Mitä tehdä liian kovakouraiselle työkaverille . Olen hoitajana
Eräässä laitoksessa ja työkaverini on jonkunasteinen ADHD tai joku muu yli energinen ihminen. Hoitotilanteissa tämä ihminen on aivan liian kovakourainen ja melkeenpä väkivaltainen. Puheissa myös aggressiivinen. Esimiehelle on sanottu asiasta, ei ota tosissaan koska tämä työntekijä on hänen mielestään vaan hyvin tehokas. Osa asukkaista pelkää tätä ihmistä enkä itse halua enää tehdä parina tämän ihmisen kanssa. Tämå ei ole vain minun mielipiteeni vaan kohta ei sijaisia enää saa ollenkaan tämän takia. Onko ainoa mahdollisuus vaihtaa työpaikkaa kun esimies ei halua asiaan puuttua?
Kommentit (24)
Koska pomo tai firma ei tee mitään, pitäisi tehdä muualle ilmo joka voi puuttua työntekijän toimiin tai alan vaihto sille tekijälle, joka ei ole varmastikaan miellyttävää mutta asiakkaiden kannalta välttämätöntä. Nimettömänä vai selittää omalla nimellä. Jos haluaa suojella ihmisiä siis ja niin pitäisikin tehdä. Tämä työntekijä josta kerrot, ei selvästi itse tajua tilaansa tai toimintaansa. Väkivalta ei ole ok edes silloin jos sitä ei tajua ja pelon aiheuttaminen asiakkaille. Myös todisteita voi hankkia etukäteen, miten, jos kukaan ei muuten usko. Ettei ole sana sanaa vastaan. Usea henkilö osaisi sanoa helpommin kuin yksi. Sote ala on niin kriittinen, että on pakko olla tarkka näissä asioissa.
Melko kuspäistä vetää adhd tähän.
Jos hoitajakaverisi on tosiaan KOVAKOURAINEN ja AGGRESSIIVINEN, siitä tietenkin ilmoitus jne. mutta et voi mennä tekemään mitään diagnoosia. Adhd:lla ei ole mitään tekemistä kovakouraisuuden kanssa.
Adhd voi olla nopea liikkeissään, sellainen ripeästi asioita tekevä, mutta kovakouraisuus ei vaan ole sama asia.
Vierailija kirjoitti:
Melko kuspäistä vetää adhd tähän.
Jos hoitajakaverisi on tosiaan KOVAKOURAINEN ja AGGRESSIIVINEN, siitä tietenkin ilmoitus jne. mutta et voi mennä tekemään mitään diagnoosia. Adhd:lla ei ole mitään tekemistä kovakouraisuuden kanssa.
Adhd voi olla nopea liikkeissään, sellainen ripeästi asioita tekevä, mutta kovakouraisuus ei vaan ole sama asia.
Taisi kolahtaa
Meillä ei ole riehuvia asukkaita