoksi keto-sanan käyttö markkinoinnissa ei olisi säädösten mukaista."
Uskomatonta sekoilua. Eihän keto-sanaan sisälly mitään väitteitä hyödyistä, vaan se kuvaa tuotteen mitattavia ominaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Miksi ketoosi olisi tavoiteltava tila, ei sovi kaikille.
Ei varmaankaan sovi kaikille, mutta ei sitä tarvitse kieltää niiltä jotka siitä hyötyvät.
Liittyykö tää nyt jotenkin tähän urpoon.. mikä se oli.. Keto-masa?
Sitaatti jutusta:
"Ruokavirastossa valmisteilla olevasta tulkintaohjeen päivityksestä, jonka myötä keto-sanan käyttö elintarvikkeiden markkinoinnissa ei olisi säädösten mukaista."
AP: Mistä keksit että Ruokavirasto = Hallitus?
Jo ennestään markkinointilainsäädäntö kieltää harhaanjohtavan markkinoinnin ja väärien väittämien käytön mainonnassa ja markkinoinnissa.
Olet täystoope.
Ap on joku vkk:lainen luontaispaskakauppias tai muu kristalliterapeutti. Hemmetti, ettei sitä puoskarilakia saatu vieläkään läpi.
Siis eihän keto-tuotteiden syönti ole tae ketoosista! Enkä itse ainakaan tarvitse mitään erityisiä keto-tuotteita. En pyri ketoosiin, koska se ei minulle sovi. Syön kuitenkin vähähiilihydraattisesti sellaista ruokaa, jonka teen itse puhtaista raaka-aineista. Ei niissä tarvitse lukea keto. Mutta ymmärrän toki heitäkin, jotka tällaisia haluavat käyttää.
Niihin pakkauksiin voinee jatkossa painaa isolla, että hiilihydraattia alle x grammaa tms.
Joka tapauksessa ei mikään todellinen ongelma ennen muutosta, tai muutoksen jälkeen. Puhdasta byrokraattista puuhastelua.