Merkonomien palkka
Onko paikalla merkonomeja? Toimistoalaa. Paljonko teillä on palkka ja kuinka paljon teillä on työkokemusta? Mietin vain kun menin uuteen paikkaan, että onko tradenomit tosiaan syöneet merkonomien palkkaa niin paljon. Asun Keski-Pohjanmaalla ja palkkani on noin 1900.
Kommentit (44)
Minä olen merkonomi mut en työskentele kouluistani vastaavassa työssä, vaan toimittajana. Kk-palkka 4580 €/kk.
Kumpikaan ei ulkoa opittavan ja tentittävän tiedon määrässä ole vanhan opistomerkonomin luokkaa.
Epäonnistuneen koulutus uudistuksen tulosta.
Nyt ei enää tiedä mitä mikäkin tarkoittaa.
Esim.. nykymerkonomi on oikeasti merkantti ja tradenomi pitäisi olla merkonomi-amk
Yo-merkonomi ja tulen 5 kielellä toimeen, teen työtä viennissä, lasten takia vain 7 tuntia päivässä ja bruttopalkka on 3400,- kuussa. Täällä Saksassa mulla on 30 lomapäivää vuodessa, mikä on 6 viikkoa, mutta helposti saa enemmänkin vapaata, kun ottaa virallisten juhlapäivien ympäriltä. Esim. pääsiäisenä saan 8 lomapäivällä 2 viikkoa vapaaksi (plus ne viikonloput) eli 16 päivää putkeen olla lomalla.
Yo-merkonomi, materiaalitalous. Työkokemus noin 25 vuotta. Palkka noin 3800/kk + puhelin- ja lounasetu.